דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול הומיאופתי -גיל המעבר 

מאת    [ 19/04/2011 ]

מילים במאמר: 1055   [ נצפה 4816 פעמים ]

 

"בורחות לי מילים פשוטות, באמצע המשפט אני נתקעת",

"קשה לזכור שמות…של מכרים"

"אני שוכחת מה שקראתי, כאילו נמחקים דברים מהזיכרון"..

"לפעמים אני לא יודעת איפה אני גם אם אני במקום מוכר…”

"יש לי סחרחורת, הפנים שלי מאדימות ואני כאילו הולכת להתעלף"

"הידיים שלי רועדות, הלב דופק מהר.."

"אני בוכה לעיתים קרובות , אני מבולבלת, אני מאבדת סבלנות לפעמים אני כאילו הולכת להשתגע.."..”

אני לא אוכלת הרבה אבל לא מצליחה לרדת במשקל"

"כל היום אני רוצה לנוח ולשבת ולא לעשות שום דבר, אין לי חשק לכלום.."

"כל רעש קטן מעיר אותי ולוקח לי שעות להירדם שוב….

"אני עצבנית מאד ועושה עניין מכל שטות..”

 

וכמובן נשמעות לעיתים תכופות גם תלונות על גלי חום, על יובש בנרתיק, על אובדן חשק מיני, על שינויים תכופים במצבי רוח, חרדות ... זוהי תקופת הסתגלות לא קלה בה משתנה בהדרגה רמת האסטרוגן והפרוגסטרון –הורמונים שפועלים בתיאום וברמה קבועה במשך שנות הפוריות.

 

ירידה ברמת ההורמונים ובעיקר צניחות פתאומיות של האסטרוגן קשורים לגלי החום ולסימפטומים אחרים של תקופת המעבר. רופאים מציעים לנשים להקל על הסימפטומים באמצעות תחליפי הורמונים. כיום יש מודעות גבוהה יותר לסיכון בשימוש בתחליפים כאלה וגם למשמעות של הסדרה מלאכותית של מערכת ההורמונלית.

 המודעות לסיכון התגברה אחרי פרסום תוצאות מחקר מקיף שנעשה בארה"ב לאורך תקופה ארוכה (8 שנים). המחקר, שעסק בהורמונים הנשיים אסטרוגן ופרוגסטרון, כלל כ-16 אלף נשים בעלות רחם בגילאי 50 עד 79. מטרתו היתה לבחון את השפעת ההורמונים על מניעת מחלות לב ושברי ירך, והסיכון לחלות בסרטן השד

רוב מחקרים על תוצאות לוואי של תרופות אינן נמשכים 8 שנים והFDA  מאשר תרופות על סמך מחקרים הרבה יותר קצרים), מהמחקר עלה כי שילוב ההורמונים גרם לעליה של 26% בסיכון לסרטן השד עליה של 29% בסיכון להתקפי לב, ועליה של 41% בסיכון לשבץ מוחי.  

 

הטיפול ההורמונלי הכפיל את הסיכון להיווצרות קרישי דם קטלניים. לעומת זאת לא נמצא שיפור אצל לוקחות התחליפים לגבי צפיפות העצם.

ממצאי המחקר עוררו דאגה בקרב הרשויות האמריקאיות, שהורו על הפסקה המחקר, שלוש שנים קודם למתוכנן.

 

כיום, לאחר פרסום המחקר, נשים מהססות לפני שמחליטות על טיפוליים חליפים בהורמונים ומחפשות אלטרנטיבה ברפואה המשלימה.

טיפול הומיאופאתי קלאסי הוא אלטרנטיבה טובה לשימוש בתחליפי הורמונים, וההומיאופתיה היא דרך טיפול הממריצה את הגוף לחזור לאיזון. גיל המעבר הוא הגיל בו הגוף מנסה להגיע לאיזון מחודש, ולכן ההומיאופתיה היא שיטת רפואה שמתאימה במיוחד לתופעות גיל המעבר בגלל היכולת להביא לאיזון באופן עדין מהיר וללא סיכונים

 

הטיפול ההומיאופאתי הוא טיפול שמתבסס על תרופה, תרופה שמקורה בחומר טבעי, שהוכנה בתהליך מיוחד של מיהולים,  והיא מניעה תהליך שיביא בהדרגה את הגוף למצב מאוזן יותר.

בחירת התרופה אפשרית על ידי שיחה מעמיקה עם הומיאופת מקצועי.

הטיפול ההומיאופאתי הנכון לתסמיני גיל המעבר יהיה טיפול קונסטיטוציוני או טיפול במצב שנוצר מאז שהתחילו הסימפטומים - בכל מקרה זה יהיה טיפול ספציפי המותאם אינדיבידואלית לאישה, לאיזון וחיזוק כוחותיה.

טיפול קונסטיטוציוני הוא טיפול המבוסס על תרופה שנבחרת על סמך סך כל המאפיינים המנטליים הרגשיים והכללים. טיפול כזה משפר את יכולת ההתמודדות עם לחצים פנימיים וחיצוניים (וזה נכון למעשה לגבי כל טיפול הומיאופאתי קלאסי בכל גיל) ריפוי לפי ההומיאופתיה הוא תמיד חיזוק יכולת ההתמודדות, על ידי גיוס כוחות קיימים.

.. בגיל המעבר טיפול כזה מתאים במיוחד כי ההומיאופתיה ממריצה את הגוף לאיזון מהיר גם מבחינה הורמונלית וללא שום תוספת של חומרים מבחוץ.(התרופה אינה חומר מאחר והיא מדוללת עד שחומר כמעט ואינו קיים בה), ולכן גם אין תופעות לוואי..

הומיאופאת קלאסי ייתן תרופה אחת, כלומר חומר אחד, ויחכה עד שהשפעת החומר הזה תפוג ורק אז, כעבור חודש או חודשיים, לפי המצב, יתן מנה נוספת. אם נבחרה תרופה לא מתאימה היא לא תשפיע

.

ההומיאופתיה עובדת בשיטה של ריפוי דומה הדומה:

אם תמונת הסימפטומים שלך כוללת: גלי חום שקשורים באכילה, בחילה שמחמירה בערב, דימום בין מחזורים, תחושת קדחתנות וצורך בפעילות ובשליטה, הטבה במנוחה ובצום.. (ועוד ועוד- התרופה שתעזור לך תהיה זו המופקת מזרעים של עץ אגוז.

אם התמונה שונה, למשל:

חולשה בתום גל החום, וחרדה תוך כדי הגל, אם מתעייפת מכל מאמץ, אם לזיעה יש ריח חריף, אם את נוטה להתעלף בחדר חם, חווה קושי לנשום, המחזור כבד ולא סדיר, מתלוננת על רגזנות וכאב גב.. (ועוד ועוד) – תיבחר כמובן תרופה אחרת

ההומיאופאת יבחן היטב את תמונת הסימפטומים שהביאה הפונה ולפיה יתאים את התרופה 

אצל פונה אחת המצוקה הרגשית קשורה בתחושה של חוסר ערך (חייתי כל כך הרבה ולא למדתי כלום ואני לא יודעת לעשות שום דבר) ואצל אחרת תהיה המצוקה שונה: (אף אחד לא יאהב אותי ולאף אחד כבר לא אכפת ממני). בשני המקרים מדובר בתרופות שונות.

שיחה מעמיקה עם ההומיאופת, שיחה שמיועדת להבין את התמונה האופיינית והתרופה המתאימה לו, עוזרת בנוסף לפונה לעלות על מקורות מתח בחייה וכך לעשות שינויים המאיצים את השיפור.

 

אורנה מיכלוביץ RCHOM  הומיאופתית קלאסית מוסמכת, רשומה במשרד הבריאות (בעלת הכשרה בפסיכולוגיה (תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית), מרצה (עשר שנים בבית ספר מקצועי להומיאופתיה קלאסית) מנחת מתמחים מנהלת פורום בהומיאופתיה, עובדת בתל אביב ובירושלים 0544531676




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב