דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק שותפים: איך להרוויח כסף בקלות ע''י שיווק תוכניות שותפים? 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 3722 פעמים ]

דומה כי מושג אחד הפך למרכזי מאוד בתקופה הנוכחית, והוא שיווק שותפים. המדובר הוא במודל פרסומי ועסקי אשר קיים כבר עשרות שנים, אולם צובר לאחרונה תאוצה בזכות הגורם ששינה את חיינו במאה ה-20. מדובר, כמובן, על רשת האינטרנט והשפעתה העצומה על השוק הגלובאלי.

הפוטנציאל הכלכלי של רשת האינטרנט

כבר שנים שמרבית המסחר בעולם (ואט אט גם בארץ) נעשה באמצעות האינטרנט. מעבר לכך, עסקאות רבות נערכות בין אתרי אינטרנט ופורטלים. בהקשר זה, ניתן למנות תוכניות שותפים, אשר מבוססות על שיתופי פעולה אינטרנטיים לצורך שיווק אתרים. בעוד תוכנית שותפים מתייחסת אל התהליך בכללותו, שיווק שותפים נוגע לצד ספציפי יותר - הגורם המשווק במסגרת זו.

הרעיון שעומד מאחורי תוכניות שותפים

תוכניות שותפים הן למעשה שיתופי פעולה עסקיים הנערכים בין שני צדדים. הראשון הוא חברה או גורם עסקי, המציע שירות או מוצר כלשהו. השני כולל את אנשי קידום המכירות, אשר מפנים אנשים אל האתר של הגורם הראשון, על מנת שיבצעו שם רכישה, הרשמה או לכל הפחות יתעניינו בשירות המוצע.

לכאורה, אין חדש תחת שמי מודל זה: הרי כל חברה, מעצם היותה כזו, זקוקה לאנשי שיווק ומכירות. השינוי פה נובע מכך שהמשווקים במסגרת שיווק שותפים לא עובדים בחברה, אלא למעשה נחשבים לשותפים בה. וחשוב לא פחות: האלמנט הבולט במרבית המקרים הוא פרסום אתרים, הנעשה באמצעות רשת האינטרנט.

כך עובד שיווק שותפים

בשיווק שותפים, תכלית הצד המשווק היא אחת: לקדם את אתרו של המפרסם אשר עובד עימו. זאת נעשה לרוב באמצעות פרסומת מובנת או קופצת באמצעות פורמט הפופ אפ, הנפוץ מאוד כבר שנים. במילים אחרות: הפרסומת לאתרו של המפרסם מופיעה בעמוד המשווק, אשר מתוגמל בהתאם לכמות הכניסות דרכו.

יש להבין כי שיווק שותפים יכול להיעשות גם בדרכים אחרות, שלא קשורות דווקא לפרסומות. לדוגמא, חברות מסוימות משלמות עמלות לאנשים אשר ממליצים עליהן בפורומים או בבלוגים, אחרות מתגמלות אנשים הפועלים לקידום אפקטיבי שלהן בתוצאות מנועי החיפוש השונים וכך הלאה.

כיצד נקבעות העמלות על שיווק שותפים?

ישנם מספר מודלים לתשלום עמלות. בין השאר, ניתן לקבל עמלה על פרסום לידים, מכירת מוצר, הרשמה לשירות, כניסה לאתר ועוד. כמובן שהבונוסים משתנים בכל תוכנית שותפים ובהתאם למודל הנבחר. כך, ברור כי עמלה על מכירת מוצר תהיה גבוהה מזו הניתנת עבור כניסה 'רגילה' לאתר.

האם ניתן להרוויח כסף באמצעות שיווק שותפים?

אחת השאלות הנפוצות ביותר העולה ביחס לתוכניות שיווק שותפים נוגעת לפוטנציאל הכלכלי שלהן, כלומר האם באמת ניתן לעשות כסף באינטרנט באמצעותן? בעוד שחלק מהאנשים יטענו כי לא תמיד ניתן לרשום כאן רווח של ממש, רבים אחרים יספרו לכל מי שמוכן לשמוע על מזומנים רבים שמתווספים לחשבון הבנק שלהם מדי חודש.

 הדבר העיקרי עליו יש להקפיד במהלך שיווק השותפים הוא יעילות המוצר או השירות המשווקים. במידה והפרסום אינו מניב רווחים, ייתכן כי האשמה אינה במשווק - אלא בעובדה שהאתר המפורסם אינו מושך מספיק. במקרה כזה, ניתן בהחלט להפסיק את שיתוף הפעולה ולמצוא תחליף הולם יותר.

הדרך למציאת החברה המתאימה לכםישנם מספר אתרי אינטרנט אשר מציגים רשימה מסודרת של חברות המציעות תוכניות לשיווק שותפים. אתרים אלה משמשים לרוב על בסיס מתווכים, ובעזרתם תהליך הקישור בין שני הצדדים נעשה בקלות. חשוב להבין כי האתרים המפרסמים שומרים לעצמם את הזכות להחליט על מספר האנשים עימם ישתפו פעולה במסגרת שיווק שותפים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל המספקת שירותי קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב