למה הפרסום בטלוויזיה עובד?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

למה הפרסום בטלוויזיה עובד? 

מאת    [ 22/04/2011 ]
מילים במאמר: 399   [ נצפה 3330 פעמים ]

רבים תוהים באשר לתועלות הפסיכולוגיות והתרבותיות של הטלוויזיה ואף מבקרים אותה. יחד עם זאת יש להודות, אם לטוב או לרע, שהטלוויזיה שינתה את הרגלי הצריכה בעולם. היא מגיעה למספר רב של אנשים, היא בעלת השפעה גדולה, ופרסומת המשודרת בה עולה כסף רב. פרסום בטלוויזיה גם כרוך בסיכונים גדולים מאוד ומנגד - סיכויים גדולים מאוד. למרות עלות הפרסום בה, היא עדיין אחת המדיות בעלות יעילות ויכולת השפעה מהגבוהות ביותר. מדיומים אחרים כדוגמת המדיום הרדיופוני והפרסומות בעיתונות, לא מאפשרים לך להשפיע על כל כך הרבה אנשים בעלות חשיפה לאדם כל כך נמוכה, כך שבאופן יחסי, עלות הפרסום הטלוויזיוני אינה גבוהה כל-כך.

אין ויכוח בנוגע לעוצמת הפרסום בטלוויזיה. כמו דיוור ישיר, הטלוויזיה מגיעה ישירות לבית הצרכן. כמו רדיו היא מציעה שמע, כמו עידון היא מציעה "פרינט" וכותרות, וכוללת אפקטים מיוחדים שאין באף מדיום אחר. בניגוד לאמצעי פרסום אחרים, הטלוויזיה יכולה להראות את המוצר בתנועה: נמזג, ננהג, נאכל, נלבש או נצרך באופן אחר. פירוש הדבר הוא שהצופה למעשה רואה את המוצר ב"חייו הטבעיים", כלומר, הטלוויזיה יכולה להציג את מסר המכירה שלה באופן הרבה יותר משמעותי מכל מדיום אחר.

לטלוויזיה יש מאמינים רבים, ומנגד רבים אחרים צופים בפרסומת טלוויזיונית בעין ביקורתית מאוד. למדיום הפרסומי הזה יש יכולת לעורר אמון משום ש"לראות זה להאמין". לצופים מזומנת הזדמנות לראות כיצד המשתמשים במוצר מצליחים היכן שאחרים "נכשלו", מחייכים בסיפוק וזוכים ליהנות מהתועלות המשישות והנראות של ההצלחה - תשבחות, תודות ואישורים. בטלוויזיה ניתן גם להדגים את המוצרים, להראות איך הם פועלים, מה הם עושים ומדוע כדאי לרכוש אותם. המפרסמים יכולים להציג את המוצר שלהם בפעולה מול מוצר מתחרה ולזכות באמון מחודש בכל הנוגע לאיכותו. ניתן להראות ניסויים ולהביא הוכחות לטיעונים: יעילות, עמידות, יציבות. מדיה אחרת יכולה רק לדווח על התוצאות, לא להציגן תוך כדי פעולה.

הטלוויזיה היא סלקטיבית ופרסומות בה יכולה להגיע לכל קבוצת צופים בכל גיל ובכל פילוח דמוגרפי. פרסומות המיועדות לעקרות בית ישובצו במהלך שעות הבוקר והצהריים ליד ובתוך דרמות. פרסומות המיועדות לגברים תשובצנה במקרים רבים בתכניות ספורט ובחדשות.

עד כמה שהן מעצבנות אותנו, לעיתים, כצופים, הפרסומות שאנו צופים בהן מפרנסות טוב לא מעט אנשים שמשקיעים בהן, ידע, מרץ, קריאטיביות ובעיקר כסף רב. אף אחד לא היה עושה את זה אם הן לא היו מביאות כל כך הרבה תועלת למפרסמים שהשקיעו את ממונם. אך כמו בכל סרט טוב שמבוסס על תסריט מעולה גם פרסומת טובה מתבססת על קופירייטר מוכשר שהצליח להמציא רעיון קריאטיבי שתואם את המוצר ומעביר אותו בחיוך וברגש.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב