דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2177 פעמים ]

תתפלאו, אבל סוככים הם חפץ שיש לו היסטוריה ארוכה. למעשה, ישנן עדויות לכך שכבר במצריים וביוון העתיקות נעשה בהם שימוש! באותם ימים, סוככים שימשו עבור הגברים הלוחמים- כדי להעניק להם צל באזור שמחוץ לשדה הקרב. ביוון שימשו סוככים אף עבור התאטראות הקדומים- שהיו ממוקמים תחת כיפת השמיים.

כיום, ניתן לראות סוככים בכל מקום- בבתי מלון, חנויות ואף בבתים פרטיים. במקומות ציבוריים הם מספקים לעיתים קרובות גם שירות לאורחי המקום- כאשר הם מכסים את השטח שבין הכניסה אל המלון או החנות ובין החנייה או המדרכה- וכך מאפשרים לאורחים להיכנס אל המקום כאשר הם מוצלים בקיץ ונשמרים מהגשם בחורף. בנוסף, בחנויות רבות ישנם סוככים שמטרתם להגן על הסחורה אשר בתוך החנות מפני הגשם. לבתי עסק רבים ישנם סוככים אשר כוללים הדפס של שם העסק והלוגו שלו עליהם.

סוככים יכולים לעמוד בפני עצמם, אך לעיתים קרובות יותר המבנה שלהם מחובר אל הקיר או הגג של הבית. המסגרת שלהם עשויה לרוב מאלומיניום- אך לעיתים גם מעץ או מפלדה- והיא מכוסה בבבד- למשל בד קנבאס (בימינו ניתן למצוא בדי סוככים רבים שהם עמידים בפני מים ובפני נזקי הגיל והטבע). סוככים מסויימים נבנים כפריט שניתן לקפל ולאכסן, ואחרים מעוצבים כמבנה קבוע. בבתים פרטיים, סוככים מותקנים לרוב בגינה או במרפסת, אך ניתן גם להתקין אותם מעל החלונות (בדומה לסוככים המותקנים בחנויות למשל), ולהעזר בהם גם עבור הצללה של הבית ולא רק של החוץ. ניתן לומר בגדול שיש שני סוגים של סוככים: כאלה המתאימים להרכבה עצמית- מיוצרים במגוו גדלים וצורות והקונים יכולים לחבר אותם בעצמם אל הבית, וכאלה המיוצרים עבור הלקוחות בהתאמה אישית- מה שמעניק ללקוח ביטחון בידיעה כי הם יתאימו בדיוק במקום בו הם מתוכננים להיות. כאשר קונים סוככים מותאמים אישית הם יכולים להיות מיוצרים מחומרים שונים ובדוגמאות וצבעים שונים.

סוככים יכולים לשמש עבור אנשים רבים אשר יש להם מרפסת או גינה, משום שהם מגינים מפני השמש והגשם ומאפשרים ישיבה נינוחה בחוץ גם כאשר מזג האויר אינו מושלם. בנוסף, סוככים אשר מתקינים אותם בצידו של הבית או מאחוריו יכולים לשמור על הבית קריר יותר בזמן חודשי הקיץ הישראלי האכזרי, משום שהם יגנו על הקירות והחלונות מפני השמש. עוד דבר שמעניין לדעת, הוא שאנשים רבים אשר מחפשים בית לקנייה מחשיבים את המצאותם של סוככים בנכס כפלוס רציני. זאת משתי סיבות פשוטות- ראשית, הסוככים יעניקו להם את כל היתרונות שכבר דנו בהם במאמר זה, ושנית- הימצאותם של סוככים לפני קניית הבית תחסוך מהדיירים החדשים את עלות התקנתם של סוככים חדשים.

ישנם סוככים מדוגמאות שונות, חלקן פשוטות יותר וחלקן מעוטרות. ישנם גם סוככים אשר בהם המסגרת נבנית ממתכות מיוחדות הנראות יפה במיוחד, או מעץ מגולף. כבר בימים עברו נהגו האנשים להשתמש בסוככים מעוטרים וצבעוניים, וכיום קיים מגוון נפלא של בדים וסגנונות. החל מפסים מאונכים או מאוזנים, דרך עיטורי פרחים או סילסולים אוריינטליים ועד לערבוביית צבעים משוגעת- כל אחד יכול למצוא את הסגנון שמתאים לו ולמראה הכללי של הבית או הגינה, ולהנות מהיתרונות הרבים שסוככים מודרניים יכולים להציע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב