דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איידס הידבקות אצל גברים הטרוסקסואלים 

מאת    [ 01/05/2011 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 5206 פעמים ]


איידס, אימת המגפות של העולם בשנות האלפיים המתקדמות. מחלת מין שגבתה וגובה מחיר חיי אדם אף כי אינה נחשבת עוד למחלה סופנית.

מחקרים רבים מנסים למצוא פתרון יעיל טווח למיגור שיעור ההדבקה ולמזעור נזקיה. המצאתן של תרופות המאפשרות הארכת חייהם של החולים וניהול סדר יום שגרתי עד כמה שניתן, פיתוחן של בדיקות איידס מתקדמות העשויות לזהות את נגיפי המחלה כבר בשלבים הראשוניים ביותר, וכן, איתור קבוצות סיכון באופן שוטף, הן רק חלק מהאמצעים ללוחמה במגפת האיידס הקטלנית.


כידוע, צורת ההדבקה במחלת האיידס השכיחה והמסוכנת ביותר היא קיום יחסי מין, הטרוסקסואלים, או הומוסקסואלים,  בלתי מוגנים. מסעות פרסום וחינוך מיני בבתי הספר הם רק תחילתם של היענות לצורך להגדיל את המודעות בכל הנוגע לשימוש באמצעי מניעה בעת קיום יחסי מין וכמו כן, חשיפה לאופן ביצוען של בדיקות איידס באופן אנונימי, ולתסמיני מחלת ה איידס בכלל ולדרכי ההדבקה.


דגש מיוחד ניתן על מי שנמנה על קבוצות הסיכון כנושא הנגיף, ובכלל זה לעוסקים בזנות, חברי הקהילה ההומוסקסואלית, מי שמנהל חיי מין סוערים ומרבה להחליף משתתפים ובני זוג, נרקומנים, וכיוצא בזה.

כפי שציינתי לעיל, שיעור ההדבקה במחלת האיידס בעקבות קיום יחסי מין לא מוגנים, הינו הגבוה מבין שאר הפרמטרים, וזאת בעקבות חשיפה של איברי המין הפתוחים והחלפת הפרשות הגוף של המשתתפים. נוסיף לכך את הסיכון הכרוך בקיום יחסי מין לא מוגנים כאשר איבר מין של אחד מבני הזוג פצוע או מדמם, ומכאן הדרך להדבקה נראית מסוכנת ביותר.

עם זאת, נשאלת השאלה מדוע גבר, המקיים יחסי מין עם אישה, שלא נמנית על קבוצות הסיכון שפרטנו לעיל, עשוי להידבק גם כן בעת קיום יחסי מין הטרוסקסואלי ים. זאת משום הסברה כי איבר המין של הגבר אינו "קולט" אליו הפרשות, כי אם ההפך. ובכן, ממחקרים עולה כי אכן שיעור ההדבקות אצל גברים שאינם הומוסקסואלים, או אינם מקיימים אורח חיי מין כזה, נמוכים ביחס לגברים הומוסקסואלים. יתרה מכך, התגלה כי לגברים יש חיסון טבעי כנגד מחלת איידס, אם כי אין באמור משום חסינות מוחלטת ולכן על כל מי שקיים יחסי מין בלתי מוגנים לערוך בדיקת איידס לגילוי מוקדם ומהיר ומניעת הדבקה נוספת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב