דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת עורך דין - איך להבטיח טיפול ראוי 

מאת    [ 28/04/2011 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 3107 פעמים ]

אדם התולה על שלט משרדו מודעה המעידה על כישוריו כעורך דין, לא בהכרח יהיה עורך הדין המתאים עבורכם. מציאת עורכי דין מתאימים היא אינה מטלה פשוטה, אך להתאמה הזו ישנה חשיבות עליונה, שכן בחירה לא מתאימה עשויה להשפיע על סיכוייכם לזכות במשפט ולעתים אף לחרוץ את גורלכם. על מה חשוב לשים דגש בעת הבחירה בעורך דין?

בחרו עורך דין לפי התחום המתאים

תחום עריכת הדין הוא תחום רחב המשתרע על פני תחומים השונים בתכליתם אחד מהשני: דיני נזיקין, דיני מקרקעין, דין מסחרי, דיני ביטוח לאומי, דיני משפחה, דיני קניין רוחני ועוד. כדי להבטיח בחירה אופטימלית בעורך דין, חשוב לבחור אדם המתמחה בתחום העיסוק בו אתם זקוקים לייעוץ.

מרבית עורכי הדין מעריכים מאוד את המוניטין שצברו ועמלים קשה כדי להשיגו, ולכן הם אמורים לחלוק איתכם את תחומי הידע וההתמחות המדויקים שלהם. עם זאת, אסור לקבל את קביעותיהם כעובדה מוחלטת, וחשוב לוודא שהאדם ששכרתם אכן בקיא בתחום הנדרש.

אספו המלצות

זה לא סוד שבישראל קיימת כמות גדולה מאוד של עורכי דין. בעוד שחלק מעורכי הדין הללו עשויים להתגלות כמצטיינים בתחומם, בינוניות וזילות בתחום הזה לא חסרה גם כן. לכן, כשמחפשים עורכי דין מתאימים, חשוב להיעזר בהמלצות של קרובי משפחה או חברים.

גם כאן חשוב לוודא שהמלצותיהם רלוונטיות לתחום שבו אתם נזקקים לעזרה. במידה ואתם מכירים אדם קרוב שעמד בסיטואציה דומה לשלכם ויצא מכך נשכר, אל תהססו לשאול מי ייצג אותו ולבקש את פרטיו.

זכרו שגם המלצה, חמה ככל שתהיה, היא איננה תורה משמיים, ומה שהתאים לאחרים לא בהכרח יתאים גם עבורכם. אם קיבלתם המלצה חמה בנוגע לעורך דין מסוים, העניקו לו עדיפות בהחלטה, אך אל תתבססו על ההמלצה בלבד. קבעו פגישה עם אותו איש מקצוע על מנת שתוכלו להתרשם מכישוריו ומהידע שלו בתחום ממקור ראשון.

עורכי דין נגישים

אספתם רשימה של עורכי דין פוטנציאליים? קבעו כעת פגישה עם כולם. פגישה חשובה לא רק לצורך התרשמות מיכולותיו של האדם שיושב מולכם, אלא גם כדי לקבוע עד כמה יהיה נגיש עורך הדין שבחרתם. נגישות היא סוגיה חשובה בעת הבחירה בעורכי דין, משום שרבים הם אנשי המקצוע בתחום שלא מקדישים ללקוחותיהם את מלוא תשומת הלב הדרושה - עניין שעולה ביוקר.

חשוב שתסמכו על האינסטינקטים שלכם בכל הנוגע לבחירה בעורך דין. עורך הדין אמנם אמור להיות נגיש עבורכם, אך אם הוא נגיש מידי ייתכן שאין לו לקוחות נוספים, מה שעשוי להעיד על כישוריו. לכן, צריך להישמר איזון עדין בין יכולתו של איש המקצוע להעניק שירות ללקוחות רבים, לבין יכולתו להישאר מסור לכל אחד מהם ולהקדיש עבורם את הזמן הראוי.

עורכי דין ויכולתם לנהל עסקים

פגישה אישית עם עורכי דין יכולה לספק לכם הרבה מידע, לעיתים יותר ממה שנראה מעל פני השטח. במהלך הפגישה תוכלו לבחון את הרקע המקצועי של עורך הדין, ובמקביל תוכלו להתרשם מהמשרד שלו ומהאופן שבו אותו אדם מנהל אותו.

במידה וזיהיתם ליקויים כלשהם בהתנהלות המשרדית שלו, נורית אדומה אמורה להידלק בראשכם, שכן עורך דין שלא יודע לנהל את משרדו כראוי, לבטח לא ידע לנהל כראוי תיקים אחרים. מסיבה זו בדיוק, פגישה עם עורכי דין היא שלב קריטי לפני הבחירה, ולכן חשוב להקדיש לכך די זמן מראש ולא לוותר על התהליך החשוב.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב