דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזו אהבה יש לכם - אהבה בלי תנאים או אהבה בלי גבולות? 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 670   [ נצפה 3825 פעמים ]

איזו אהבה יש לכם - אהבה בלי תנאים או אהבה בלי גבולות? / מאת יואב ברנזון

 

 

אהבה בלי גבולות

 

אהבה בלי גבולות היא אהבה מטורפת שלעולם אינה שורדת לאורך זמן. באהבה בלי גבולות - הכל הוא בלי גבולות. רמת הרגישות והפגיעות היא אדירה כי היא ללא גבולות.

 

רמת הציפיות והאכזבות היא ללא גבולות. רמת התובענות והדרישות היא ללא גבולות. רמת הניצול והתלות היא חסרת כל גבול. רמת הסימביוזה היא ללא כל גבול. הכל חסר גבולות, ולכן הקשר גם מאוד קשה ובעייתי, שורף, מזיק, כואב ומכביד.

 

 

 

אהבה בלי גבולות היא אהבה טוטליטרית

 

אהבה בלי גבולות היא אהבה קשה, טוטאלית וטוטליטרית. לכאורה, היא נראית אהבה מדהימה, אבל למעשה זוהי אהבה הורגת, שורפת, ממיתה, מסרסת, מבטלת, כוחנית, תוקפנית, דורסנית ואכזרית.

 

זוהי אהבה שדורשת הוכחות אינסופיות לאהבה. זוהי אהבה שתובעת את כל הקורבנות. זוהי אהבה שגורמת לאנשים לפגוע אחד בשני ולפגוע בכל העולם בשם האהבה. זוהי אהבה שרוצה לקבל 200% ולא משנה מה המחיר. זוהי אהבה מוטרפת ומשוגעת שמצפצפת על המציאות, על האחריות, על העולם, על כולם.  

 

 

 

אהבה בלי תנאים

 

לעומת זאת, אהבה בלי תנאים היא אהבה אחרת. זוהי אהבה שאינה דורשת אלא מקבלת, זו אהבה שאינה תובעת אלא דווקא מעניקה. זוהי אהבה שמבינה את המגבלות, שמקבלת את הצד השני למרות החסרונות שלו, שלא באה בטענות או במלחמות אלא בפיוס ובהערכה.

 

אהבה בלי תנאים מוקדמים היא אהבה בוגרת, יש בה גבולות אבל אין בה תנאים מוקדמים, אין בה דרישות, אין בה ביקורת, אין בה שיפוטיות, אין בה אכזריות, אין בה שתלטנות ואין בה הוכחות אינסופיות. זוהי אהבה שמבינה שיש גבולות בחיים, ולכן הדרך היחידה שיש היא לאהוב, להינות ממה שיש, לתת, להעריך את הרגעים היפים, להשלים עם האובדנים ולא לדרוש עוד ועוד ללא גבול או את מה שבלתי אפשרי להשיג.

   

 

 

אהבה בלי תנאים היא אהבה ליברלית

 

אהבה בלי תנאים מוקדמים ובלי דרישות להוכחת האהבה ובלי התניות ובלי עונשים היא אהבה ליברלית. זוהי אהבה שמאפשרת לכל אחד מבני הזוג להיות מה שהוא, שמקבלת אותו כפי שהוא ללא תנאים, שלא מציבה דרישות לקשר ושלא קושרת בין דברים ("אם לא תיתן לי ככה וככה אז אני לא אוהב אותך"). 

 

זוהי אהבה שבה כל אחד יכול להיות מה שהוא, לכל אחד מותר להישאר מה שהוא, כל אחד יכול להמשיך ולחיות את חייו ואת העדפותיו מבלי להרגיש רע עם עצמו. זו אינה אהבה בלי גבולות שהיא אהבה תובענית, מייסרת וחסרת כל מידה. זו אינה האהבה שמסרסת ומבקרת ומצפה שאנשים ישתנו בשבילה, יישרפו בשבילה, יתאבדו בשבילה, יקריבו את כל מה שיש להם בשבילה. זוהי אהבה בריאה, אנושית, בוגרת, מקבלת ומעניקה.

 

 

וטיפ לסיום: אהבה בונה היא אהבה בלי תנאים אבל עם גבולות. אהבה הורסת היא אהבה בלי גבולות אבל עם הרבה תנאים.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב