דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאווה לממתקים ושוקולד טבועה בגנום האנושי 

מאת    [ 18/04/2011 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2359 פעמים ]

 

המומחים לתזונה טוענים שארוחת הבוקר היא החשובה ביותר. יש כאלה שארוחת בוקר עבורם היא כוס קפוצ'ינו ופרוסת עוגה נדיבה. אחרים לא יתחילו את היום בלי כוס שוקו וקרואסון שוקולד פריך. מרבית האנשים חשים תשוקה עזה לסוכר ומיני מתוקים. למזלם, קיימים מחקרים רבים המלמדים על חיוניותם של הסוכרים המורכבים במערכות הביולוגיות שלנו. החוקרים דנים בנושא מבחינת תפקוד המוח והמערכת החיסונית, אך לא מתייחסים לחשיבותם של ממתקים, כגון: שוקולד, עוגות, מסטיקים , סוכריות וממתקים, להישרדותו של הזן האנושי. ללא ספק לא היינו שורדים ללא שוקולד, דבש, קנה הסוכר, סירופ המייפל וכל מגוון ממתקים שמיוצרים מהם. ואם כן, היינו ודאי מדוכאים עד עפר.

 

האשמה טמונה בהיותנו היונקים המתקדמים יותר עלי אדמות. לשונם של בני האדם מסוגלת להבחין בארבעה סוגי טעמים: מלוח, חמוץ, מר ומתוק אך, באופן טבעי, בני האדם, ובמיוחד ילדים, נמשכים אל הטעם המתוק של שוקולד, עוגות, מסטיקים ותופינים מתוקים אחרים. זאת משום שהם התפתחו מאכילת הפירות המתוקים שגדלו על העצים. קופים מבלים את ימיהם בחיפוש אחר פירות בשלים מתוקים, ומעדיפים פירות אותם על פני פירות הבוסר המרים, משום שהפירות הבשלים מכילים יותר סוכר, ומספקים אנרגיה זמינה, ומים, שאינם זמינים בין צמרות העצים. לכן, זה די הגיוני שחוש הטעם המתוק של האדם, כיונק המתקדם ביותר, יהיה המפותח ביותר, ויעדיף מתוקים. זו גם הסיבה לכך, שבני האדם פיתחו את העדפותיהם הרבה מעבר לפירות בשלים, וצורכים כיום, עוגות, שוקולד, מסטיקים ,וממתקים אחרים.

 

בשנות ה-90 גילו ששימפנזים נוהגים להכניס ענפים לתוך כוורות הדבורים כדי להוציא דבש, למרות שהם מאד סובלים מכך. השימפנזים תוחבים אצבעות לתוך הכוורת, תוך התעלמות מוחלטת מעקיצותיהן המכאיבות של הדבורים. החוקרים אף גילו, שטבילת אצבעותיהם בדבש היא התנהגות המאפיינת את השימפנזים בכל מקום.

 

עם מסורת כזו של מרדף אחר המתוק, אין פלא שבני אנוש המשיכו לאהוב ממתקים שוקולד, עוגות, מסטיקים ,ומיני מתוקים אחרים, גם בעידן המודרני. בייתנו את קני הסוכר ונשאנו אותו עימנו מהאזורים הטרופיים לכל העולם. הערבים הפיצו את קני הסוכר יחד עם הרחבת האימפריה שלהם, הצלבנים הביאו את קני הסוכר לצפון אירופה, וקולומבוס הכיר את קנה הסוכר כצמח פרא כשהגיע לאיים הקריביים. ברגע שבני האדם הבינו כיצד ניתן לייצר סוכר מסלק הסוכר ומתירס, לא הייתה דרך חזרה. היום, תודות לידע הבינלאומי והטכנולוגיה אנחנו צורכים 120 מיליון טון סוכר בשנה והשוק רק גדל.

 

בתעשיית המזון ידוע שזריית מעט סוכר על פני כל מזון מעובד שהוא, תהפוך אותו למוצר מבוקש, למרות שסוכר עלול בהחלט להזיק לנו. בדומה לשימפנזים, כך גם אנחנו מתעלמים מההשלכות המכאיבות של שיניים פגומות, וקו מותניים עבה, וממאנים לוותר על חלקנו באותם 120 מיליון טונות של סוכר שאנו צורכים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב