דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם מקורותיה של המשפחה ההרוסה והמסוכסכת? 

מאת    [ 25/04/2011 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 3365 פעמים ]

מהם מקורותיה של המשפחה ההרוסה והמסוכסכת? / מאת יואב ברנזון

 

 

סכסוך עצמי

 

משפחה הרוסה מתחילה את חייה בסכסוך עצמי. בני הזוג הם אנשים שמגיעים לזוגיות שלהם כבר כשהם מסוכסכים עם עצמם קשות, כי הם אינם בוטחים בעצמם.

 

הם אינם קשובים לעצמם, הם אינם רגועים, הם אינם שלווים, הם חסרים את הגישה הבונה, האמיתית, המחוברת והבריאה. הם חיים בספקנות עצמית, בבלבול, בתהייה ובבדיקת גבולות אינסופית, כאילו זהותם אינם ברורה להם ודרכם אינה טובה ואינה סלולה היטב. כאנשים, הם אינם יודעים מהי שלמות עצמית, גאווה, אהבה עצמית, בחירות נכונות ומדוייקות, ערכים, דבקות באמת הפנימית, עשיית הדבר הנכון, חיפוש מתמיד אחרי אהבה ונתינה במקום נהייה אחרי פוזה, רושם, כוח או הצלחה.  

 

 

 

זוגיות מסוכסכת

 

את הבלבול והסכסוך העצמי הפרטי הזה הם מביאים כמובן גם אל הזוגיות שלהם. הם מנסים ליצור זוגיות טובה ובונה אולם עד מהרה הם מגלים שהיקפי הסכסוך שהם הביאו איתם ונושאים בתוכם רק הולכים ומתעצמים בתוך הזוגיות שלהם.

 

כפי שהם הרוסים בתוכם - הם יוצרים במו ידיהם זוגיות הרסנית והרוסה מיסודותיה. בני הזוג רבים, מתעמתים, פוגעים, בוגדים, משפילים, מבקרים, שופטים, נאבקים ומזיקים אחד לשני על בסיס קבוע. ללא אהבה, ללא קבלה, ללא רוך, ללא עדינות, ללא שקט, ללא הבנה של הבחירה שהם עושים. הם חיים שנים בהחלשה הדדית ובמאבק תמידי ואינסופי שאין לו שום מוצא, כי נקודת המוצא שלהם היא שגויה וחולנית. 

 

 

 

ילדים מסוכסכים

 

בשלב הבא, הם מביאים ילדים אל תוך הסכסוך הזוגי השורר ביניהם. שלא במפתיע, המשפחה כולה הופכת במהירות למשפחה מסוכסכת ומפולגת. הילדים מסוכסכים עם ההורים, ההורים מסוכסכים עם הילדים והילדים מסוכסכים בינם לבין עצמם בדיוק כפי שההורים מסוכסכים בינם לבין עצמם. הילדים נושאים בתוכם את מקורות הסכסוך, התהייה, הבלבול, הפלגנות וחוסר האמון שממנו הם נולדו ונוצרו - והם נהפכים לחלק אינטרגלי מהאטמוספירה המסוכסכת המשפחתית.

 

משפחה הרוסה בנויה על מקורות הסכסוף, השנאה, ההשפלה, הפלגנות, הניכור והריחוק. היא אינה מורכבת מחיבור, מאהבה, מהתאמה, מהרמוניה ומיצירה אוטנטית, אלא תמיד ממראית עין, מזיוף, מריקנות, משנאה, מכאב, מסבל, ממלחמה פנימית ומסכסוך תמידי שאין לו סוף.

   

 

 

חיים מסוכסכים, בוגדניים, לוחמניים וביקורתיים

 

משפחה הרוסה היא לא רק משפחה מפורקת, מפולגת, מתפוררת וחלשה אלא זו משפחה שאינה יודעת לדבר בכלל בשפת האהבה. ולכן, את מעט האנרגיות החיוביות שעוד נותרו בה מנצלים בני המשפחה כדי להמשיך לעקוץ, לפגוע, להכאיב, להשוות, לבקר, לשפוט ולהחליש אחד את השני.

 

במשפחה מסוכסכת והרוסה אין שפה חיובית. השפה השלטת היא תחרות, פחד, שנאה, ביקורת, ריחוק ותובענות. משפחה הרוסה נבנית על בסיס גרוע, חולה, לא נכון ושגוי. ולכן, כל מהלך חייה של המשפחה ההרוסה הוא צפוי ורע, כי יסודותיה רעועים ומפוררים כבר מהצעד הראשון.

 

 

וטיפ לסיום: במשפחות הרוסות ומפורקות נטיית ההרס היא בולטת, עצומה, אינסופית וחסרת כל גבול. בני המשפחה דוברים בשפת ההרס והם פועלים בצורה שנועדה להחליש ולפגוע אחד את בשני גם בצורה מודעת וגם בצורה תת-הכרתית. להבדיל, במשפחה בריאה הבסיס הוא בריא, ההתאמה הזוגית קיימת ומורגשת, הילדים הם פרי ביטוי של אהבה והאווירה והאטמוספירה היא הרמונית, אוהבת, עדינה ותומכת מבסיסה. 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב