דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעויות נפוצות במסגרת ניהול תקציב משפחתי 

מאת    [ 01/05/2011 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2692 פעמים ]

כולנו מחפשים את הדרך הנכונה לניהול תקציב משפחתי נכון ואובייקטיבי אך רובנו עושים מספר טעויות נפוצות בנושא. טעויות במסגרת התקציב המשפחתי מובילות לא פעם לעבר גירעון תקציבי המשתקף במינוס בבנק הגורר אותנו לא פעם לקחת הלוואות רק לשם כיסוי המינוס. ישנם דרכים רבות להילחם בתופעה ולשמור על התקציב משפחתי כך שנוכל להמשיך את חיינו בביטחון ללא הפחד שמא לא נצליח לגמור את החודש.

ראשית, ניהול תקציב משפחתי נכון המשקף בצורה אובייקטיבית את מצבנו הכלכלי מתחיל בראש ובראשונה בעריכת תמונת מצב עדכנית מלאה ונכונה המשקפת ומגלמת בתוכה את כלל הוצאות המשפחה וכמובן את הכנסותיה. הבעיה היא שמטלה זו הינה מורכבת הרבה יותר מאיך שהיא נשמעת. להלן רשימת הטעויות הנפוצות ביותר אותן עושים משפחות ישראליות:


    • אובייקטיביות - בעת עריכת ניהול התקציב המשפחתי עלינו לקחת בחשבון כלל הוצאות והכנסות המשפחה. הבעיה היא שלא תמיד מצליחים לאתר את כלל מרכיבי ההוצאות וההכנסות של המשפחה וכתוצאה מכך אנחנו מוצאים את עצמנו בונים תקציב תוך כדי השמטת רכיבים אשר יפתיעו אותנו בעתיד. כך למשל יש לכלול במסגרת התקציב גם את הוצאות המוסך העתידיות של הרכב אשר יעשה לנו בעיות ביום מן הימים וכמו כן גם את קופת החיסכון של הילדים לשכר לימוד עתידי, הוצאות החלפת רכב, הוצאות חופשה, החזרי הלוואות ומשכנתאות, הוצאות ביגוד, אוכל, מסים וכו'. ההשלכות של אי הכללת מרכיבים רלוונטיים במסגרת התקציב המשפחתי יכולות להיות חמורות ולהוביל אותנו צעד נוסף לעבר פשיטת רגל משפחתית.
    • לקיחת הלוואות - כסף לא גודל על העצים, אך משום מה משפחות רבות נעזרות בלקיחת הלוואות לצורך מימון הגירעון התקציבי שלהם. יחד עם זאת, לעתים אין מנוס מלקיחת הלוואה לצורך סגירת המינוס אך ללא שינוי בהרגלי הצריכה, שליטה על הוצאות ושמירת תקציב המינוס בבנק יחזור ותמצאו את עצמכם זקוקים להלוואה נוספת בכדי לממן את המינוס ואת החזרי ההלוואה הקודמת וכך נכנסות משפחות רבות למעגל הלוואות הרסני. במידה ואתם זקוקים להלוואה לצורך יציאה מהמינוס וחזרה לאיזון תקציבי עליכם לקחת את החזרי ההלוואה בחשבון ולהקפיד שלא לשבור את גבולות התקציב בשנית, לא משנה מה.
    • הרגלי צריכה - משפחות רבות מוצאות את עצמן מבזבזים כספים שלא לצורך כתוצאה מעצלנות הגורמת להן להתעלם מחלופות זולות יותר לצרכים שלהם. המשמעות של צרכנות נבונה מתחילה במציאת המקום הזול ביותר בו תוכלו למצוא את אשר אתם זקוקים לו. כך למשל ניתן לעשות את הקניות המשפחתיות ברשתות מזון זולות יותר, להתמקח על מחיר של כל מוצר או שירות אותו אתם רוכשים ובכלל לבצע סקר שוק לפני כל רכישה כלשהי.

שמירת גבולות המסגרת התקציבית הינה מטלה מורכבת אך הכרחית לצורך המשך קיום אורח חייכם התקין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב