דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע לשאוף למקסימום זה דבר הרסני? 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 746   [ נצפה 2565 פעמים ]

מדוע לשאוף למקסימום זה דבר הרסני? / מאת יואב ברנזון

 

 

לכל דבר בחיים יש את נקודת השבירה שלו

 

אפשר לכופף מקל מעץ עד לנקודה מסויימת, אבל אם תמשיכו לכופף את המקל מעבר לאותה נקודה - המקל תמיד יישבר ואנחנו נפסיד את הכל. הנמשל הוא שהחיים הם גמישים, אבל החיים אינם מסוגלים לבצע שפגטים.

 

אנשים ששואפים למקסימום, שחותרים לשלמות, שהולכים עד הסוף, ש"מתאבדים" על המשימה, שמוכנים להקריב הכל, שלא מוותרים אף פעם ותמיד - אבל תמיד - משיגים בדיוק את מה שהם רוצים הם אנשים שמשחקים משחק מסוכן עם החיים ועם עצמם כי הם תמיד ממקמים את עצמם קרוב מאוד לנקודת השבירה שלהם, לעיתים קרוב מדי. התוצאה היא שבמקרים רבים הם מפסידים את הכל, רק בשל העקשנות להשיג את המקסימום, להשיג עוד קצת, ללחוץ עוד קווץ קטן על המקל מעץ. 

 

 

 

מקסימום הוא שם נרדף לקיצוניות - ולקיצוניות תמיד יש מחיר ויש קורבן

 

החיים והטבע אינם מקסימליים. אדם אינו "מקסימום" אלא מה שהוא. כשאדם מאלץ את עצמו לבדוק את הגבולות שלו עוד ועוד בלי סוף הוא יוצר חיים מאולצים ולא טבעיים, הוא מתרחק מהאופי האמיתי שלו ובסופו של דבר הוא מקריב את האיזון הפנימי שלו בעבור חופן מטרות או הישגים.

 

כשאנחנו מצפים מאחרים למקסימום, דורשים מעצמנו את המקסימום, מוכנים להקריב הכל בשביל המקסימום - אנחנו בוחרים בדרך מזוייפת והרסנית שתתנפץ לנו בפרצוף בשלב כלשהו, היום, מחר או בעוד חודש.  

 

 

 

מקסימום הוא זיוף, כי האמת אינה מקסימלית אלא טבעית

 

מקסימום היא המצאה מאולצת, כוחנית ומלאכותית. לא צריך לשאוף למקסימום כי אף אחד אינו מקסימום - זו רק מראית עין מזוייפת. בשביל להיות מקסימום צריך לעשות כל כך הרבה מניפולציות, תכנונים, הסתרות, מאמצים, שקרים ואפקטים - שזה אף פעם לא מחזיק מעמד לאורך זמן.

 

להיפך, כל החכמה בחיים היא דווקא לא לשאוף למקסימום - אלא לשאוף לקצת פחות. החכמה בחיים היא להבין שאין מקסימום, אבל ש"הקצת פחות" הוא הרבה יותר מהמקסימום, משום ש"הקצת פחות" תמיד מגיע בכייף, בצורה נעימה, ללא מאמץ כפוי, ללא כוחניות, ללא שכנוע, בצורה טבעית ונעימה.

   

 

 

אל תלכו על המקסימום - תלכו על הנכון, על הנעים, על האמיתי

 

מה הייתם מעדיפים - שמישהו ינסה לשווק לכם מוצר בצורה כוחנית, מגעילה, מקסימלית וללא שום גבולות? או שהייתם מעדיפים שיציגו לכם את המוצר ויאפשרו לכם לבחון אותו ולקבל את ההחלטה אם לרכוש אותו בזמן שלכם, בלי לחץ, בלי מתח, בלי טירוף? 

 

זהו בדיוק ההבדל בין מקסימום ל"קצת פחות". המקסימום מחייב כוחניות, הוא מחייב מאבק, הוא מחייב מלאכותיות, הוא מחייב ויתור על הכייף, על הנינוחות. לעומת זאת, אם תורידו קצת את הציפיות שלכם מהחיים, מאנשים, ממצבים, אם תקחו את החיים קצת פחות ברצינות וקצת יותר בזרימה - תגיעו "לקצת פחות" מהמקסימום. לאותו אזור שהוא גם טוב אבל גם בא טוב, גם יפה אבל גם מהנה, גם מתאים אבל גם טבעי ולא מאולץ.

 

 

וטיפ לסיום: הנטייה של השכל היא ללכת עד למקסימום האפשרי. תמיד לבדוק את הגבולות ולנסות להשיג עוד קצת. דווקא הנטייה של הרגש והלב היא לא ללכת על המקסימום, אלא על האיזון, על הקצת פחות, על ההנאה והטבעיות שמגיעים רק לאחר שמבינים שזה מזיק להשיג דברים בכל מחיר.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב