עסקים רבים יכולים לקבל מידע על עמדות לקוחות ומתעניינים על מוצרים חדשים, שינויים בתהליכי שירות, ושאלות שיווקיות רבות נוספות. מידע כזה עשוי לתמוך בתהליכי קבלת החלטות שיווקיות של העסק.
המידע שנאסף מאפשר תהליך קבלת החלטות המבוסס על נתונים. נדרשים לפחות 350 שאלונים מלאים כדי להתחיל לנתח ניתוחים סטטיסטיים ולקבל תוצאות ותובנות. תלוי כמובן בסוג השירות/מוצר והלקוחות. יש מצבים בהם 50 שאלונים יספיקו כדי לקבל אינדיקציה.
יש להגדיר מראש בצורה ברורה מה מטרת המחקר משום שיש לכך השפעה מתמשכת על כל היבטי המחקר. כמו: את מי מראיינים, באיזו שיטה וכו'. אם מחליטים לראיין את הגולשים באתר, נקפיץ להם חלון שיציג להם מספר שאלות או יבקש מייל כדי לחזור אליהם עם שאלות. אם הלקוחות שלך מעניינים אותך ניתן לשלוח אליהם מייל עם לינק לסקר אינטרנטי.
• החליטו את מי אתם מראיינים.
• ראיינו לקוחות פוטנציאלים אם אתם רוצים להבין מה עמדתם בנוגע לפרסומת שלכם. פנו ישירות ללקוחות שלכם אם תרצו לקבל עמדות של הלקוחות בנודע למוצרים או שירותים שאתם מעניקים להם.
• צרו שאלון הכולל שאלות המבדילות בין הצרכן למשתמש הסופי.
אספו שאלות שאתם צריכים את התשובות עבורם כמו שביעות רצון לקוחות מהמוצרים מהשירות ונכונות להמליץ לאחרים על המותג שלך. ערכו פגישה עם צוותים נוספים בארגון שעשויים להזדקק לנתונים נוספים. למשל:
• מה הלקוחות שלך חושבים על המוצרים והשירות שלך
• מה המבקרים באתר חושבים עליו
• מה חושבים מקבלי הניוזלטר שלך
• חשיפת ההתנגדויות של הלקוחות הפוטנציאלים מול המוצר או השירות שלך
• בדיקת טרנדים וקונספטים חדשים
תוכלו להשתמש ב- google docs כדי ליצור את השאלון. את ההפצה של השאלון ניתן לבצע באמצעות משלוח במייל ללקוחות.
אם אינכם בטוחים לגבי ניסוח השאלות או כל שלב במחקר, התייעצו עם חברת מחקר בעלת ניסיון שינסחו עבורכם את השאלון וינהלו עבורכם את המחקר.
בעל נסיון עשיר במחקר שימושי /יישומי. נסיון שנצבר במגוון חברות וארגונים ציבוריים ופרטיים כאחד. שימש בתפקידי מחקר שונים. מרצה במספר מוסדות אקדמיים הוראת קורסים בתחומי הסטטיסטיקה והמחקר. ממוחה בתכנון ניהול וביצוע פרויקטים מחקריים : סקרי שוק, סקרי שביעות רצון, מדידת איכות שירות מומחה בשימוש ויישום טכנולוגית אינטרנט לביצוע סקרים. משמש כסמנכ"ל מחקר ופיתוח עסקי במיזם האינטרנט והמחקר ZETA TOOLS
http://www.zeta-tools.co.il