דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תחסכו כסף בטיול 

מאת    [ 02/09/2007 ]

מילים במאמר: 972   [ נצפה 10539 פעמים ]

המדריך הבא, מספק הסברים ועצות מעשיים כיצד לחסוך וכיצד להתנהל מבחינה כספית לפני, במהלך ובסוף הטיול. הטיפים שתקראו כאן מבוססים על מחקרים וסקרים שערכתי לפני שיצאתי לטיול הגדול שלי לדרום אמריקה ומרכזה. במידה ותיישמו את כל ההצעות שאני מציע כאן, תוכלו לחסוך מאות ואף אלפי שקלים.

1. ציוד - אחרי שהחלטתם מה אתם רוצים לקנות תערכו סקר שוק מבחינת מחירים ותבדקו איפה יוצא לכם הכי זול, רמז: לא תמיד זה יהיה באותה חנות.

טיפ: למטייל עודפים מציעה הנחה של 30% על רוב הדברים בחנות (נעליים, שק"שים, אוהלים, תיקים וכו'), כמו כן, אם יש לכם כרטיס של למטייל שעולה 50 ש"ח (תשלום חד פעמי לשנה) הוא יקנה לכם הנחה נוספת של 10%. בקנייה של דברים "גדולים" - נעליים, תיק גדול ושק"ש, יש אפשרות לקבל הנחה נוספת של 120 ש"ח אם אתם עושים עסקה עם 012 (בתכלס, אין סיבה לא לעשות את זה, אבל תבדקו בדיוק מה זה אומר לוודא שזה בסדר מבחינתכם).
סנדלי שורש - כדאי לקנות ב"אליטל", (במושב חרוצים, ליד בצרה, מחלף הדרים) שם הכי זול שמצאתי, צריך להתמקח קצת עם המוכרים אפשר להגיע להנחה של 17-20%.

2. ביטוח - עדיף לעשות בחברות הגדולות וה"שמנות", שזה אומר "כלל" או "הראל". למה לעשות את זה? פשוט למקרה שאם חס וחלילה יקרה משהו והפקיד יצטרך לחתום על 500,000$ הוא לא יחשוב יותר מדי.
שלא תטעו, הביטוח דרך קופת החולים (לפחות במקרה של הכללית) הוא דרך "כלל".
טיפ: אני בדקתי בקופת חולים "כללית" (אם אתם בקופה אחרת מומלץ לכם לבדוק), ומצאתי שלחיילים משוחררים, יש ביטוח חינם ל3 חודשים (תקף בשנה הראשונה מיום השחרור). אמנם הביטוח הוא הבסיסי ולא מתאים לטיולי תרמילאים הכוללים ספורט אתגרי, לכן תצטרכו לשדרג. לסיכום, ניתן לומר שההנחה יכולה להגיע ל80-90$ (במקרה של טיול של לפחות 3 חודשים). מחירי הביטוח נכון להיום נעים בין 1.75 ל1.85$ ליום. את הביטוח משלמים לפי השער היציג של הדולר באותו היום (לפחות בכללית).

3. קניית דולרים במזומן תעשו באחד משני המקומות: דואר ישראל או change המאושר ע"י משרד האוצר. בדואר וברוב הchange לא גובים עמלת המרה. הבחירה כמובן תהיה איפה שיהיה השער הטוב יותר.
טיפ: בדואר נותנים הנחה (נכון להיום- 3 אגורות) בקנייה של מעל ל800 דולר/אירו/ליש"ט, והנחה נוספת (נכון להיום- אגורה) בקנייה של מעל ל1000 דולר/אירו/ליש"ט.
דוגמא: נניח שהדואר מפרסם שער דולר של 4.27, אם תקנו 800$ תשלמו לפי שער של 4.24, אם תקנו 1000$ תשלמו לפי 4.23.
לשער הדולר לפי הדואר (מה שמעניין אתכם זה שער מזומנים מכירה, זה השער שלפני ההנחות הנ"ל)
(http://web02.postil.com/postcurrency.nsf/WebDisplay/$First?opendocument)
אם מישהו לא חושב שהוא יקנה בסכומים כאלה, כדאי לשקול לשלם את הכרטיס טיסה בדולרים במזומן כמפורט בסעיף הבא.

4. כרטיס טיסה- את כרטיס הטיסה יש לשלם במזומן בלבד, או בדולרים או בש"ח. אם תשלמו בכרטיס אשראי ייגבו ממכם עמלת סליקה של 2 ומשהו אחוז - מיותר מאוד. כשאתם קונים את הכרטיס, במידה ואתם לא יודעים מתי תחזרו ובמידה שהכרטיס הזה פתוח לשנה תכרטסו את החזרה לעוד שנה ואל תתנו לסוכן הנסיעות לשכנע אתכם. למה לעשות את זה? כי ככה תוכלו לטייל כמה שתרצו, וכשתרצו לחזור פשוט תשנו את המועד (בד"כ פעם ראשונה היא חינם), וכך תחסכו הרבה שינויים שיעלו לכם הרבה מאוד כסף.
כשאתם משווים בין כרטיסי טיסה, תנסו לשחק עם הימים, לפעמים הפרש בין יום או יומיים יכול לעלות הרבה. תשוו את כל תנאי הכרטיס ולא רק את המחיר הסופי, תשוו את המחלקה, את דמי הביטול, דמי שינוי מועד ודמי שינוי יעד וכו'.

5. טרוול צ'קס או המחאות נוסעים - טרוול צ'קס מומלץ לקנות בדואר ולא בבנק, משום שבדואר אין עמלה.
כשקונים את ההמחאות משלמים עמלה (יוצא מהכלל - בנק הדואר) וכשמוכרים משלמים עמלה. יש מקומות שבהם לא משלמים עמלה כשפודים את ההמחאה למשל בסניפי אמריקן אקספרס או בתי עסק שעובדים עם מטיילים כמו למשל סוכנויות טיולים שיקבלו את ההמחאה בערך הנקוב, כלומר ללא עמלה. שווה לבדוק איפה נותנים את השער הטוב יותר, שלעיתים יהיה בבנק ולעיתים יהיה בchange.

6. פתיחת חשבון מט"ח - לפני הטיול מומלץ לפתוח חשבון מט"ח בבנק. אם הסכום שלכם נמוך בסביבות ה3000-4000$ כדאי לפתוח תכנית חיסכון (כל בנק זה שונה, אני בדקתי בפועלים) כ3 חודשים לפני מועד הטיסה, ככה תחסכו הרבה עמלות. כמו שיפורט בהמשך.
למי שקונה סכומים גדולים יותר יש אופציה לעשות זאת עם חברת "זירות מטבע"
(www.matbeot.co.il) שם לא תשלמו עמלת המרה והשער שתקבלו יהיה הרבה יותר טוב מהשער השל הבנק. (באתר הם מפרסמים שיש מינימום של 10000$ לעסקה, אני עשיתי את זה עם 7000$ בלבד).

7. כרטיסי אשראי. ככל שנוסעים לתקופה ארוכה יותר או שמתכננים לבקר בכמה ארצות מומלץ לצאת עם שני כרטיסי אשראי, ואם כבר אז שיהיו מסוג שונה, למשל ישראכרט וויזה.
טיפ: בויזה קלאסיק של חברת ישראכרט אין דמי מנוי שנתיים ואין שום תנאים לכרטיס (מספר פעולות בחודש, סכום עסקאות ממוצע וכו'). כל זאת נכון להיום.

עמלות כרטיסי אשראי:
עמלת משיכה - כאשר אתם מושכים מזומן עדיף לעשות זאת בכספומט, עמלה נמוכה יותר מלמשוך בתוך הבנק. כמושכים בכספומט משלמים עמלה של 2.75$ + 0.33% מסך כל העסקה. לדוגמא: במשיכה של 400$ תשלמו עמלה של 4.07$.
טיפ: כשאתם מושכים, עשו זאת בסכומים גדולים יחסית וכך תחסכו בעמלות.
עמלת "גיהוץ" - אם פתחתם חשבון דולרי ו"גיהצתם" עסקה בדולר לא תשלמו עמלה בכלל. לעומת זאת אם יש לכם חשבון דולרי ו"גיהצתם" עסקה במטבע המקומי (שאינו דולר) תחויבו בעמלת המרה (מדולר למטבע המקומי). יש מקרה שלישי והוא הכי גרוע - אם אין לכם חשבון דולרי תשלמו עמלה כפולה- משקל לדולר ומדולר למטבע המקומי.

8. רישיון נהיגה בינלאומי - נכון להיום הכי זול במ.מ.ס.י (14 ש"ח)
(http://www.memsi.co.il/fr_travel.html)

9. אם יש לכם מצלמה דיגיטאלית ואתם מגבים את התמונות על דיסקים כדאי לשקול לצרוב על דיסק DVD (הקיבולת של דיסק כזה גבוה פי 7 מדיסק רגיל). זה יחסוך גם כסף וגם במשקל בתיק (פחות דיסקים).

10. מומלץ מאוד לשמור את כל הקבלות שלכם עד שתעזבו את המדינה שבה אתם נמצאים. בחלק מהמדינות יש החזרי מע"מ לתיירים, במעברי גבול, כשאתם יוצאים מהמדינה. מדובר בלא מעט כסף :)

אז זהו, יש לכם עכשיו את הידע, תעשו את ההכנה המקדימה וכל מה שאפשר לעשות כבר בארץ, ככה תבטיחו לכם טיול בראש שקט (תוך שמירה על מספר כללים פשוטים כמובן) וכל מה שיישאר זה רק ליהנות מהטיול...

בהצלחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב