דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין צבאי 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 4129 פעמים ]

הצבא הינו מסגרת מיוחדת במינה, אשר טומנת בחובה אינספור הזדמנויות, אולם גם אינספור מכשלות ובעיות. לעתים מוצאים עצמם חיילים בשירות חובה, בקבע או לאחר שחרורם ניצבים בפני תביעה וזימון למשפט צבאי. כפי שהחיים בצבא מתנהלים באופן שונה מן החיים האזרחיים, כך גם המשפט הצבאי מתנהל בצורה שונה ממשפטים אזרחיים.

חוויית התביעה בבית משפט לעולם אינה נעימה ומלווה במתחים רבים. קל וחומר נכון הדבר כאשר מדובר בתביעה בבית משפט צבאי. אחת מהסיבות לכך היא שמערכת הצבאית יכולה להיות נוקשה מאוד ופחות סלחנית לנסיבות אליהן המערכת המשפטית הצבאית יכולה להתייחס ביד רכה יותר. כמו כן, הדבר נכון מפני שהמאסר בכלא צבאי שונה מאוד מן המאסר בכלא אזרחי.

על מנת לצאת מן הסבך של תביעה צבאית, יש צורך בעורך דין צבאי, אשר מכיר על בוריין את כל הדקויות, התקדימים והנפשות הפועלות במערכת המשפטית הצבאית. כמו כן, סביר להניח כי לעורך דין צבאי אשר מגיע בעצמו מן המערכת הצבאית יהיה יתרון בכל הנוגע להבנת החשיבה, הלך הרוח והכיוונים אותם יכול המשפט הצבאי לקחת.

סיבה נוספת למורכבות של משפטים צבאיים היא משום שבמקרים רבים השירות הצבאי הוא רק שלב בחייו של הנאשם, וייתכן כי התביעה הצבאית תעמוד בדרכו, עת ינסה להשתלב חזרה באזרחות. לעתים משפטים צבאיים עלולים להימשך תקופה אשר זהה כמעט לתקופת השירות הצבאי. לפיכך, חשוב לפנות לעורך דין צבאי כדי שיוכל להביא את הטיפול בנושא בצורה המהירה והיעילה ביותר.

 

חקירות מצ"ח

תפקידו של עורך דין צבאי אינו מוגבל רק לליטיגציה (ייצוג). חיילים רבים עושים את הטעות של להתייחס בביטול או בזלזול לחקירות מצ"ח, מפני שלכאורה אין מדובר בחקירה משטרתית רגילה. אבל כישלון להתייחס לחקירות מצ"ח בכבוד הראוי להן, עלול להביא לתוצאות קשות עבור הנאשם. לכן, כאשר חיילים וקצינים רוצים להימנע מלהיכשל בלשונם ו/או במעשיהם, פנייה לעורך דין צבאי, כבר בשלבי החקירה הראשוניים יכולה להיות רעיון טוב.

 

תביעות נגד משרד הביטחון

המערכת הצבאית, כמו כל מערכת אחרת, אינה מוותרת בקלות על כספים. במקרים בהם יש צורך בתביעת נכות או תגמולים על כל נזק פיזי או נפשי, השימוש בעורך דין צבאי יכול להיות ההבדל בין קבלת פיצויים ראויים ובין קבלת פיצויים נמוכים ביותר ואף ביטול קבלת הפיצויים, קליל. הדבר נכון הן במקרה של תביעה ראשונית לפיצויים והן במקרים של הערכה מחודשת של הפיצויים אשר ניתנו עד כה.

אף על פי שלתביעות נגד משרד הביטחון יצא שם רע לפני מספר שנים, ואנשים אינם עושים זאת בקלות או במהירות, חשיבותן של תביעות אלו הינה רבה. הפיצויים אשר ניתנים ממשרד הביטחון עבור נזקים שנגרמו לחיילים ולחיילות בזמן שירותם הצבאי יכולים להוות את החלק הארי בתשלום עבור טיפולים רפואיים יקרים. למותר לציין כי בתקופת שירותם הצבאי, חיילים אינם משלמים דמי ביטוח לאומי ואינם נמצאים תחת חסותו, אלא תחת חסותו של משרד הביטחון.

רק עורך דין צבאי ומנוסה ידע בדיוק מה דרוש על מנת ללוות את הלקוח אותו הוא מייצג בצורה הטובה ביותר על מנת להשיג עבורו את הפיצויים אשר ישמשו אותו לכל אורך תקופת ההחלמה, ואף לכל משך חייו.

עורך הדין יוסי פאר הינו עורך דין צבאי המתמחה ביותר בתחומו, והינו יוצא חטיבת גולני ואלוף משנה במילואים, לעורך דין יוסי פאר הצלחות רבות ונסיון עשיר בתחום. כמו כן, העו"ד מתמחה בתחומים רבים כגון: מקרקעין, משפחה, ירושות ועוד. http://www.hapraklitim.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב