דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחומי טיפול של משרד רואה חשבון 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2761 פעמים ]

אתה שוקל להעסיק רואה חשבון? רוצה לדעת מה הוא יכול לעשות עבורך או עבור העסק שלך? משרד ראיית חשבונות יכול לסייע לך בדרכים רבות - בין אם אתה עצמאי או שכיר - ובכל תחום עיסוק. ישנם משרדים קטנים ואישיים יותר ולעומתם משרדים גדולים מאוד, שלרוב הם גם יקרים יותר.

כיום שוק ראיית החשבון גדול מאוד והרבה אנשים שנזקקים לשירותיהם של רואי החשבון. כמות השירותים שניתנים ללקוח על ידי משרדים מסוג זה היא עצומה, למרות שלא כולם מודעים לכל תחומי הטיפול של רואה חשבון. וזה הזמן להסביר אותם.

ביקורת על דוחות כספיים לחברות ולתאגידים

תחום העיסוק העיקרי של רואה חשבון הוא ביקורת על דוחות פיננסיים עבור חברות. גופים אשר עובדים עם דוחות כספיים מתבקשים להציגם בסוף השנה לרשויות המס. על הדוחות לשקף את התמונה הפיננסית  של הוצאות והכנסות החברה באופן המדויק ביותר.

רואה החשבון יבצע בדיקה מדגמית, באמצעות שיטה שמשליכה על תקפות הבדיקה מעבר למדגם. חוות הדעת שהוא יגיש בסופו של דבר מבוססת על התקנים של לשכת רואי החשבון. אם חוות הדעת תהייה טובה, הלקוח יוכל להעביר את הדוחות כמו שהם לרשויות. במידה ויש מקום לשינויים ותיקונים רואה החשבון יציין זאת בחוות הדעת.

בנוסף לביקורת החיצונית שמבצע רואה חשבון קיימת גם ביקורת פנימית המיועדת בעיקר לחשוף מעילות. לביקורת כזאת יש מאפיינים חקירתיים, משום שהיא מכוונת לחשיפת ליקויים. להבדיל מביקורת חיצונית המבוססת על דוחות פיננסיים, בביקורת הפנימית נבדקים התהליכים הפנימיים בחברה.

שירותים של רואה חשבון מול רשויות המס בישראל

בעלי עסקים ובעלי מניות בחברות נדרשים לערוך מפעם לפעם הצהרת הון. מדובר בפירוט של כל הנכסים והערך שלהם מצד אחד, ומצד שני של כל ההלוואות, חובה בבנק ומשכנתאות. סך כל ההון הוא הערך שנותר לאותו אדם לאחר שמפחיתים את החובות מערך הרווחים והנכסים.

הנתונים שמתקבלים יבדקו מול ההצהרה הקודמת, על מנת להעריך אם חל קיטון או גידול בהון. על הפערים יצטרך הלקוח לתת דין וחשבון לרשויות ולספק הסבר לשינוי שחל, לכן כדאי שהצהרת ההון תהייה מדויקת ככל האפשר. מומלץ להיעזר בשרותיו של רואה חשבון  על מנת שלא לשלם יותר מיסים ממה שמחויב בחוק.

שירותים המכוונים להקל על ההתנהלות מול מס הכנסה יכולים לסייע גם לשכירים. ייתכן וגם אתה משלם יותר מס ממה שאתה נדרש על פי חוק. זאת במידה וקיבלת דמי אבטלה, החלפת מקום עבודה, קיבלת פיצויים או שחל שינוי בפרטים האישיים שלך. כמו כן, אם אתה חייל משוחרר, עולה חדש, מתגורר באזור עדיפות לאומית וכדומה אתה זכאי להקלות מס.

סיועו של רואה חשבון בנושא מיסוי בינלאומי

כיום, ישראלים רבים מנהלים עסקאות מעבר לים ומגמה זאת הולכת וגדלה כל הזמן. מאחר והחוק לא מבחין בין הכנסות שמקורן בארץ לבין הכנסות מחו"ל, עלול להיווצר מצב של מיסוי כפול. מצב זה קורה כאשר שתי המדינות ממסות על פי חוק את אותה הכנסה.

רואה החשבון יסייע לך עם מיסוי בינלאומי נכון וביצוע תכנון מס מתאים, כך שלא תשלם מעבר למה שאתה שצריך. זאת באמצעות חוק זיכויי מס זר הקובע כי יש לזכות את מי שחויב על מס במדינה אחרת. בנוסף לכך, מדינות שונות דורשות שיעורי מס שונים על אותה הכנסה, לכן אפשרי שתשלם אפילו פחות. כך יעזור לך רואה חשבון להימנע מתשלום מס חריג.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב