דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין מההתחלה ועד הסוף 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2082 פעמים ]

גישור גירושין עדיין מרגיש כמו רעיון חדש עבור אנשים מסויימים, אך הפופולריות שלו גדלה כל שנה, והוא מתפשט בכל רחבי העולם. גישור גרושין אומר דברים שונים לאנשים שונים. לפי הנוהל הנפוץ בארץ, אתם ובני זוגכם לשעבר תשבו באותו החדר, יחד עם צד שלישי אובייקטיבי הנקרא מגשר. בעזרתו של המגשר, תדברו על כל הנושאים אשר אתם צריכים לפתור, כדי ששניכם תוכלו לזכות בתהליך גירושין מהיר וקל ככל הניתן.

למרות שבהחלט ישנם סוגים שונים של גישור גירושין, ישנם מספר דברים שאתם יכולים לסמוך עליהם תמיד, ולא משנה באיזה סגנון משתמש המגשר שלכם. גישור הוא גמיש וסודי. הוא מעניק לכם ולבני הזוג לשעבר דרך לפתור את הקונפליקטים ביניכם- שהם טבעיים ובלתי נמנעים- בדרך נעימה ומכובדת, שתעזור לכם להמשיך לתפקד ביחד כהורים גם לאחר גירושין. המגשר נשאר נייטרלי בין הבעל והאישה. זה אומר שהמגשר לא יכול לייעץ לאף אחד מהצדדים, וגם לא יכול להתנהג כעורך דינו של מי מהם. מה שהמגשר כן יכול לעשות, הוא להצביע בדיון פתוח בפני שני הצדדים על דברים שכדאי שהם יהיו מודעים להם לגבי הנושאים עליהם הם מדברים. זה פותח ומשחרר את שיתוף המידע בין שני הצדדים ומאפשר להם לנהל משא ומתן יעיל. משום ששני הצדדים עובדים עם אותו בסיס של מידע, לוקח בדרך כלל הרבה פחות זמן להגיע להסכם בעזרת גישור גירושין מאשר כאשר הולכים למשפט.

כל צד רשאי להביא את עורך הדין שלו לגישור, וניתן גם להעזר בעורכי הדין בין פגישה לפגישה. אל תתנו לעורכי הדין שלכם ללחוץ עליכם ללכת למשפט, זוגות העוברים תהליך גירושין זכאים על פי חוק להגיע להסכם באמצעות גישור גירושין! בנוסף, זכרו שאינכם מחוייבים לחתום על כלום. המגשר ועורך הדין שלכם יכול להמליץ לכם לקבל הצעות מסויימות או לדחות אחרות, אך המגשר איננו שופט, והוא לא יכול להכריח אתכם לקבל הצעות שאינן לפי רוחכם. זכרו גם שמותר לכם לפרוש מהגישור אם הוא לא עונה על צרכיכם.

לעיתים קרובות אנשים שואלים- "האם גישור גירושין באמת עובד?" במילה אחת- כן. ובכמה מילים- משנים של מחקר בתחום ניתן להסיק שכאשר משווים בין זוגות שעברו גירושין בעזרת גישור, ובין זוגות שעברו גירושין בבית המשפט, הזוגות שעברו גישור גירושין מרוצים יותר מהתהליך ומהתוצאות, מעידים שבזבזו פחות זמן וכסף, ויש סבירות נמוכה יותר שהם יחזרו מאוחר יותר לבית המשפט כדי לריב על משהו חדש. לסיכומו של עניין, היתרון העיקרי של גישור גירושין הוא שהוא מאפשר לכם להישאר בשליטה ולנהל תהליך גירושין שיכבד אתכם ואת הצד השני. זה חשוב, משום שזה מה שיעזור לכם להתאושש לאחר גירושין ולהמשיך הלאה בחייכם. גישור גירושין מאפשר לשני הצדדים לעבור גירושין עם הרבה פחות מריבות וויכוחים ממה שתחוו בהליך משפטי. בנוסף, היות ואחד מהעקרונות עליהם מושתת גישור גירושין הנו העיקרון של לסיים את התהליך כמה שיותר מהר, תוכלו לחסוך לא רק זמן אלא גם כסף רב, וזאת בניגוד לתהליך משפטי, בו לשופט ממש לא אכפת כמה זמן זה יקח (שלא לדבר על עורך הדין של הצד השני, שיכול להיות שהאסטרטגיה שלו היא להתיש אתכם).

גישור גירושין הנה האופציה השפוייה, הרגועה והמכובדת בשביל לסיים גירושין בשלום ובהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב