דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בתי אבות מגדירים את המצב התפקודי של הקשישים 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 2120 פעמים ]

כאשר מחפשים בית אבות לקרוב משפחה, חשוב מאוד להתאים לו מקום על פי רמת התפקוד שלו. מאמר זה יסקור את מצבי התפקוד השונים של קשישים.

עצמאיים - קשישים עצמאיים אינם זקוקים לסיוע בפעולות היומיום ומסוגלים לנהל את שגרת החיים שלהם בעצמם. לרוב, קשישים אלו יחפשו בית אבות לעצאיים או בית דיור מוגן שיוכל להעניק להם מסגרת חברתית ומסגרת רפואית תומכת שתאפשר להם להינות מן החיים. בתי אבות לעצמאיים ובתי דיור מוגן מציעים שלל פעילויות וחוגים לבני הגיל השלישי - הרצאות, בריכה, חדר כושר, ספרייה, חוגי ספורט, ברידג' וכן הלאה. בנוסף, קיימים גם בתי דיור מוגן ציבוריים השייכים למדינה שנותנים מקום מגורים לקשישים עולים עצמאיים חסרי דיור.

תשושים - קשישים תשושים הינם קשישים המסוגלים לבצע את מרבית פעולות היומיום בכוחות עצמם אולם זקוקים לסיוע בכמה מן הפעולות. בתי אבות לקשישים עצמאיים ותשושים מפוקחים על ידי משרד הרווחה. בתי דיור מוגן לעומת זאת אינם מפוקחים על ידי גורם ממשלתי, דבר ההולך להשתנות כאשר ייכנס לתוקפו חוק הדיור המוגן.

תשושי נפש - תשוש נפש הוא קשיש הסובל מאלצהיימר או מחלה ניוונית-קוגניטיבית אחרת. קשישים אלו יוגדרו כתשושי נפש על ידי איש רפואי מקצועי - פסיכו-גריאטר או פסיכיאטר. בתי אבות לתשושי נפש מקנים כלים להתמודדות עם המחלה ומספקים מסגרת לקשישים הלוקים בדמנציה.

סיעודיים - קשיש יוגדר כסיעודי במידה והוא לא מסוגל לבצע 3 מתוך 6 פעולות היומיום הבסיסיות: הליכה, שכיבה וקימה, אכילה, מקלחת, שליטה על הסוגרים והתלבשות. במידה וקיימת חוסר שליטה על הסוגרים יוגדר הקשיש כסיעודי ללא תלות בפעולות האחרות. בתי אבות סיעודיים ובתי אבות לתשושי נפש מפוקחים על ידי משרד הבריאות וכוללים צוות רפואי המיומן בטיפול בקשישים הללו. בחלק מבתי האבות הסיעודיים ניתן להכניס לאשפוז במימון משרד הבריאות, מה שמכונה - קבלת קוד אשפוז.

שיקומיים - קשישים יוגדרו שיקומיים אם הגדרת התפקוד שלהם היא סיעודית אך קיים אופק שיקומי לטיפול בהם. לרוב מדובר יהיה בהתאוששות לאחר ניתוח, או התדרדרות כתוצאה מתאונה או מחלה שלאחריה חוזר הקשיש לתפקוד מלא או חלקי אך אינו מוגדר כסיעודי.

סיעודי מורכב - קשיש יוגדר כסיעודי מורכב אם הטיפול בו כולל אלמנטים רפואיים מורכבים כגון טיפול בפצעי לחץ בדרגה גבוהה או טיפולי דיאליזה.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר בתי אבות ובאתר בית אבות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב