דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח צד ג' - חובה לקרוא 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 2922 פעמים ]

משהחלטתם לבטח את רכבכם, לפניכם שלושה סוגי רכבים: הביטוח הראשון הינו ביטוח חובה, ביטוח המחויב על פי חוק עוד משנת 1974. ביטוח זה מכסה נזקים גופניים, נזקים פיזיים או נפשיים שנגרמו למבוטח הנוהג, לנוסעי הרכב או להולכי רגל, במקרה ואלה נפגעו כתוצאה מתאונת דרכים. כל רכב העולה על הכביש חלה עליו חובה לבטח את רכבו במסגרת ביטוח מסוג זה. שני ביטוחים נוספים שאינם בגדר חובה הינם ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. ביטוח מקיף הינו ביטוח המכסה נזקים שונים, כמו גניבה, נזקי פריצה וכדומה. גובה הפיצוי במסגרתו של ביטוח מסוג זה נקבע על פי הערכת שוויו של הרכב על ידי שמאי מוסמך.

ביטוח צד ג' – מהו

ביטוח צד ג' הינו, כאמור, הסוג השלישי של ביטוח הרכב. במרבית המקרים, במהלך התאונה, מעורב רכב נוסף, צד שלישי. רכב זה ניזוק ויש לשלם על נזקיו. במסגרתו של ביטוח צד ג' יכוסו הנזקים שנגרמו לו על ידי הרכב המבוטח. במסגרתו של ביטוח צד ג' מכוסים נזקים שנגרמו לרכוש בלבד. במידה ובחרתם לעשות ביטוח מקיף לרכבכם, הרי שבמסגרתו אתם מכוסים באופן אוטומטי באופן זה. ביטוח צד ג', במקרה של תאונה ופגיעה בצד שלישי, יבקש מכם להשתתף בפיצוי אותו יש להעביר לנפגע, לצד השלישי, יחד עם חברת הביטוח, אלא אם כן במסגרתה של הפוליסה אתם משלמים עבור ביטול השתתפות עצמית. במקרה זה חובת התשלום הינה על חברת הביטוח בלבד.

תעריפיו של ביטוח צד ג' משתנים בין חברות הביטוח השונות ומומלץ לערוך השוואה בטרם בחירתו של ביטוח צד ג'. חשוב לדעת כי ביטוח צד ג', ככזה המכסה נזקי רכוש, מכסה לא רק נזקים שנגרמו לרכב אחר, אלא גם נזקים היכולים להיגרם לרכוש אחר כמו גדר למשל.

ביטוח צד ג' – למי זה מתאים

ביטוח צד ג' הינו ביטוח מינימאלי ביותר. הבוחרים בביטוח מסוג זה הינם בדרך כלל בעלי מכוניות ישנות יותר, המעדיפות לבחור בביטוח כזה, ביטוח צד ג', כתוספת לביטוח חובה, במקום ביטוח מקיף. במקרים רבים ביטוח מקיף איננו משתלם, ובמיוחד כשמדובר ברכבים ישנים מאד, הנמצאים על הכביש מעל 10 או 15 שנה. בנוסף, פעמים רבות תיקונו של הרכב, במסגרת ביטוח מקיף, עלול לעלות עוד יותר משוויו של הרכב, ולכן פחות משתלם. אז, במקרה מסוג זה, יומלץ לבעל הרכב לבטח את רכבו בביטוח מסוג ביטוח צד ג'.

פרט נוסף, הינו כי ביטוח צד ג' הינו מסוג הביטוחים העדיפים במיוחד על רוכבי אופנועים או רכבים דו גלגליים אחרים. חברות ביטוח רבות אינן ששות לבטח בעלי רכבים מסוג זה לאור הסכנות הכרוכות בנסיעה עליהם. הרוכבים מצידם אינם ממהרים לבטח את רכבם בביטוח מקיף משום שעלותו גבוהה במיוחד, לאור הסיכון הכרוך באחזקתו. ולכן, רבים מהאופנוענים מעדיפים ביטוח צד ג' וזאת במקרה ויפגעו ברכב אחר.

ביטוח צד ג' – מתי לא יתקיים

ביטוח צד ג' לא יתקיים במקרים בהם נמצא כי המבוטח נהג תחת השפעת סמים או אלכוהול ברמה הגבוהה מזו המותרת בחוק או במקרים בהם נעשה שימוש חריג ברכב, כמו נהיגת שטח למשל.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב