מילון למושגי יסוד בעיצוב לוגו ועיצוב תדמית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מילון למושגי יסוד בעיצוב לוגו ועיצוב תדמית 

מאת    [ 28/04/2011 ]
מילים במאמר: 741   [ נצפה 2791 פעמים ]

 
 

 

מילון למושגי יסוד בעיצוב לוגו ועיצוב תדמית

 

לוגו (Logo) - סימן גרפי שעוצב במטרה לסמל ולייצג חברה, ארגון, מוצר או שירות ולהיות מזוהה עימו בתודעת הציבור. עיצוב לוגו יכול להיות מורכב מטקסט, מסימן גרפי או משילוב של שניהם לעיתים ישולבו בלוגו גם הגדרה או סיסמא.

סמל  (Icon, Symbol)- אלמנט גרפי חזותי פשוט שנועד להעביר מסר קצר וברור ללא שימוש במלל. הסמל יכול להיכלל בעיצוב לוגו.

סיסמא (Slogan) - סלוגן הוא תוספת של משפט, לרוב קצר, לפעמים של מילה אחת, הנמצאים סמוך לשם המותג. מהותו של הסלוגן היא לתפוס את תשומת לב הלקוח ולחזק את המסר השיווקי של המותג. 

סימן מסחר (Trademark) - סמל בו משתמשים חברה או אדם לצורכי מסחר (איקון, סמל, שם, לוגו ועוד). שימוש בסמל על ידי גוף לא מורשה הוא עבירה על חוקי הקניין הרוחני. בדפוס מוצג לעתים התו TM על מנת לסמן סימן מסחרי שאינו רשום או ® על מנת לסמן סימן מסחרי רשום.

גופן (Font) - הגופן הינו סגנון עיצוב וצורת האותיות. לגופנים תפקיד חשוב בתהליך בניית המותג ועיצוב הלוגו והם שונים משפה לשפה. הגופנים מאפשרים העברת מידע ומסרים בנוסף למלל עצמו. ישנם המשדרים רצינות, שמרנות וסולידיות ואחרים המעבירים מסר של דינמיות וחדשנות. ישנם המתאימים לקהל צעיר ואחרים המתאימים לחברות ועסקים, כאלו המתאימים לקריאה של טקסט רץ (עיתון /ספר) ואחרים המתאימים לשימוש במדיה דיגיטלית ואינטרנט.

פנטון (Pantone) - צבע אשר מופיע ומוגדר על גבי מניפת הצבעים של פנטון (פנטון הינה חברת צבע ותיקה ששיטת הצבעים שלה הפכה סטאנדרט בתעשיית העיצוב והדפוס). במניפת הצבעים של פנטון יש לכל גוון מספר ודוגמת צבע שמתקבלת לאחר הדפסה. בנוסף מכילה המניפה את הערכים המקבילים לכל גוון להכנת גווני צבע המבוססים על שיטת הפרוצס.

פרוצס - מודל צבע המשמש לדפוס ומורכב מ- 4 צבעים: ציאן (Cyan), מג'נטה (Magenta), צהוב (Yellow) ושחור(Key),  אשר מודפסים אחד על השני בכמויות משתנות בהתאם לגוון המבוקש. עיצוב לוגו במודל זה ישמש לעיצוב והדפסת אלמנטים מודפסים, על גבי נייר, בד וחומרים תעשייתיים אחרים.

CMYK - מודל צבע המשמש לדפוס ומורכב מ- 4 צבעים: ציאן (Cyan), מג'נטה (Magenta), צהוב (Yellow) ושחור (Key), אשר מודפסים אחד על השני בכמויות משתנות בהתאם לגוון המבוקש. עיצוב לוגו במודל זה ישמש לעיצוב והדפסת אלמנטים מודפסים, על גבי נייר, בד וחומרים תעשייתיים אחרים.

RGB - מודל צבע המשמש לתצוגה על מסכי מחשב, מורכב מ- 3 צבעים: אדום, ירוק וכחול. כדי להגדיר צבע כלשהו, נותנים לכל אחד מ- 3 הצבעים הבסיסיים ערך מספרי בתחום שבין 0 ל- 255. שלישיית המספרים המתקבלת נקראת שלישיית Red, Green, Blue, ובקיצור RGB .

קונספט גרפי (Graphic Concept)  - קונספט גרפי משמש לתיאור השפה והמבנה הראשוני של הלוגו או הפריט הגרפי הרצוי. הקונספט כולל התייחסות לכלל הרכיבים של העיצוב כולל פונטים, צבעים ועוד. בדר"כ לאחר אישור הקונספט הראשוני יעוצבו עוד מספר ורסיות על פי הכיוון הרצוי.

בריף קריאטיבי (Creative brief) - מסמך המכיל את כל המידע הדרוש המועבר מהלקוח למעצב לפני תחילת העבודה. בדר"כ יהיה כתוב בקצרה ובברור ויכיל מידע בנוגע לרקע הכללי של השוק, המתחרים, קהל המטרה, המסר המרכזי הנדרש מול הלקוח ועוד.

מותג (brand) - סך כל העמדות, הרגשות (Brand ID) הינה זהות המשקפת את כל מכלול המאפיינים המצוינים לעיל. והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לחברה, מוצר, קו מוצרים או שירות הוא המושג מותג. בנוסף המותג חייב להכיל גם סממנים ויזואלים כמו לוגו, סימן מסחרי, פונט צבע ועוד. זהות מותגית.

ספר מותג (brand book) - ספר מותג הינו קובץ הנחיות המגדיר את עקרונות השפה החזותית והטון הרטורי ומשמש תשתית גרפית שתבטיח שפה אחידה התואמת את ערכי המותג החדש ואשר תעניק ללקוחות חוויה עקבית, ברורה ומזוהה עם המותג בכל נקודות המגע. ספר המותג מהווה אב טיפוס לטיפול במותג לכלל הספקים (פנים ארגוניים וספקי חוץ). ספר המותג הכולל: מערכת ערכים ומהות, לוגו (אסור ומותר, עבודה בצבעוניות/שחור לבן וכו'), אלמנטים גרפים ופלטות (palet ) צבעים: משפחת צבעים ראשונית ומשנית, בחירת פונטים (כותרות, כותרות משנה וטקסט רץ), גריד בסיסי לפרסום, ואינטראקטיב, הנחיות לחזות נקודת המכירה ועוד.

פורמט קובץ (Format)  - פורמט הוא סוג הקובץ בו נשמר המידע הגרפי. קיימים מספר רב של פורמטים שונים.

JPG - קובץ תמונה איכותי ואופטימלי לשימוש בתעשיית הדפוס (לעיתים נמצא אותו גם כ JPEG).

GIF - קובץ ברזולוציה נמוכה, אידיאלי בשימוש באינטרנט ובמדיה דיגיטלית אחרת.

PDF - פורמט נפוץ ביותר לשמירת קובץ. ניתן לפתוח אותו בעזרת תוכנת אדובי רידר (Adobe Reader), הזמינה חינם באינטרנט..

EPS - קובץ וקטורי המכיל מידע פתוח ומאפשר לך להגדיל להקטין ולשנות אלמנטים בתוכו מבלי לפגוע באיכותו.

Photoshop - תוכנה מביתAdobe  הנחשבת כפופולרית ביותר כיום המספקת מגוון רחב של כלי גרפיקה מתקדמים לכל תחומי עיבוד ובניית תמונה

אילוסטרייטור (Illustrator) - תוכנה גרפית וקטורית מבית Adobe המשמשת לעיצוב גרפים, לוגויים, תלת מימד ועוד. 

 

 

כותב הינו דרור זורע, שותף ומנהל בחברת logo4biz.com אשר הוקמה ע"י חברת פרופגנדה בעקבות ניסיון רב שנצבר מעל 10 שנים בתחום העיצוב השיווקי בארץ ובעולם. ב Logo4biz נבנה מודל מדוייק לאספקת שירותי עיצוב ללקוחות קטנים ועסקים חדשים המתבסס על עבודה משותפת של מעצבי החברה מול הלקוח מהשלב הראשוני של בניית הבריף הקריאטיבי, דרך העבודה על הקונספט הגרפי של הלוגו ושלבי תיקוני הוורסיות ועד קבלת הקבצים הסופיים.


www.logo4biz.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב