דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך הטלוויזיה כמקרה בוחן לשינויים בתרבות 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2295 פעמים ]

 

השינויים שעברו בשנים האחרונות על מדריכי הטלויזיה הם מקרה בוחן מעניין לשינויים שעבר עולם הטלויזיה כולו. בעבר, מדריך טלויזיה היה סוג של מגזין או שבועון אשר היה נרכש בחנויות העיתונים והספרים, ודרכו ניתן היה להתעדכן בלוח השידורים של התכניות האהובות עלינו. אותו מדריך טלויזיה סיפק בעיקר רשימת ערוצים, תכניות וסדרות המסודרים לפי ימים ושעות, אך גם תכנים אחרים כמו בידור, רכילות וכדומה. מדריך טלויזיה מהסוג הזה היה נהוג בכל העולם, וגם בישראל הייתה לו תקופת שפע - בעיקר בשנות התשעים.

 

גם כאן - האינטרנט מערבב מחדש את הקלפים

אך כשם שהאינטרנט שינה את החיים של כולנו, כך גם האופן בו נתפס מדריך טלויזיה השתנה במאה ושמונים מעלות. עם כניסת אתרי האינטרנט השונים, ובעיקר שירותים אינטראקטיביים ללוח שידורים דיגיטלי כמו זה המציעה חברת יס, איבד אותו מדריך טלויזיה את מקומו. הצרכנים הבינו כי בעולם בו ניתן לחפש שעת תכנית ישירות בעזרת ממיר של יס, ואפילו להזמין אותה להקלטה או לצפייה ישירה, אין צורך בשום מדריך טלויזיה, כדי להישאר מעודכנים. יתרה מכך: אם בעבר מדריך טלויזיה היה דרך למשוך את הקוראים, הרי שכיום לוח השידורים המופיע בעיתונים היומיים או במגזיני התרבות הוא ערך מוסף של התוכן ולא העיקר. אך למרות שקל להתייחס רק אל מדריך טלויזיה כזה, אשר ספג את הפגיעה הקשה ביותר, אסור להתעלם מנושא אחר: הקולנוע והמעבר לשירותי הזמנת סרטים.

 

הקולנוע לא נשאר בחוץ

כמו במקרה של מדריך טלויזיה, גם הקולנוע היה בעבר הפלטפורמה העיקרית ואף היחידה בה היינו יכולים לצפות בסרט טוב. אך כיום, בעזרת רשתות אינטרנט מהירות, יס וחברות כבלים בכל העולם מאפשרות הזמנת סרטים מיידית בלחיצת שלט ודרך הממיר. כך למשל, כשם שהתרגלנו לצרוך את התכנית האהובה עלינו בכל שעה לאחר שהקלטנו אותה ב-yes מקס, אנחנו יכולים גם לצפות בסרט ללא היערכות מוקדמת ומתי שנרצה.

 

מזמינים את הסרט שרוצים בכל שעה

הזמנת סרטים בצורה כזו מהווה גם אלטרנטיבה לצפייה הפיראטית והלא נוחה באינטרנט, אשר היוותה את האופציה היחידה, עד שהתחילו אותם שירותי הזמנת סרטים של יס וחברות אחרות. למעשה, הזמנת סרטים בצורה כזו מבטלת כמעט לחלוטין את הצורך בלוח שידורים או מדריך טלויזיה. הזמנת סרטים היא צעד נוסף לעבר מילוי צרכיו של הלקוח בצורה מלאה, וזו מגמה ממנה כולנו נרוויח בשנים הקרובות.

 

המדריך למהפכה

ניתן לראות, אם כן, את הקשר בין לוח השידורים המודרני לבין שירותים כמו הזמנת תכניות, הזמנת סרטים, הקלטת סדרות או כל צריכת תכנים אחרת. לצד דרישות מתקדמות של צופי טלוויזיה, אשר יודעים כי התכנים העומדים לרשותם הם כמעט בלתי מוגבלים עומדים גם רצונותיהם של יצרני התוכן בעצמם, אשר עושים הכל על מנת להקל על הלקוח. פתרונות ללוח שידורים מודרני או הזמנת סרטים איכותי כמו אלו שיש לחברת יס בישראל ולחברות אחרות בעולם הם רק ההתחלה, ובעתיד נראה את המגמה הזו מתחזקת עוד יותר. אין ספק, כי מדובר במהפכה של ממש, אשר המהפך של מדריכי הטלוויזיה סימן רק את פתיחתה.

 

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב