דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום בגוגל ותורת המשחקים 

מאת    [ 24/04/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2598 פעמים ]

נדמה שכבר התרגלנו לעניין וקשה לנו לדמיין עולם אחר. נדמה שאנחנו כבר לא זוכרים איך נראה עולם האינטרנט לפני שמנועי החיפוש התפתחו ולפני שגוגל השתלט על השוק. נדמה ששכחנו איך חיינו בעולם שבו אין קידום בגוגל. כיום, כל מי שמבקש להצליח באינטרנט – דהיינו, לעניינו, להיות בעל נראות גבוהה – חייב לשקול ברצינות את נושא הקידום, לפעול בעצמו או לשכור חברת קידום בגוגל תמורת סכום כסף מתאים.

קידום בגוגל עולה כסף. נכון ישנן טכניקות פשוטות שבאמצעותן ניתן לקדם את האתר שלכם בחינם, פחות או יותר. אבל גם הטכניקה הפשוטה ביותר והחינמית ביותר דורשת מאיתנו השקעה של זמן וזמן, כידוע, שווה כסף. יתר על כן, מי שמבקש להתחרות במגרש של הגדולים יודע היטב שללא השקעה כספית כלשהי – בין אם הוא שוכר שירותי קידום בגוגל ובין אם הוא מבצע את הפעולות הנדרשות לבדו – קשה מאוד להצליח בתחום. כמובן שאין קורלציה מוחלטת בין השקעה כספית והצלחה אבל ישנה קורלציה חזקה מאוד בין חוסר השקעה כספית ובין כישלון. האתרים חיים בעולם שבו בלי קידום בגוגל הם עלולים להיעלם מעין הגולשים ולמות מוות איטי הרחק מעין כל.

העלות הכספית של קידום בגוגל היא משמעותית ואין ספק שהיינו מעדיפים להוציא את הכסף הזה על משהו אחר: איזה גאדג'ט חדש או העלאת משכורת לעובדים שלנו – בהתאם לאופי האישי שלנו. אני מתאר לעצמי שהרבה אנשים היו שמחים לוותר על ההוצאה הזו ולחזור לחיות בעולם שבו אין צורך בענייני קידום בגוגל ותשלום עבורם. הפיתרון לכך נראה לי פשוט: בואו נפסיק עם זה.

הרי אם אף אחד איננו משלם תמורת קידום בגוגל המצב חוזר לקדמותו, לא? ככה נוכל לחיות בשלווה והאתר שלנו יזכה למקום המגיע לו בתוצאות מנוע החיפוש מבלי שאנחנו צריכים להוציא כסף על הקידום שלו. אלא שכאן כבר אנחנו מבינים את הבעייתיות של הפיתרון הזה: אתרים טובים יקבלו את המקום שמגיע להם. אתרים גרועים יבחרו לשלם עבור קידום כדי לקבל מקום שאינו מגיע להם. האיכות של האתר לא תהיה מספיקה כל עוד ישנם אתרים גרועים שמקדמים את עצמם על חשבון אתרים איכותיים.

יש כאן לקח מוכר שקשור לתורת המשחקים: ההחלטה הרציונאלית של כלל השחקנים איננה אחת. ההחלטה הרציונאלית ביותר הייתה לוותר על קידום בגוגל. אבל ישנם שחקנים שעבורם ההחלטה הזו איננה רציונאלית ולכן הם יקבלו החלטה אחרת. גם לשחקנים הללו הייתה יכולה להיות בחירה רציונאלית שתשתלב ברציונאל הכללי של המשחק: לשפר את האתר שלהם – אבל הם מעדיפים לנהוג בדרך אחרת.

כיוון שאנחנו לא באמת יכולים לסמוך על השחקנים האחרים, הרי שנמשיך לשלם תמורת קידום בגוגל. כיוון שאין לנו דרך לדעת שכל השחקנים יקבלו את ההחלטה הנכונה – ויש סיכוי טוב שהרבה שחקנים יקבלו החלטה שאיננה תואמת את מה שאנחנו רואים כהחלטה רציונאלית – הרי שעלינו לקבל החלטה שאיננה טובה באופן אבסולוטי אלא רק טובה באופן יחסי.

מהרגע שבו אנחנו חיים בעולם עם קידום בגוגל אנחנו כבר לא יכולים לכת אחורה. כנראה שנגזר עלינו להמשיך ולחיות עם ההוצאות הנלוות לעניין מבלי לראות פיתרון באופק.

Mayoo קידום אתרים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב