דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזרו לנו לעזור לכם- איך עובדים נכון עם חברות השמה? 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 1873 פעמים ]

רוב החברות בארץ משתמשות בשירותי חברות השמה לצורך גיוס עובדים, ובפרט לצורך גיוס למשרות מורכבות. לכן, ברוב מודעות הדרושים שתיתקלו בהן, תראו שהמפרסם הוא חברת השמה. לרוב תוכלו להבין מהמודעה מה התפקיד ומה הדרישות, אך כדי לדעת באיזו חברה מדובר תצטרכו לשלוח קורות חיים ולהמתין שחברת ההשמה תיצור איתכם קשר. בכל תחום מקצועי פעילות מספר חברות השמה, חלקן יעילות יותר וחלקן פחות, וחשוב לתת את הדעת על איכות השירות, ולבחור מס' קטן של חברות שתעבדו עמן באופן צמוד על מנת שתוכלו לנהל את תהליך חיפוש העבודה באופן יעיל. לאחרונה יש התדיינות ערה ברשתות ובעיקר בלינקדאין, בשאלה כיצד הכי נכון לחפש עבודה בעזרת חברת השמה, במאמר זה ננסה לענות על השאלה הזו בצורה מקיפה. 

 

איך תחליטו עם מי לעבוד?
ראשית - תוכלו להתייעץ עם מכרים מתחומכם. שאלו אותם עם מי הם ממליצים לעבוד מניסיונם בחיפוש עבודה. שנית, מה שנכון גם במידה ואין לכם חברים בתחום, היכנסו לאתרי האינטרנט של החברות ונסו להבין "מי נגד מי". בדקו בכמה משרות בתחומכם מטפלת החברה, על אילו ערכים היא שמה דגש והאם זה מתאים לתפיסות שלכם. רצוי לעבוד עם חברת השמה שמתמחה בתחום שלכם, או כזו שיש לה מחלקה ייעודית המתמחה בתחום שלכם, על מנת שלא תמצאו את עצמכם משוחחים עם רכזות גיוס שלא מבינות לעומק את הניסיון שלכם, מה אתם מחפשים ולאן עליהן להפנות אתכם.

  מה השיטה הטובה ביותר לעבודה עם חברת השמה? יש חברות השמה שמבקשות שתשלחו את קורות החיים שלכם לכל משרה שנראית לכם מעניינת. אחרות יאמרו לכם לשלוח פעם אחת ולתת להן לעשות את העבודה. יש חברות השמה שישתמשו רק בנוסח אחד של קורות החיים שלכם ואחרות שיבקשו מכם לכתוב מס' נוסחים, על מנת שיוכלו ליצור התאמה מירבית בין הנוסח לבין דרישות המשרה. איך תדעו? תשאלו. חשוב ליצור קשר טוב עם חברת ההשמה, על מנת שיזכרו אתכם וילוו אתכם לאורך התהליך. בשיחה ראשונה תוכלו לברר כיצד תוכלו להגיש מועמדות למשרות באופן אפקטיבי. אחד הטיפים הטובים ביותר הוא לשמור על גישה חיובית. אם צריך, הניעו את רכזת הגיוס, שוחחו עמה מעת לעת ובדקו את סטאטוס המועמדות שלכם, היו פרואקטיביים, אך השתדלו לשמור על סגנון חיובי- זכרו כי במידה ואתם מתאימים לתפקיד, האינטרס לאייש אותו הוא משותף גם לכם וגם ליועצת ההשמה. חשוב גם שתהיו כנים. אם תחום מסוים או חברה מסויימת לא מעניינים אתכם, אל תחששו לומר זאת, ואם קורות החיים שלכם כבר נשלחו לחברה לאחרונה- חשוב שתגידו את זה.   ממה כדאי להימנע?
  • לא כדאי להיעלם. כשמעסיקים רוצים לזמן אתכם לראיונות ואתם לא עונים, זה לא נראה טוב. יוצאים למילואים? טסים לחו"ל? עדכנו את יועצת ההשמה שמלווה אתכם, והיא תדע לעדכן את המעסיקים שיבקשו ליצור איתכם קשר. במידה ומצאתם כבר עבודה, אדרבה- עדכנו את יועצת ההשמה ותחסכו לעצמכם זמן על שיחות טלפון מיותרות.
  • לא כדאי לומר למעסיק שאתם לא יודעים מיהו ולא זוכרים ששלחו את קורות החיים שלכם אליו.
    לא בטוחים? צרו קשר עם חברת ההשמה, בררו עוד פרטים על התפקיד, וקיימו את השיחה לאחר שבידיכם כל המידע.
  בשורה התחתונה, זכרו כי האינטרס למצוא לכם עבודה הוא משותף, גם לכם וגם לחברת ההשמה. שיתוף פעולה, שקיפות והדדיות הם העקרונות העיקריים שצריכים להנחות את הקשר ביניכם. אל תעבדו עם המון חברות השמה, בחרו "בפינצטה" את אלו שעושות את עבודתן נאמנה, שמקושרות בשוק ויכולות לסייע בקידום הקריירה שלכם. מחפשים עבודה בתחום המשפטי או הפיננסי? היכנסו לאתר שלנו ושלחו קורות חיים www.a-one.co.il

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב