דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספירת העומר החלה ואחריה עונת החתונות 

מאת    [ 25/04/2011 ]

מילים במאמר: 809   [ נצפה 2384 פעמים ]

אתם כבר יודעים, שרוני ואני, הורים לחמישה בנים. וכמו שהבנים שלי אומרים, "אמא ממש לא מסכנה היא אוהבת את זה, תשאלו אותה." והם צודקים. אני ממש מאושרת, כי כמו כל פולניה טובה "העיקר הבריאות".

עברנו חמש בריתות, ארבע חגיגות בר מצווה, שלוש מסיבות סיום בית ספר תיכון. נשארו שני ילדים בבית.  ואחד? אין עדיין.האחד, זו החתונה שתהיה באחד הימים.

שם עוד אין לנו ניסיון אישי. אז למה אני כותבת כל זאת?

אצל היהודים יש "עונת החתונות", אחת לפני פסח, אחת אחרי פסח, בקיץ ועוד.

אחרי הודעת הזוג על כוונתו להינשא ולאחר שימחת המשפחות על קבלת ההודעה המשמחת,  מתחילים לחשוב איך מתארגנים, ומה עושים. זה לא סוד שאני חושבת כלכלית, איך מתארגנים כלכלית משני כיוונים - כיוון אחד של  הכלה, החתן ומשפחותיהם המאושרות והכיוון השני הוא של האורחים המוזמנים ?

 

מה עושות משפחות, שאין להן את היכולת הכלכלית להפיק חתונה באלפי שקלים?

 ומה העושים אורחים, שאין להם את היכולת הכלכלית לתת מתנות במאות שקלים?

 

באשר למשפחות שעורכות את החתונה. החשיבה שעלות החתונה תחזור למשפחה במתנות שהזוג יקבל, ושככל שמזמינים יותר אורחים כך יכוסו הוצאות החתונה, אינה נכונה ברוב המקרים.  כאשר יש הרבה אורחים חלק מהאורחים פחות מחויבים כמו למשל: חברים מהעבודה של ההורים והזוג הצעיר, חברים צעירים ועוד. ככל שיש פחות אורחים, הם מן הסתם, יותר קרובים למשפחה ולכן המחויבות שלהם גדולה יותר ובהתאם לזה המתנה. ככל שיש יותר אורחים, שעבורם הוזמנו מנות, שלא בהכרח ימומשו,  מכאן שההוצאות גדולות אך לא בטוח שהן יוחזרו במתנות.   

 

האורחים, מצדם, מתמודדים עם השאלה הנצחית - כמה כסף מביאים לחתונה? האם אני צריך לכסות את המנה?

אין תשובה אחת לשאלה זו. יש גורמים שונים  אותם צריך לקחת בחשבון, כגון: מידת הקרבה שלי למשפחה, כמה אורחים באים מאותה משפחה לחתונה, כמה קיבלנו בחתונה שלנו מהזוג ועוד.

 

לתפיסתי, צריך לחשוב אחרת לגמרי ! זו לא  הקרבה ולא כמה קיבלתי מבעלי השמחה בשמחה שלי וכדומה, אלא  -  היכולת הכלכלית שלי!!                             הרצון הזה או הגישה הזו של להראות שהכול בסדר ויש את היכולת הכלכלית לתת מתנות במאות שקלים, אינה נכונה. אם  אתם מוזמנים לכמה חתונות, זה סכום שיכול להגיע לאלפי שקלים! הכסף שאנחנו  משתכרים הוא שלנו, ולא נועד לרצות אחרים. אם מזמינים אותי לחתונה כדי שאשלם את המנה שאני אוכלת אז תודה, אני לא באה ואל תזמינו אותי. במידה ואני חשובה לכם ואתם רוצים שאני אהיה חלק מהאירוע שלכם, קבלו בשמחה את סכום כסף ו/או מתנה שאתן לכם.                                                                             הלחץ החברתי ו/או  המשפחתי, לתת סכומים שאין ביכולתי לתת, גורם לסוג של עצבנות וחוסר שקט. האם  בשל לחץ ונורמות חברתיות, משפחות, שביום יום קשה להן כלכלית,  צריכות  להוציא סכומי כסף שאין להם?  האם זו המטרה של בעלי האירוע -

אני פוגשת משפחות שכבר היום יודעות על 2-3 חתונות בחודשים הקרובים ומוטרדות מאוד  מהמחשבה, מהיכן להביא את הכסף  כמתנה. וזה לא סיפור, זה אמיתי!!

כל מה שצריך לעשות זה שינוי בחשיבה. אל תתביישו, אתם עובדים קשה עבור הכסף והוא שלכם. אל תחשבו ותתחשבו במה האחרים יגידו, היו גאים בעצמכם!

אם כל זה לא עוזר לכם ואתם נשארים עם ה "נכון...אבל...." אני חוזרת על תרגיל שכבר הצעתי בעבר.

שבו בחושך על שרפרף קטן או על הרצפה (לא כסא) ליד הילד שלכם או בן הזוג  או ליד כל אדם קרוב מאוד אליכם, שנירדם וישן שנת ישרים, במשך חמש דקות, לא דקה אחת פחות.  תרגישו את השלווה, השקט, הנשימות שלו.   לאחר חמש דקות צאו מהחדר למקום  מואר ותחשבו, עבור מי אתם עובדים ומרוויחים כסף? עבור הילד/בן זוג /קרוב שאתם מקור החיים שלו, או עבור חברים או עבור משפחה, שהמתנה הזו עבורם היא עוד מתנה שמטרתה לכסות את הוצאות האירוע אליו הוזמנתם. חשבו, האם הזמינו אתכם כי אתם חשובים לבעלי השמחה או שהוזמנתם על-מנת לממן את  האירוע שלהם על חשבון הילד/בן זוג/ קרוב משפחה....

קצת קיצוני ואולי גם קצת חריג אך זו  הגישה שלי. אתם יכולים לקחת או לדחות אך זכרו - כל דבר שאנחנו עושים בחיים עם הכסף שלנו, הינו מתוך בחירה ולבחירה הזו יש מחיר.

מזל טוב...

 

לוקחים אחריות אביטל זברגר ליווי משפחות להתנהלות כלכלית מאוזנת avital42@zahav.net.il http://www.emunavital.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב