דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת נעלי ריצה 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3755 פעמים ]

במאה ה-21 כאשר העולם הפך להיות "און ליין" אנשים מחפשים דרך להזיז את גופם ולהוציא אנרגיה. במבט חטוף על מדף ואקראי על מבחר נעליים בכל בית ניתן למצוא נעלי ריצה. כיום ניתן למצוא מבחר גדול של נעלי ריצה ממותגים שונים המואמות לסוג האימון ולמבנה כף הרגל:


    • נעלי ריצה לשטח 
    • נעלי ריצה למשטחים קשים
    • נעלי ריצה לאימון
    • נעלי ריצה לתחרות

נעלי ריצה מותאמות, כמו כן, לכף הרגל בהתאם למבנה כף הרגל: רגל שטוחה, רגל עם קשת גבוהה או רגל נייטרלית. 

בישראל קיימות מספר חברות בולטות בנעלי ריצה: ברוקס, נייקי, אדידס וסאקוני. ישנן עוד חברות פחות נפוצות בישראל כמו: אסיקס, ניו בלאנס ופומה. כמה חברות מתמחות בעיקר בנלעי שטח כדוגמת: סלומון, ואסקו ולה ספורטיבה. נעליים אלו פחות נפוצות בקרב הרצים למרחקים ארוכים הרצים על משטחים קשים. רצי אולטרה מרתון (מרחק הגדול מ-42 ק"מ) ורצים האוהבים לרוץ בטבע, בדרך כלל, ירוצו עם נעליים כדוגמת אלו. 

 חברות המייצרות נעלי ריצה מפתחות טכנולוגיות שונות במטרה להגן על המפרקים הנגרמים המזעזועים שנוצרים במגע עם הקרקע בעת הריצה. בלימת זעזועים אלו היא גורם חשוב שכן ללא בלימת זעזועים בנעלי ריצה, הרץ עלול להיפצע ולמצוא עצמו מושבת מריצה לתקופה ארוכה. למרות שהשוק הישראלי מוצף בנעלי ריצה יש לבחור היטיב, קודם כל, היכן קונים נעלי ריצה, שכן גם חנויות ספורט "לעם"  מוכרות נעלי ריצה ללא ידע מקצועי וכלים מקצועיים המשמשים לבדיקת סגנון הריצה של הלקוח וכן בודקים את מבנה כף רגלו. 

הנה מספר המלצות כלליות לבחירת נעל ריצה מתאימה:

בדיקת מבנה כף הרגל – כפות רגלי האדם שונות מאדם לאדם. לכפות הרגליים יש קשת בגבהים שונים ובהתאם לכך, בין היתר, מתאימים את נעל הריצה. חשוב להפעיל את השכל הישר וזהות את מקצועיותו של מי שמוכר לכם נעלי ריצה. נעל ריצה לא מתאימה, מעבר לכסף היורד לטימיון, עלולה להוביל לפציעה. 

מדידה נעליים בעמידה ובהליכה – בכדי לקבל אינדקציה טובה יותר יש לנעול את נעלי הריצה ולעמוד ואף להסתובב איתן. בחנויות ריצה מקצועיות ניתן למצוא מסילה לבחינת הנעליים וכן לבצוע ניתוח ריצה של הלקוח. 

בדיקת נעליים ישנות – בכדי לקבל אינדיקציה טובה יותר על פיזור הלחצים על כף הרגל, ניתן לזהות בנעלי ריצה ישנות את האזורים השחוקים בסולית הנעל. 

יש לציין כי במבט לא ניתן לדעת מהו במבנה כף הרגל ואחת הטכנולוגיות הנפוצות היא צילום וידאו של הלקוח בזמן ריצתו על מסילה. מערכת וידאו זו מאפשרת לנתח את סגנון הריצה ובכף לדעת היכן יש קריסה של כף הרגל ועוד מאפיינים ייחודיים של הלקוח. 

קניה נעלי ריצה באינטרנט – רבים מהרצים עושים זאת בעיקר בשל המחיר הזול. זה פתרון לא רע לחסוף בכמה שקלים אך יש לדעת מראש איזה דגם הכי מתאים לכם. כמו כן, יש לוודא שהמקור ממנו אתם קונים הוא מהימן. 

לסיכום, קניית נעלי ריצה שלא כמו קניית נעליים באופן ספונטני, מצריך הגעה פיזית לחנות ריצה מקצועית ובחינת כף הרגל וסגנון הריצה. קניית נעלי ריצה בשל המחיר הזול עלול, בטווח הארוך, להיות יקר בשל הסכנה להיפצע ולעבור תהליך שיקום טיפולי יקר. 

אמיר כהן


קידום אתרים


Kadem O.T




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב