דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים בחוץ לארץ - איך להתחיל והיכן ללמוד 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 4116 פעמים ]

לפני שניגש לדבר על לימודים בחו"ל, בוא נשבור מיתוס עתיק יומין. לפי המיתוס הזה, לצעיר הישראלי יש מסלול מוגדר מראש, הנחשב "טבעי", לפיו עליו לסיים תיכון. לאחר מכן להתגייס לצה"ל. להשתחרר מצה"ל ולאחר מכן לעבוד בתחנת דלק או בעבודה מועדפת. השלב הבא הוא הטיול הארוך לחו"ל: טיסה לטיול תרמילאים ארוך במזרח הרחוק או בדרום אמריקה, ניסיון להתחיל לעבוד בעגלות בארה"ב או באירופה וכדומה.

הבנת את הפואנטה, נכון? אז קודם כל, תדע שלא הכל צריך להיות לפי תבניות ולפי מה שההורים או החברה חושבת שנכון. ואכן, הגישה הזו, בשנים האחרונות, החלה לחלחל לצעירים בגילך. היום, אפשר למצוא לא רק עבודה טובה בחו"ל, אלא פתאום, לימודים בחו"ל הן כבר לא מילה גסה ולא דבר בלתי אפשרי.

לימודים בחו"ל: להתגבר על המחסומים

בדרך כלל, שני המחסומים העיקריים אשר יש לצעירים לגבי האפשרות של לימודים בחו"ל הם שניים: הריחוק מהמשפחה ומהסביבה המוכרת והתומכת מצד אחד, והמעבר וההתאקלמות בארץ חדשה, זרה, מצד שני. בתוך המחסום הזה, מחסום השפה מהווה בעיה נוספת ומרכזית.

לגבי המחסום הראשון, כל שנוכל לומר לך הוא שהדרך הארוכה ביותר תמיד מתחילה בקושי גדול. הריחוק הוא לא קל, אבל זה משהו שאתה תלמד להתמודד איתו עם הזמן. לגבי מחסום השפה וההתאקלמות, כאן ההתמודדות היא מעשית יותר.

ראשית, עליך להחליט מה תרצה ללמוד במסגרת לימודים בחו"ל והיכן. אם מדובר במדינה אשר אתה דובר את שפתה בצורה שוטפת, הרי שהרווחת. אך אם לא, נמליץ לך בחום לקחת את שיעורי השפה ברמה הכי גבוהה שתוכל למצוא. אם תדע את השפה מקומית על בוריה, ההתאקלמות שלך תהיה מהירה. בנוסף, אל תשכח כי לימודים בחו"ל כוללים מינוחים מקצועיים של הנושא הנלמד, כך שנושא השפה הוא חשוב מאין כמוהו.

איפה מתחילים לחפש?

מחסום השפה? צ'ק. המשפחה תומכת? צ'ק. טיפלת בבעיית חרדת הנטישה? צ'ק! אתה מוכן להתחיל במלאכת החיפושים. יש אתרי אינטרנט וותיקים ואיכותיים שיעזרו לך למצוא את הכלים הנחוצים. אתר Maka.co.il לדוגמא, מסייע במציאת מסלול לימודים בחו"ל וכולל בתוכו מאמרים מקצועיים, בלוגים, טיפים, פורום לימודים בחו"ל, הכוונה וגם שירותי ייעוץ שהם מפעילים. תוכל ליצור קשר עם אנשי האתר, והם יחזרו אליך עם מידע על לימודים בחו"ל, מוסדות חינוך, ייעוץ מקצועי - והכל בחינם.

לימודים בחו"ל: היעדים הפופולאריים

לימודים בארצות הברית וגם לימודים באוסטרליה, והאי הבריטי, נחשבים ליעדים מובילים בקרב אלו המעוניינים ללמוד בצידו השני של האוקיינוס. וגם כאן הסיבה היא פשוטה: השפה. הרוב המוחלט של צעירים ישראלים דובר אנגלית ברמה גבוהה, לכן לימודים במדינות אלו נחשבים לברי ביצוע.

שיקול נוסף הוא האם בישראל מקבלים תעודות תואר או הסמכה אשר ניתנות במוסדות לימודים בחו"ל? בארצות הברית ואוסטרליה יש מוסדות רבים אשר התעודות שלהם מוכרות על ידי משרד החינוך ומשרד התעסוקה הישראלי.

יעד פופולארי נוסף, בעיקר בקרב אלו המבקשים ללמוד בתחום העיצוב והאמנות, הוא איטליה. לימודי עיצוב באיטליה לדוגמא, נחשבים לאיכותיים הרבה יותר מאשר בישראל. מסיבה זו, כמובן שתעודות גמר אשר ניתנו ממוסדות איטלקיים מובילים מוכרים גם בארץ.

לסיכום, נדגיש את עוצמת החוויה אשר עבודה בחו"ל או לימודים בחו"ל מביאים עימם. תוכל לפגוש אנשים, ללמוד שפות, להתאהב בתרבויות ולהתנסות בחוויות. כל מי שלמד או עבד בחו"ל מקבל בתמורה מעין קורס התחשלות חינם וטבעי שהוא עובר בהתנסות זו. עכשיו הגיע תורך!

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב