דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסתדרות, מהגופים החשובים ביותר בעולם העבודה 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3793 פעמים ]

מאז המהפכה התעשייתית, עת החלו כמויות גדולות של עובדים לעבוד במפעלים ולהיות מנוצלים על-ידי המנהלים, קם צורך של העובדים להתאגד על מנת לשמור ולשפר את זכויותיהם ותנאי העסקתם - מה שמוגדר היום במילה אחת: הסתדרות.

הסתדרות העובדים בארץ ישראל הוא הארגון ללא מטרות רווח הגדול ביותר בארץ והוא מתמקד בעובדים בעלי אזרחות ישראלית. לעובדים זרים מכל העולם (גם פלסטינאים) הוקם ארגון קו לעובד ומטרתו לספק את אותם השירותים כמו שמספקת ההסתדרות.

הסתדרות: תחומי העיסוק

ההסתדרות - או הסתדרות הכללית - פועלת מאז הקמת המדינה ולמעשה גם הרבה לפני כן. הארגון עוסק בהגנה על זכויות העובדים שמעוגנות בחוק, שיפור תנאי ההעסקה במשא ומתן מול המעסיק שכוללים את תנאי הפנסיה, גובה המשכורת ושאר תנאים סוציאליים.

הסתדרות בסדר גודל כמו שקיים בארץ היא גוף שמסוגל גם לעסוק בפניות אישיות וטיפול פרטני בעובדים שחברים בה: מתן ייעוץ משפטי, ייצוג בבית המשפט או בפנייה למעסיק. זהו ארגון דמוקרטי שמאפשר לכל חברי הארגון לבחור ולהיבחר למוסדותיו.

זכויות עובדים וחוקי עבודה

מדינת ישראל, שהוקמה מתוך חזון סוציאליסטי ודמוקרטי, חוקקה חוקים רבים שמגנים על זכויות העובדים בכל המקצועות. הזכויות שמגיעות לכם על-פי חוק אינן נתונות לשיקול דעתכם וגם אם תחתמו על חוזה שבו אתם מסכימים שזכויותיכם יופרו - אין לחוזה תוקף.

משרד התמ"ת (תעשייה, מסחר ותעסוקה) ממונה על אכיפת חוקי עבודה באמצעות פקחים שהוא מעסיק. בפועל, כמות התלונות שמגיעה למשרד נופלת על מעט כוח אדם, כך שיש צורך בעוד ארגונים (הסתדרות היא רק אחד מהם) שיעמדו לצד העובדים במימוש זכויותיהם.

הסתדרות: עזרה גם לעובדים מהמעד הנמוך ביותר

העובדים במשק שמתוגמלים במשכורת המינימלית ביותר, הם גם המועדים ביותר להיפגע מהפרת זכויותיהם על ידי המעסיק. קיימת שכבת עובדים שמנוצלת אף יותר מהמשתכרים בשכר מינימום - עובדים שאינם אזרחי ישראל.

הכוונה היא לעובדים זרים, בין אם הם פיליפינים, הודים, רוסים או פלסטינאים. למעסיקים בארץ נוח לגזור קופון על ציבור עובדים שאינו יודע את זכויותיו, מתקשה בשפה ולא מודע לארגונים ומוסדות שבאים לעזרתו. גוף כמו הסתדרות הוא הכתובת לטיפול בהם.

קו לעובד - ארגון תמיכה לעובדים זרים

קו לעובד הוא ארגון שפועל במטרה לעזור לשכבת העובדים הנמוכה ביותר אותה הזכרנו כעת. הארגון הוקם בשנת 1991 במטרה להעניק הגנה על זכויות העובדים הפלסטינאים שעבדו בארץ בכמויות גדולות באותן השנים ומקרי הפגיעה בזכויותיהם היה גדול מאוד.

כיום הארגון עוסק בעיקר במתן עזרה לעובדים זרים מכל העולם שבאו לעבוד בארץ וגילו שאינם מקבלים את מה שמגיע להם על-פי חוק. הארגון מגיש ייעוץ משפטי וסיוע של עורכי דין. הארגון מייצג בפני בתי המשפט בארץ את העובדים, מגיש בשמם תביעות ועתירות לבתי המשפט - עתירות כוללניות לגבי זכויות עובדים בארץ. הוא פועל ללא מטרות רווח וממומן על-ידי קרנות תרומה מהארץ ומהעולם.

דעו את זכויותיכם

הסתדרות ואיתה גם הקו לעובד הם ארגונים שדואגים לזכויות העובדים. הזכויות שבדרך כלל מופרות נוגעות לגובה המשכורת, הלנת שכר, פיצויי פיטורין, תשלום במהלך חופשה וימי חופשה, ימי מחלה והחזרי נסיעות.

לכל אחד מזכויות אלו יש פירוט מעמיק בחוק. הסתדרות בגודל שקיים בארץ וארגון קו לעובד הם בעלי כוח רב וישמחו להעניק לכם מידע בנושא. אל תחששו להגיע לבית המשפט - הכוח בידיים שלכם ובתי המשפט בארץ ידועים בפסיקתם המוחלטת לטובת העובד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב