דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימון תזונתי למצרכי מזון - לבחור בריא 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 3253 פעמים ]

 

תזונה מאוזנת ושמירה על אורח חיים בריא משפיעים באופן ישיר על איכות חיינו. צריכת מזון בריא יותר, המכיל את אבות המזון וחסר מרכיבים העלולים להזיק לגופנו, היא פשוט הכרח. איך נדע כי אנו צורכים מזון בריא יותר? איך נדע אלו ערכים תזונתיים מכילים מצרכי המזון שאנו קונים? איך נדע אלו מוצרים כדאי להכניס אל סל הקניות שלנו ואלו לא?

בשנים האחרונות, כחלק מהגברת המודעות של הציבור לכל הקשור לתזונה מאוזנת ומוצרי מזון בריא יותר, קבע משרד הבריאות כי על גבי מצרכי המזון שאנו רוכשים, יופיע סימון תזונתי, לפיו יכול הצרכן לדעת בדיוק מה מכיל המוצר אותו הוא רוצה לקנות. אם שמירה על אורח חיים בריא ואכילת מזון בריא יותר באמת חשובה בעיניכם, עליכם לשים לב מה סימון תזונתי של מה שאתם קונים. סימון תזונתי יראה לכם בדיוק את הערך התזונתי של המוצר מבחינת כמות האנרגיה שהוא מכיל, החלבונים, הפחמימות, הנתרן והשומנים. בנוסף, חשוב לדעת באילו ויטמינים מועשר המוצר, האם הוא מכיל שומנים בלתי רצויים כגון שומן טרנס או שומן רווי ועוד. כחלק מצריכת מזון בריא יותר, חשוב לצרוך גם מוצרים המכילים סיבים תזונתיים החיוניים מאוד לבריאות גופנו ולחילוף חומרים תקין.  

 

מזון בריא יותר - מה הוא מכיל?

 

כאמור, על ידי סימון תזונתי המופיע על גבי אריזות מצרכי המזון, אנו יכולים לדעת מה מכיל אותו המוצר ובאיזו כמות. סימון תזונתי יסייע לנו להשוות בין מוצרי מזון שונים ולבחור מזון בריא יותר. לדוגמה - שומנים. סימון תזונתי לגבי שומנים יופיע על גבי כל מוצר, כאשר קיימים שומנים בלתי רווים, הנחשבים לבריאים יותר, לעומת שומנים רוויים, שצריכה גבוהה מהם עלולה להזיק לבריאות. סימון תזונתי מופיע גם לגבי נתרן, אשר עלול להזיק לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם. גופנו זקוק בכל יום לכמות מסוימת של חלבונים ופחמימות. סימון תזונתי יסייע לנו לראות כמה חלבונים ופחמימות המוצר שאנו קונים מכיל. עוד נתון הנמסר לציבור באמצעות סימון תזונתי הוא כמות הקלוריות שהמוצר מכיל. חשוב כי צריכת הקלוריות היומית שלנו תתאים לגובה, משקל, גיל, אופי הפעילות הפיזית שלנו ואורח חיינו.

באמצעות סימון תזונתי אנו למעשה יכולים בקלות לשלוט על מה שאנחנו מכניסים לפה ולבחור מצרכי מזון המכילים את המרכיבים הנחוצים לגופנו לשמירה על תזונה מאוזנת. יחד עם זאת, בדיקה של כל מוצר ומוצר יכולה להיות מייגעת, במיוחד אם איננו יודעים מהו סימון תזונתי מאוזן, כזה שמכיל בדיוק את מה שגופנו צריך. אם אתם רוצים לדעת אם כדאי לכם לבחור מוצר מסוים או לא, חפשו עליו את "תו הבחירה הנכונה". "תו הבחירה הנכונה" של עמותת CHOICES יסייע לכם לבחור מצרכי מזון אשר יסייעו לכם לשמור על תזונה מאוזנת. במקום לבדוק סימון תזונתי של כל מוצר ומוצר, תוכלו לסמוך על "תו הבחירה הנכונה", שמבטיח לכם כי מוצר המזון אשר בידכם עשיר בוויטמינים ובמינרלים, סיבים תזונתיים וכל מה שנחוץ לגופכם. בנוסף, תוכלו להיות בטוחים כי המוצר שבידכם אינו מכיל שומנים מזיקים, עודף מלח או סוכר, אשר עלולים להזיק לבריאותכם.

 

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב