דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפקיד האנליסט בבית השקעות 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 3799 פעמים ]

בתי השקעות המשקיעים במניות ניצבים בפני החלטה לפני כל רכישה או מכירה של מניה. החלטה זו נגזרת מהמלצות שגופי מחקר בבית ההשקעות אחראיים עליה. במחלקות המחקר עובדים אנליסטים שתפקידם הוא ניתוח החברות העומדות מאחורי המניות, ומתן המלצות ביחס לאותן המניות. המלצות אנליסטים יכולות להיות: רכישה, מכירה או החזקה. כל בית השקעות מחזיק מחלקת מחקר המייעצת למנהלי תיקי ההשקעות. מספר בתי השקעות מחזיקים מחלקת מחקר שניה שתפקידה הוא ייעוץ ללקוחות בית ההשקעות (כגון בנקים, חברות ביטוח וכדומה). כיצד מתבצע הניתוח של האנליסטים?

כל אנליסט אחראי על מספר חברות בתחום תוכן מסוים כגון: תקשורת, כימיה, בנקאות, מזון וכדומה. תפקידו של האנליסט הוא להעריך את שווי החברה ועל פי נתונים אלו לגזור מהו המחיר הריאלי למניותיה. לדוגמה, אם שווי החברה מוערך ב-10 מיליון דולר ולחברה מיליון מניות, השווי הריאלי של המנייה מוערך ב-10 ש"ח.

שווי זה, הוא שווי מוערך עתידי של מניות החברה. לאחר קבלת שווי מוערך זה, מבצעים האנליסטים השוואה לשווי הנסחר בבורסה בפועל. אם שווי המניה המוערך גבוה מהשווי הנסחר באחוז מסוים ומעלה (כ-20%), ההמלצה תהיה מכירה. במידה ושוויה המוערך של המנייה נמוך באחוז מסוים מגובה השוק, ההמלצה תהיה קניה (קניית המנייה). "החזק" היא המלצה האומרת כי ערכה המוערך של המניה קרוב לערך בו היא נסחרת בשוק, ויש לעקוב מקרוב אחר שינויים בשוק, בחברה ודוחותיה הכספיים ואחר ערך המנייה.

הערכת שווי החברה על ידי האנליסטים מתבצעת על ידי בחינה יסודית של מצב החברה והשוק. מצד אחד, ההתמחות בתחום מסוים מקנה לאנליסט יתרון בהבנה מעמיקה של פלח השוק עליו האנליסט אחראי: מי הם השחקנים העיקריים בשוק? מהו פוטנציאל הצמיחה בשוק זה? מה יעכב את הצמיחה בשוק?. הצד השני של עבודתו של האנליסט הוא שיבוץ החברה אותה הוא מעריך בשוק בהתאם לניתוח התוצרים והשירותים שהיא מייצרת, מעקב וניתוח הדוחות הכספיים שהיא מוציאה אחת לרבעון, מי הם הלקוחות של החברה? האנליסט נפגש עם הנהלת החברה ומתרשם מחסרונותיה ויתרונותיה לעומת המתחרות בפלח השוק הנבחר.

קביעת שווי החברה מתבססת על מודלים מתמטיים-כלכליים שונים. מודל אחד הוא מודל ה- DCF הבודק את היוון תזרים המזומנים העתידי של החברה המוערכת. מודלים אחרים מסתמכים על הכפלת ההון והשוואת ההון הפרטי לעומת מתחרותיה באותו פלח שוק.

מנהל תיק ההשקעות כאנליסט

בתי השקעות שונים דואגים כי גם למנהלי תיק ההשקעות תהיה הכשרה של אנליסטים. הכשרה כזו מבטיחה כי ביצוע ההשקעה מתנהל לאחר שיקול הדעת המבוסס של מנהל תיק ההשקעות הבודק ומנתח את הדוחות הכספיים של החברות בהן הוא משקיע בשמו של הלקוח, בהתאם לצרכי הלקוח.

עדי דהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב