דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי חירות? 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2801 פעמים ]

חירות זה להגשים חלומות.

זה יכול לקרות, בשילוב של שני תנאים -  הראשון, שנדע מה הם החלומות שלנו והשני שיהיה בידינו את היכולת הכלכלית להגשימם.

חירות מתאפשרת כשעושים שינוי בתודעה, מחליפים הרגלים מעכבים, שיוצרים תוצאות נמוכות בחיינו, בכאלו שמקדמים אותנו לעבר התוצאות הרצויות. במצב זה נרגיש שאנו בחירות, נחייה את החופש ונאפשר לעצמנו לבחור ולפרוץ דרך. המצב בו אנו בוחרים את מה שאנו באמת רוצים, זה להיות בחירות. בשפתנו המדהימה, המילים בחירות וחירות מורכבות מאותן אותיות, כשאנו בוחרים אנחנו כבר נמצאים בחירות.

בתחום התוכן של כלכלת הבית והמשפחה- חירות מתאפשרת כאשר אנו מנהלים את עצמנו בצורה נבונה וכתוצאה מכך מגשימים את חלומותינו האישיים והמשפחתיים גם יחד, לכן שלב ראשון והכרחי הוא לרכוש ידע וכלים לניהול נכון. שימוש נכון בידע ובכלים  אלו, יכול ליצור אצלנו תוצאות רצויות בכלכלת הבית והמשפחה ומאפשר לנו להגשים את חלומותינו. מצב של חוסר הגשמה עצמית כובל אותנו בכבלים רגשיים של חוסר הערכה עצמית, רגשות אשם, מחנק, ביקורת עצמית וכעסים. כל אלו לא מאפשרים לנו להרים את הראש, זוהי טבעה של עבדות – הראיתם עבד המתהלך בראש מורם ?

כעבדים במצרים, התהלכו בני ישראל בראש מורכן. משה שגדל כנסיך וכשראשו מורם, משה את בני ישראל מעבדות לחירות. מלא בתשוקה לעשות הוא לא נסוג וזאת למרות האתגרים שעמדו בדרכו. כשראשנו מורם אנו יכולים לראות רחוק יותר, למלא את עצמנו בתשוקה ולחלץ את עצמנו ואת משפחתנו משעבוד לחרות.

סיפור ההגדה של פסח, הוא גם סיפור ההגדה שלנו, איך נהפוך את הסיפור המופלא הזה, המספר את סיפור בני ישראל ויציאתם מעבדות לחירות, לסיפור המציאות שלנו. חופשת החג בחיק המשפחה היא הזדמנות נפלאה עבורנו לנהל את יציאתנו משעבוד להרגלים מעכבים ולבחור בהרגלים מקדמים.

יחד, עם בני משפחתנו (בני ישראל בדלת אמותינו), נברר מה הם היעדים, השאיפות והחלומות שלנו לחופשת הפסח, גם חלומות אישיים וגם חלומות משפחתיים וכאשר נדע מה בתכנית החלומות (של כל  אחד לחוד ושל כולנו יחד) נוכל לתכנן את התקציב שלנו, על מנת לעמוד ביעדים אלו. נצא לחופשה באופן כזה שיאפשר לנו להתגבר על הרגלים מעכבים ולעמוד בתקציב שקבענו לחג. תכנון מדוייק יעזור לנו להתגבר על הפיתויים שבדרך ולהימנע מהוצאות מיותרות.

רגע, אני מפחידה אפילו את עצמי, איזה מילים גבוהות ומפחידות- חלומות, שאיפות, תקציב, חירות…
כן , יכול להיות שזה נשמע קצת טכני ומאולץ, אבל אנחנו בפשוט כלכלה יודעים שכך נוהגים משפחות שחיות בחירות כלכלית וכיוון שכולנו היינו רוצים להגיע לשם, אז אולי ננצל את ההזדמנות שמביא איתו החג ונגלה יחד אחריות משפחתית משותפת לכלכלת הבית שלנו.

אחרי שתרגלנו את עצמנו ואחרי שבחרנו יחד את היעדים האישיים והמשפחתיים שלנו לחג ועמדנו בהם, נוכל להרגיש את הביטחון שיאפשר לנו לעשות את אותו תהליך לטווח זמן אחר, אולי שנתי ואולי אפילו חמש שנתי.

לבני ישראל לקח 40 שנה להגשים את חלום הארץ המובטחת, אלוהים רצה שדור שלם ישכח את פרעה, ישכח את ההרגל להיות עבד ולהפוך לדור של מנהיגים, אנשים שבוחרים חירות.

חג הפסח הוא סמל של יציאה מעבדות לחירות, אנחנו יכולים לשנות את ההרגלים שלנו ולבחור הרגלים מקדמים. בואו נעשה לעצמינו הרגל לחיות ע"פ תקציב, לקבוע איך תיראה החופשה שלנו ומה יהיו המשמעויות התקציביות שלה זהו הרגל קטן שיכול לעשות שינוי גדול בכלכלת הבית והמשפחה שלנו.

 

בברכת שפע,

מרב דהר

מרב דהרי, יזמית והבעלים של  'פשוט כלכלה', המרכז לכלכלת הבית והמשפחה http://www.pashutkal.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב