דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי לשיפור התוצאות 

מאת    [ 01/05/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2986 פעמים ]

בישראל של 2011 נדמה כי כבר אין צורך להסביר מהו אימון בכלל, או אימון עסקי בפרט. בעידן בו נדמה כי אנחנו במרדף מתמיד אחרי הזמן ומוצפים ללא הרף בכמות עצומה של מידע, צרור עצות מועילות הוא בדיוק מה שאתה צריך.

ולהבדיל מטיפול פסיכולוגי ממושך או ייעוץ לא אובייקטיבי של הקרובים אליך, אימון אישי עסקי מתאים עצמו בדיוק למטרותיך. הוא ממוקד, צורך אך מעט מזמנך היקר ועונה במדויק על צרכיך הייחודיים ועל צרכי העסק שלך.

מי יכול להעניק לך אימון עסקי?

מאחר ותחום האימון צעיר יחסית לתחומים טיפוליים אחרים, עדיין אין במדינת ישראל פיקוח על העוסקים בתחום. עם זאת, הפופולאריות הגדלה והולכת של תכניות מציאות בטלוויזיה, המציעות אימון מכל סוג, הביאה לפריחה גם בהיצע המאמנים וגם בביקוש להם.

בבואך לבחור מאמן לעסק שלך, מומלץ לבדוק את ניסיונו המקצועי, היכן למד ואף לבקש לשוחח עם לקוחות שלו, בעבר ובהווה. כמו בכל תחום אחר, גם כאן המלצה אישית טובה יותר מכל דבר אחר.

מתי כדאי להזמין אימון עסקי?

תמיד אפשר לשפר את תפקוד העסק שלך, בין אם אתה מעוניין בהגדלת הרווחיות, בהגברת החשיפה התקשורתית או בשיפור רווחת ונאמנות העובדים. אימון עסקי רציף הוא אפקטיבי ביותר כאשר רוצים למנוע התעוררות בעיות, במיוחד בסביבה עסקית תחרותית, דינמית וחסרת ודאות.

בנוסף, ליווי עסקי בנקודות זמן קריטיות הוא מהותי למניעת טעויות, ועשוי לסייע מאוד במזעור נזקים במידה ושגיאות כבר התרחשו. העסק שלך מתעתד לעבור עוד כברת דרך ארוכה, ויהיה עליך להתמודד עם נושאים רבים, כגון מיזוגים ורכישות, עניינים משפטיים, הערכת שווי, שותפויות עסקיות ועוד.

גם אם התנסית בנושאים אלו בעבר, אימון עסקי יוכל להועיל לך ולתרום תובנות חדשות ונקודות מבט רעננות. בניגוד לעצותיהם של חברים או קולגות, האינטרס היחיד העומד לנגד עיניו של המאמן הוא הצלחת העסק שלך, כי מכאן נגזרת גם הצלחתו.

מה נותן אימון עסקי כזה?

בין אם מדובר באימון עסקי אישי, ליווי עסקי קצר מועד, אימון מנהלים או תכנית כוללת של פיתוח מנהלים, לאימון ישנם יתרונות עצומים. בהיעדר יד מקצועית מכוונת, גם העסק בעל הפוטנציאל הגדול ביותר עלול להיכשל.

תהליך מובנה של אימון עסקי יסייע בהגדרת חזון אישי וארגוני וכמובן בהגשמתו. המאמן ילמד לעומק את העסק שלך, את התרבות הארגונית ואת דמויות המפתח. על סמך המידע שהוא יאסוף לאורך התהליך, יוכל המאמן להציע מניסיונו העשיר דרכי פעולה ואפשרויות להזנקת העסק שלך קדימה.

אימון עסקי - גם (ובעיקר) למי שמנהל אותו

מאחר ועסק אינו ישות בפני עצמה אלא תמונת ראי של האנשים המרכיבים אותו, חשוב לשים דגש גם על מאפיינים אישיים של האנשים המובילים אותו. לעתים קרובות העסק ייתקל במכשולים בגלל קשיים אישיים של המנכ"ל, הבעלים או אחד מחברי ההנהלה.

מאמן מקצועי ידע לשים דגש מתאים גם על פתרון בעיות אלה. פעמים רבות אף יוכל המאמן להעביר את המוקד אל קשיים שכלל לא היית מודע אליהם או לא היית מודע להשפעתם הרבה על העסק שלך.

עלויות האימון העסקי אינן אחידות, ונעות בין 150 שקלים לבין 400 שקלים לשעת אימון. התעריף משתנה, כמובן, בהתאם לניסיונו ומקצועיותו של המאמן. אולם, אם אתה שוקל אימון עסקי לעסק שלך, אל תהפוך את הנושא הכספי לגורם העומד בדרכך. הרווחים הכלכליים והאישיים אשר יניב לך האימון יהיו גבוהים עשרות מונים מעלותו.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב