דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי פרופורציה ומדוע אנשים מתקשים לשמור עליה? 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 10381 פעמים ]

מהי פרופורציה ומדוע אנשים מתקשים לשמור עליה? / מאת יואב ברנזון

 

 

מהי פרופורציה?

 

פרופורציה היא היכולת לראות את ההקשר הרחב, את היחסיות של הדברים, לראות את כל התמונה ולא רק את הדבר המיידי. פרופורציה היא למעשה הכושר לקבל הערכה נכונה של המציאות ולא הערכה מזוייפת או מנותקת שלה.

 

פרופורציה מובילה לשלווה, לשקט, לביטחון, לאושר ולסיפוק. אובדן הפרופורציה היא הדרך הבטוחה לדיכאון, זעם, תסכול, תחושת חוסר צדק, קורבנות, מסכנות ועליבות.

 

 

 

לשמור על פרופורציה - דוגמאות

 

לפניכם מספר משפטים שיסייעו לכם לשמור על הפרופורציה האמיתית של החיים: הכל בחיים הוא יחסי. לכל דבר יש מחיר. אף אחד לא מושלם. שום אדם לא משיג את כל מה שהוא רוצה בחיים. כל האנשים סובלים במידה כזאת או אחרת. לכולם יש בעיות.

 

כל אדם מקבל בחיים שורה של מתנות ושורה של מגבלות. לכל אחד יש את המטען האישי שלו. גם לאלה המצליחים ביותר - יש קשיים אמיתיים, בעיות, הפסדים ונפילות. 

 

 

 

להעריך את מה שיש זה לשמור על פרופורציה

 

לאבד את הפרופורציה זה לחשוב שכישלון הוא סוף החיים. לאמיתו של דבר, החיים של כל בני האדם על פני כדור הארץ מבוססים גם על הצלחות וגם על כישלונות. פרופורציה היא היכולת להכיר בעובדה זאת. לא לחשוב שרק אתם מפסידים לעיתים, ו"כולם" מסביבכם רק מנצחים ומרוויחים. 

 

לאבד את הפרופורציה זה להאמין שהפסד הוא דבר נוראי. לאמיתו של דבר, מי שיודע להפסיד בכבוד לא יידע לעולם גם לנצח בצורה אצילית ולא להסתחרר מההצלחה. מי שלא יודע להפסיד גם לא שבע מניצחונות. הוא תמיד ירגיש חסר, לא מרוצה, לא מסופק ולא מאושר. אנשים רבים ממשיכים להרגיש מקופחים וחסרי מזל וממשיכים לטעון שהם נרדפים ומסכנים (ראו דוגמת הנשיא קצב) גם לאחר שהגיעו אל פסגת ההצלחות ואל המקום הרם והנישא ביותר, כי הם לא יודעים לשמור על פרופורציה נכונה והם לא מוכנים להבין שבחיים יש גבולות ואי אפשר להשיג הכל.

   

 

 

אין מושלם

 

אנחנו לא חיים בעולם צודק או מושלם. העולם מלא בחוסר צדק, בעוולות, בקשיים, בבעיות, במלחמות, במחלות, באנשים שמתים סתם כך ללא הצדקה ובהחלטות שרירותיות שחורצות גורלות בהינף של רגע.

 

לכן, כדי לשמור על פרופורציה אל תשוו את עצמכם לאחרים, אל תשוו את עצמכם ל"צדק מינימלי", אל תגידו "מה בסך הכל ביקשתי" - כי החיים לא חייבים לכם דבר. תודו על מה שיש לכם. תעריכו את הרגעים החיוביים. תוקירו את ההצלחות. תשמחו שאתם בחיים, שמחים, בריאים ויפים.

 

 

וטיפ לסיום: פרופורציה היא הדרך היחידה למצוא אושר בעולם לא צודק. זו הדרך היחידה להבין ולקבל שלפעמים לא ניתן להשיג את מה שרוצים איך שרוצים. שלפעמים זה בסדר גם לוותר. שלפעמים מה שקרה - קרה לטובה ואולי עדיף היה מלכתחילה לא להתאמץ ולהילחם. שלפעמים, אנחנו רוצים יותר מדי ולא יודעים מתי לעצור, ולכן טוב שהעולם עוצר אותנו בעצמו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב