דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקלה משמעותית בהצבת מתקנים סולאריים 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3677 פעמים ]

צעד חשוב ומשמעותי בקידומה של יצירת אנרגיה מתחדשת ונקיה נעשה ביום 3.4.2011, עם חתימתו של שר הפנים, מר אלי ישי, על תקנות התכנון והבניה (עבודה מצומצמת), שמקלות באופן יחסי את אפשרות הצבת מתקנים סולאריים על גבי הגגות ללא צורך בקבלת היתרי בניה להצבתם.

עד לכניסתן לתוקף של התקנות החדשות, נדרש היה לקבל היתר בניה על מנת לאפשר את הצבתם של מתקנים סולאריים על גבי גגות עסקים, מבנים חקלאיים או מבני תעשייה.

מטבע הדברים וכנהוג במחוזותינו, השגתם של היתרי הבניה לצורך הצבת המתקנים הסולאריים לא היתה קלה (בלשון המעטה), וחייבה את המבקש לקבל היתרי הבניה לצלול במעמקי הבירוקרטיה הישראלית במלוא הדרה, דבר אשר מנע, הלכה למעשה, את השגת היתרי הבניה ואת הצבת המתקנים הסולאריים על גבי הגגות.

מכשול זה היווה חסם מהותי בהגברת יצור החשמל מאנרגיה סולארית, שפגע במדיניות המוצהרת של ממשלות ישראל משנת 2002, להגביר את הפקת החשמל מארגיה מתחדשת.

התקנות החדשות שנכנסו לתוקף מאפשרות למבקש להציב מתקנים סולאריים על גבי הגגות לקצר את ההליכים הבירוקרטיים, ומתירות לו לקבל היתרים להצבת מתקנים סולאריים ללא צורך בקבלת היתרי בניה במסלול הרגיל להשגתם.

בעוד שהתקנות הישנות התייחסו לגודל מתקן הפקת האנרגיה, שמגודלו נגזרה הדרישה להיתר בניה במסלול הרגיל, מתייחסות התקנות החדשות להספק האנרגיה המופקת מהמתקן. זהו החידוש המהותי.

כעת לפי התקנות החדשות, יכולים יזמים, אנשים בעלי זכויות בשטחים חקלאיים ו"סתם" אנשים פרטיים, להציב על הגגות בשטחיהם מתקנים סולאריים בעלי הספק של עד 50 קילו-ואט לשעה ללא צורך בהיתרי בניה בפרוצדורה המורכבת והמסורבלת, אלא בדרך קלה ויעילה הרבה יותר.

אין ספק, שהתקנות החדשות מסירות חסמים משמעותיים שהקשו ואף מנעו במקרים רבים את האפשרות של הפקת החשמל מאנרגיה סולארית, ועל כך יש לברך, אולם קיימים עוד חסמים נוספים שמחייבים את התייחסות המחוקק בכדי לבצע מהפכה ממשית בתחום.

משרדנו מייצג בעלי משקים חקלאיים, בעלי שטחים חקלאיים וכן בעלי שטחים תעשייתיים שונים בתהליך לקבלת היתרים להצבת מתקנים סולאריים ובמשאים ומתנים המסחריים אל מול חברות שעוסקות בהפקת אנרגיה סולארית.

 

מאמר זה הנו למידע כללי וראשוני בלבד, ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

הכותב, עורך דין רגב אלקיים, עוסק בתחום המקרקעין ובדיני אגודות שיתופיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב