דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאכול בריא - להיות בריא 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2618 פעמים ]

 

כולנו מודעים לחשיבות השמירה על בריאות הגוף שלנו. כאשר הבריאות שלנו נפגעת, אנחנו סובלים, מתקשים לתפקד ולמעשה, איכות חיינו כולה נפגעת. לכל אחד מאיתנו יש אינטרס לשמור על בריאותנו. אנחנו צריכים לספק לגופנו את כל אבות מזון הנדרשים לו, על מנת שהוא ישרת אותנו נאמנה לאורך שנים ארוכות ובריאות. איך עושים זאת? לאכול בריא, לשמור כל כושר גופני, מנוחה מספקת וכל מה שהגוף שלנו צריך על מנת לתפקד בצורה האופטימלית. כולם מודעים לצורך לשמור על תזונה נכונה, אך בפועל, הרבה אנשים מתעלמים מצורך זה וצורכים מזונות רבים שלא בדיוק מטיבים עם בריאותם. תזונה נכונה משמעה לספק לגוף את מה שהוא צריך, מבחינת אבות המזון, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, על מנת שיוכל לייצר את האנרגיה לה אנו זקוקים. מאידך, תזונה נכונה היא גם הימנעות כמה שיותר ממוצרים אשר מכילים מרכיבים המזיקים לגוף, כגון כמות רבה מדי של מלח, שומן רווי, שומן טרנס, סוכר ועוד.

 

לאכול בריא - מה זה אומר?

 

לאכול בריא זה אומר קודם כל שמירה על תזונה נכונה ובכלל על אורח חיים בריא. איך לאכול בריא? לפניכם כמה טיפים:


    •  תזונה נכונה משמעה קודם כל מודעות למה שאנחנו מכניסים לפה. חשוב כי במשך היום נקפיד לצרוך את כל אבות המזון להם הגוף שלנו זקוק, החל מפחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ועוד. על מנת שתוכלו לאכול בריא, חשוב לבדוק מהו הערך התזונתי של כל מוצר אותו אנו אוכלים ומה הוא מכיל. משימה מסובכת? לא בהכרח. עמותת COHICES הבינלאומית פיתחה את "תו הבחירה הנכונה" אותו תוכלו למצוא על מוצרי מזון רבים ברשתות השיווק. כל מוצר עליו מוטבע "תו הבחירה הנכונה" הוא מוצר שנבדק ונמצא כמאזן בין הערכים התזונתיים הדרושים לתפקוד מיטבי של הגוף - מה שאומר שמוצר זה בהחלט יכול להיכלל בתפריט היומי שלכם.
    •  בנוסף, על מנת לשמור על תזונה נכונה, חשוב להקפיד על אכילת ירקות ופירות טריים, שעשירים בערכים תזונתיים להם הגוף זקוק ישר מן הטבע. לאכול בריא זה לאכול במידה הנכונה. כך לדוגמה צריך להיות מודעים לכמות הפירות הנצרכת, על מנת לא להעמיס על גופנו כמות גדולה מדי של סוכר.
    •  לאכול בריא זה קודם כל לאכול מסודר. מומלץ ביותר לפתוח את היום עם ארוחת בוקר מזינה ולהמשיך לאכול באופן מסודר במשך היום. רצוי לאכול שלוש ארוחות גדולות ביום וביניהן לאכול שתיים-שלוש ארוחות קטנות יותר.
    •  לאכול בריא זה אומר גם...לשתות. חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים מרובה. משקאות ממותקים מכילים הרבה סוכרים ולכן לא מומלץ לצרוך אותם בצורה מופרזת. בנוסף, חשוב להקפיד על צריכה מאוזנת של משקאות כמו קפה ותה.
    •  על מנת להרכיב תפריט תזונה נכונה המתאים בדיוק עבורכם, רצוי להסתייע בתזונאית, אשר תבנה עבורכם תפריט אידיאלי המכיל את כל אבות המזון ואשר יספק לכם את כל האנרגיה לה גופכם זקוק, על מנת לתפקיד ביעילות.
    •  כמובן, תזונה נכונה ואורח חיים בריא כוללים גם שמירה על כושר גופני. פעילות ספורטיבית היא כדור אנרגיה נהדר גם לגוף וגם לנשמה ותסייע לחילוף חומרים תקין.

 

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב