דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיהוי המקור הסמוי לכאב 

מאת    [ 24/04/2011 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 4376 פעמים ]

 

מביני דבר מאמינים שנמ"כ (נקודות מעוררות כאב) הן הגורם העיקרי לכאבים וכי אנשים רבים סובלים מכאב מיותר מפני שרופאים רבים מדי עדיין לא שמעו על כך. והם סבורים שמסיבה זו קיימים מקרים רבים של אבחון וטיפול שגויים בנושא כאבים, הגורמים להפסד מיותר של כסף ואיכות חיים.

רוב הרופאים עדיין משתמשים בתרופות כאמצעי עיקרי לטיפול בכאב כגון תרופות נרקוטיות ומשככי כאבים, כנראה בשל ההשפעה החזקה של חברות התרופות על הקהילה הרפואית  ויתכן שהתרופות שאתם צורכים גורמות לבעיות הכאבים שלכם (כמו למשל תרופות נגד כולסטרול) או בניתוח כאמצעי אחרון כשהרופאים אינם מצליחים לאתר את הסיבה לכאב מפני שאינם מודעים לנמ"כ. במקרים כאלו הם פותרים את הבעיה כמזערית או דמיונית, כזו שאינה ניתנת לטיפול.

ואני מאמין גם שזה נובע מהעובדה שאין אפשרות לראות את הנקודות הללו בבדיקות סטנדרטיות כמו צילומי רנטגן, MRI או אולטרא-סאונד. אנשים רבים מידי חיים עם כאב אמיתי שניתן לטפל בו אילו הרופאים או המטופל היו מקדישים זמן דרוש להרחיב את ידיעותיהם בנושא.

עולם מלא של כאבים חיכה לפתרונות הפשוטים שהרגשתי שהם נמצאים בידיי. נואשתי מרופאים שלא רצו להקשיב לדבריי בנושא נמ"כ נראה היה שהדרך היחידה להביא את המידע על כאבים מיופציאליים ישירות לציבור הרחב ואני רואה חובה מוסרית להפיץ את הבלוג הזה לכמה שיותר אנשים כדי להביא לשינוי במודעות הציבורית במיוחד כשמערכת הציבורית קורסת ונראה שרוב הפניות הן בנושא כאב ואם הציבור ידע מהיכן מגיעים הכאבים, למה יש כאב ואיך מטפלים בו. נוכל להפחית את העומס על הרופאים ע"י טיפול פשוט ויעיל בבית או ע"י מטפל מוסמך בשיטת ריפוי בטריגרים (Trigger point therapy).

הנמ"כ (נקודות מעוררות כאב) מאופיין בתסמינים מסוימים, בד"כ כאב עמום ועמוק ומורגש כאילו הוא בתוך העצמות למרות שתנועה קטנה יכולה להפוך אותו לכאב עוצמתי, חד ובלתי נסבל (יש מטופלים שמדווחים על כאב כמו סכין או מחט במקום).

דוגמאות נפוצות לכאב מוקרן הן מיגרנות, כאבי ראש, כאבי רגליים, כאבים במפרקים ואפילו מייחסים לכאב תסמונות שונות שנמ"כ מעורבות בו כמו תסמונת התעלה הקרפאלית, כתף קפואה וכו..

לפעמים, הפיתרון לכאבים ותסמינים שונים שרופאים לא מבינים מהיכן הגיעו הוא לטפל בשרירים הסוררים, שגורמים לבעיה ואני תמיד מדגיש בכל הזדמנות, גם למטופלים שבאים אלי שזה לא מדע טילים וכל אחד יכול ללמוד את העיקרון של הכאב. והידע הזה גם אם לא משתמשים בו באופן מעשי יכול לתת מענה וחשיבה קצת אחרת לגבי כאב.

הינה כמה דוגמאות של כאבים וסימפטומים והטיפול בהם:

  • כאבי בטן, חלק מכאבי הגב, הרגשת נפיחות וכאבים באיבר המין - טיפול בשריר הבטן
  • כאבי בירכיים- טיפול בשרירי הירך
  • כאבי גב תחתון - טיפול בשרירי הישבן וזוקפיי הגב
  • נימול  בידיים - טיפול בשרירי הצוואר ושרירי החזה
  • כאבי סינוסים - טיפול בשרירי הלסת
  • כאבי רגלים- טיפול בשוקיים
  • סחרחורות, ורטיגו ואפילו הפרעות ראיה- טיפול בקדמת הצוואר

אף על פי שרוב מהקהילה הרפואית מתנגדים ללמוד את מה שהם מעריכים כתיאוריה חדשה ולא בדוק בנושא כאב, זוהי ממש לא תיאוריה חדשה ולמעשה בסקירה מורחבת של הספרות רפואית טרוול וסימנס מצאו שלמעלה מ-150 שנה כותבים על מאפיינים של כאבים מיופציאלים ויכולתם להקרין כאב ידועה כבר מ- 1938. וכן עיסוי כדרך להפגת כאבים הוא מקצוע רשמי יותר מ 120 שנה. את הנמ"כ ניתן לאתר, הן תופעה פיזיקאלית שניתן למשש ולהרגיש.

רופאים שלא הקדישו זמן ללמידת הנושא שללו את קיומן של נקודות מעוררות כאב למרות העובדות שנחשפו ע"י ד"ר ג'נט טרוול עוד בשנת 1957 שגילתה שהנקודות יוצרות פעילות חשמלית באזור המכווץ של הנקודה והפעילות שלה מתגברת בלחיצה עליה או מתיחה של השריר שהיא נמצאת בו מה שמסביר את התגברות הכאב כתגובה לכך.

ההגדרה של נמ"כ לפי טרוול וסימנס היא נקודה מקומית רגישה מאוד ללחץ ,כמו בועית במיתר מתוח הניתן למישוש ברקמת השריר, הנמ"כ אינו שריר תפוס. שריר תפוס נוצר מהתכווצות של השריר כולו, בעוד שנמ"כ היא כיווץ בחלק קטן בלבד. מסיבות פיזיולוגיות הנמ"כ אינן עוברות בקלות  אך טיפול בהן הוביל להקלה משמעותית ואפילו לפיתרון בעיות כאב מתמשכות 

 

 

לא מדובר במאמר לייעוץ רפואי. המידע כאן לא נועד להחליף טיפול טוב ומקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב