דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסנים מונחי שלט רחוק - קטגוריות בתחום 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 3112 פעמים ]

טיסן הינו כלי טייס קטן (לרוב) שאינו מסוגל לשאת אדם ונשלט על ידי מטיס מן הקרקע באמצעות שלט רחוק. הטיסן מורכב בדרך כלל מגוף העשוי עץ בלזה או חומר מוקצף (קלקר, EPP ואחרים) ומותקנים בו מנוע ניטרו או חשמלי, מיכל דלק או סוללה, מקלט, ומנועים חשמליים קטנים לשליטה בהגאים, מנועים אלו נקראים סרוו. הטיסן ממריא ונוחת מן הקרקע בדומה למטוס אמיתי או בהשלכה מהיד.
בין אם מדובר בטיסנים חשמליים ובין אם מדובר בטיסנים מונעי ניטרו הטיסנים מתחלקים לסוגים הבאים:

מתחילים - טיסן טריינר  Trainer
למטיס מתחיל  שנכנס לתחביב  מומלץ לרוב להתחיל עם טיסן מסוג זה. הוא נוח להטסה, בעל אפשרות לטוס לאט, בעל יציבות גדולה ונחיתות אטיות, כושר דאיה גבוה למקרה של כיבוי מנוע באוויר("קאט מנוע"). לרוב טיסן מתחילים יהיה בעל כנף עילים ליתר יציבות. טיסני טריינר מאפשרים ביצוע תרגילי ארונאוטיקה בסיסית.

מתקדמים - טיסני שלב שני
טיסנים המאופיינים בכנף תחתית בדרך כלל אך קיימים גם טיסנים בעלי כנף אמצעית וכן בעלי כנף עלית כגון ה Ultra Stick -  טיסנים אלא יהיו בעלי גלגל זנב או לחילופין בעלי גלגל קדמי כדוגמת ה T34. טיסנים אלו מהירים וחדים יותר מטיסני הטריינר עקב המבנה שלהם ותכונות ההטסה שלהם. טיסנים אלו מאופיינים ביציבות נמוכה יותר מטיסני הטריינר שלב ראשון מה שמאפשר ביצוע תירגולים ארובטיים מורכבים יותר.

טיסנים ארובטיים - 3D

סוג של טיסן ספורט, הטסת טיסני 3D מבוססת בעיקר על כוח המנוע המסובב מדחף בעל קוטר גדול, שמאפשר "לתלות" את הטיסן באויר וכמו כן, מזרים אוויר סביב הכנף וההגאים, כך שהטיסן אף יהיה מסוגל לבצע גלגולים ("Torque-roll")  תוך כדי הריחוף. טיסנים אלו דורשים מיומנות הטסה גבוהה במיוחד.

שיעתוקים - SCALE
טיסנים אלו הם העתק מוקטן של מטוסים אמיתיים. כמעט לכל מטוס קיים העתק בדמוי טיסן החל מהמטוס של האחים רייט ועד מטוס הקונקורד. טיסני סקייל ניתן למצוא בערכות ARF (כמעט מוכנים להטסה) אך המהדרים שבתחום בונים את טיסניהם מתוכניות תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר שבמטוס המקורי ותוך נבירה בהיסטוריה של המטוס אותו הם בונים. טיסנים אלו כוללים לרוב העתקים של פנים המטוס, הטייס וסביבה. חלקים רבים נבנים בסדנאות לעיבוד מתכת היות שאין אפשרות לרכוש חלקים מוקטנים ביחס הנכון עבור כל טיסן.

טיסני ענק - GIANT
תת קטגורייה של קטגוריית השיעתוקים, כאשר ההבדל הוא בגודל הדגם. טיסני ה GIANT מוגדרים לפי גודל באחוזים, זאת אומרת שטיסן Giant 40% הוא למעשה עותק בגודל של 40% מגודלו של המטוס האמיתי מאותו דגם.

טיסני אווירובטיקה מדויקת - F3A/ PATTERN
טיסנים אלו הם מאוד רגישים, כדי שהטיסן יבצע את פקודות המטיס באופן המדויק ביותר. התרגילים הבסיסים שאיתם מתחרים בתחרות המתחילים הם שתי לולאות עוקבות זו אחר זו, רול, חצי שמיניה קובנית, ואימלן רגיל.

אלו הן הקטגוריות העיקריות בתחום הטיסנים הממונעים מונחי שלט רחוק. קיימות קטגוריות נוספות בתחום הטיסנאות עליהן נרחיב במאמר נוסף.

יוני'ס הובי - Yoni's Hobby חנות טיסנים המתמחה במכוניות שלט רחוק מקצועיות, טיסנים למתחילים ומתקדמים. לפרטים ויעוץ צרו קשר 077-2344098




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב