דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להשגת מלגות לימודים 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 3546 פעמים ]

שכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות בישראל הוא נטל גדול על סטודנטים ובמיוחד על סטודנטים מעוטי יכולת. בשונה מרוב מדינות אירופה ומדינות מתקדמות אחרות בעולם, קברניטי המדינה עוד לא השכילו לעגן בחוק את הזכות הבסיסית של אזרח לחופש ללמוד ולהתפתח מקצועית ואנושית במוסדות להשכלה גבוהה. יש לא מעט מלגות שניתנות על ידי קרנות וארגונים שונים שמעניקים לרבים מימון מלא או חלקי של שכר הלימוד. הן ניתנות על פי קריטריונים מגוונים שחשוב להכיר אותם כדי לברר אם אתם זכאים להן. התהליך של הגשת מלגה יכול להיות ממושך ולפעמים מתיש, אך שווה בהחלט את ההשקעה אם תגישו אותה כמו שצריך ותזכו בסופו של יום ליהנות ממנה.

סוגי מלגות מלגות על רקע סוציו-אקונומי – ניתן למצוא בכל מוסד אקדמי, בעיריות ובמועצות של ישובים רבים ובמחלקות החינוך האזוריות. לכל אחד מהגורמים הללו תקציב מוגבל ולכן חשוב לפנות מוקדם ככל האפשר לפני תחילת הלימודים, בצירוף מיסמוך מתאים של הסטטוס הכלכלי שלכם.

מלגות עידוד לחיילים משוחררים – קיימות מספר קרנות כאלה ותדרשו להציג להן תעודת שחרור. בנוסף ישנה קרן תמיכה של 'בית הלוחם' בנכי צה"ל הדורשת חברות בארגון נכי צה"ל.

מלגות לעולים – עולים חדשים זכאים לתמיכה דרך מנהל הסטודנטים במשרד הקליטה. בנוסף ישנן קרנות לעולי תפוצות מסויימות, בין היתר: צרפת, טורקיה, אתיופיה וקרנות לעדה הדרוזית ולסטודנטים ערבים.

מלגות ממקום העבודה – לא רבים יודעים שמקום העבודה שלהם יכול לתמוך בשכר הלימוד שלהם. הדבר נפוץ במיוחד במוסדות ציבוריים ובחברות גדולות, שם כדאי לברר במשרד משאבי האנוש.

מלגות הצטיינות – סטודנטים בעלי נתונים גבוהים מהחינוך התיכוני או מלימודים על תיכוניים קודמים יכולים להגיש בקשה למלגת הצטיינות מטעם מוסד הלימוד. בדרך כלל, בגלל תקציב מוגבל תדרשו להצטיינות יתרה.

מלגות מעורבות חברתית – יש קבוצה גדולה של קרנות המעניקה תמיכה כספית על מעורבות חברתית. הידועה ביותר היא מלגת פר"ח הניתנת על חונכות לילד נזקק. גם מלגות רבות מסוגים אחרים דורשות התנדבות ותרומה לקהילה (בדרך כלל בהקף מצומצם) כחלק מתנאי קבלת המלגה.

מלגות לבעלי צרכים מיוחדים – סטודנט בעל צרכים מיוחדים יכול לקבל מלגה ממשרד התמ"ת או דרך אחת מעמותות הגג לבעלי מוגבלויות.

מלגות אקדמיות – מכוני מחקר ומורשת שונים, כמו מכון ז'בוטינסקי או המכון לשימור מורשת בגין, מעניקים מלגות עבור סטודנטים לתארים מתקדמים שיכתבו עבודה בתחום המחקר שלהם.

הגשת מלגה לכל קרן, עמותה או מוסד דרישות אחרות בדרך להענקת המלגה. בשלב הראשון חשוב לברר שאתם אכן עומדים בכל הקריטריונים לקבלתה (ולא בערך או כמעט עומדים בהם). שנית, כדי להיות מוכנים כלכלית ומנטלית, בדקו מה הקף המלגה המצופה ומה הסיכויים שלכם לקבל אותה. בחלק מהמלגות מספר המקומות מוגבל ולא מומלץ לבנות על כספי המלגה לפני שהיא בחשבון הבנק שלכם. השלב הבא הוא שלב הטופסולוגיה. מדובר בעניין שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ויש להתייחס אליו ברצינות : לוודא שיש בידכם את כל הטפסים הנדרשים, להכין ברצינות תלושי שכר, מסמכים, מכתבי המלצה, קורות חיים, מכתבי תודה לתורמים וכל פרט אחר שיבקשו מכם ולהגיש מסודר ובזמן. אם תקפידו לעשות את כל אלה הדרך שלכם אל כספי המלגה, סלולה.

עדי דהן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב