דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


3 מטלות סדר לשיפור הנוכחות האינטרנטית שלך 

מאת    [ 16/04/2011 ]

מילים במאמר: 725   [ נצפה 2642 פעמים ]

ליל הסדר עבר ואיתו הגיע אל קיצו עוד סיבוב מתיש של אטרף ניקיונות. אפשר לחשוב שמאז שיצאנו ממצרים לא ראו מטאטא בסביבה... אבל אין מה לעשות. גם כשהחורף מנסה לעשות לנו שרירים אחרונים, האביב כבר פה ואיתו - קדחת הניקיונות של הפסח. בינינו, מאז שהמציאו את הרצפה ושואב האבק - לא באמת צריך את כל הבלגן הזה בבית, אבל אם חשקה נפשך להרגיש תחושה אמיתית של ניקיון והתחדשות - למה שלא לנצל את המומנטום כדי לעשות סדר בעולם הווירטואלי שלך?

דווקא שם, מצטברים במשך הזמן בלי סוף חומרים שזמנם עבר. מסמכים פגי תוקף, תמונות שסתם מעיקות על פתיחת האתר ו... מי יודע מה עוד... זה בדיוק המקום לנקות באמת, ולא רק לטאטא את האבק מתחת לשטיח...  ועכשיו... נעבור למטלות:

מטלה מס' 1: לקרצף את התוכן בפרופיל האישי
מי שלא אגר ים של מידע לא רלבנטי בפרופיל האישי שלו ובדף האודות שלו, מידע שכבר מזמן לא מתאים למה שבאמת קורה - שיקום! לא רואה אף אחד קם? ברור. שהרי כולנו חכמים וכולנו נבונים וכולנו עסוקים (וטוב שכך), ולמי יש זמן להתעסק עם קוצו של יוד ולעדכן תכנים, כשכל הזמן צריך לשעוט קדימה, בעקבות החידושים והשינויים...

אז הנה הגיע פסח ונגמרו התירוצים... כלומר, יש סיבה טובה לקחת שעה-שעתיים ולנקות את אורוות התוכן.

תוכן, כמו חלב במקרר, נוטה להתיישן (ומה קורה לחלב ישן?...). תוכן מיושן גורם לקוראים לחשוב שהוא נשתכח מלב, או גרוע מכך - שלא באמת אכפת לך ממנו (ואם לא אכפת לך מהתוכן שלך - למה שיהיה לגולשים אכפת ממנו? וממך?...)

אז או.קי חבר'ה. להתחיל לנער. להעיף. לרענן. לחדש. לעדכן. להוסיף. למחוק. לשנות. להתאים. לבדוק קישורים. לתקן מינוחים. לבדוק שכל האנשים עדיין בסביבה. ומה המצב עם דפי הנחיתה? כן, כן... אפשר בהחלט להתכופף לבדוק מה קורה בפינות... מצוין!

מטלה מס' 2: למיין מחדש את כל המידע שאספת
לא יודעת מה איתך. למייל שלי מגיעים למעלה מ- 50 ניוזלטרים שבועיים, יומיים ואקראיים מידי יום ביומו. הצפת מידע זה לא מילה. זה הרבה יותר גרוע... את חלקם אני קוראת מיד. בחלקם אני מציצה ומעיפה. וחלק גדול מהם אני מתייקת למחר-כך. אך אויה... מחר-כך לעולם אינו מגיע... 

ומה קורה אצלך? מתי הצצת בפעם האחרונה בכל הקבצים השמורים לשעות הפנאי, שמתמלאות במיידי בקבצים טריים יותר ועדכניים יותר? האם כל המידע הזה באמת רלבנטי? האם יש לך בכלל מה לעשות איתו? האם הוא מתאים לתחומי העניין שלך?

אני יודעת. לכולנו נדמה שבטנו של המחשב סובלת הכל... אבל יום אחד היא מתמלאת - במיוחד אם פיתחת לעצמך הרגל לאגור סרטוני וידיאו זוללי בייטים - ומתחילה לזייף. מניסיוני, זה קורה תמיד, אבל תמיד, ברגע הלא מתאים.

בקיצור: המשימה שלך היא לנקות את האבק הווירטואלי מעל הקבצים השמורים ולעשות בהם סדר. מה שלא רלבנטי - לזרוק. מה שלא אקטואלי - להעיף מהכונן הראשי לדיסק גיבוי. ומה שנשאר - לארגן מחדש, בצורה שתאפשר לך לשלוף את המידע במהירות וביעילות, לעת הצורך.

מטלה מס' 3: לארגן את כל המאמרים והפוסטים ברשימה ממוינת
סדר פסח זה לא רק לנקות את פירורי החמץ מארגז הלחם. זה גם לאוורר את כל הארונות לפני שמחליפים בין חורף לקיץ. לאוורר, למשל, את כל התכנים שכתבנו מאז הפסח האחרון. אהה, האם אנחנו זוכרים מה כתבנו איפה ומתי? ומה היו התגיות שהשתמשנו בהן לאותם תכנים?

האם אני שומעת שאלה, למה צריך את זה? פשוט מאוד. אם כבר השקעת וטרחת וכתבת, ובהנחה שתחומי העניין בעיסוק שלך חוזרים על עצמם ומשיקים זה לזה - האם לא כדאי שתהיה לך רשימה מסודרת של כל מה שכתבת עד היום, כדי שיהיה באפשרותך להפנות את הקוראים לחומרים ישנים יותר - אבל רלבנטיים ומעניינים, גם מתוך החומרים החדשים? ואיך בדיוק זה יקרה, אם לא יהיה לך מעין "קטלוג" ממוין של אותם חומרים ישנים?

לכן, המטלה השלישית שלך היא לארגן לעצמך אינדקס ממוין של כל החומרים, שיכלול את שם המאמר, את נושא המאמר ואת הלינק למאמר. וזאת, כדי שניתן יהיה לשלוף את המידע ולשלב אותו בקלות ובמהירות במאמרים עכשוויים ועתידיים.

* * *
זהו. לא נורא, מה? וגם אין אקונומיקה בסיפור. רק כמה שעות של ארגון והתארגנות, מחשבה ותשומת לב, והמחשב שלך ערוך ומוכן לפעילות מחודשת ורעננה לקראת האביב.

אהה, ועוד עצה אחרונה:
אחרי כל הסידורים וההעברות - לא לשכוח לאתחל את המחשב מחדש. בעיניי, אתחול מחדש של המחשב אחרי פעילות מאומצת של ארגון ומחיקות - דומה לשלב שבו מסיימים את העבודה, לוקחים את כל שקיות האשפה לחדר הזבל, ואז נכנסים הביתה - לבית נקי, ריחני ומזמין. אביב שמח!

ומה איתך? האם יש לך רעיונות נוספים לניקיון אביבי בסביבת המחשב ובעיקר בסביבת התוכן? 

שמי עידית נעמן ואני מומחית לתוכן שיווקי. על ידי יישום של אסטרטגיות שיווק מבוססות תוכן, וחשיפת הנוסחאות לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, אני מלמדת אנשי עסקים כמוך, להגביר את התנועה לאתר, לייצר יותר לידים, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את המכירות. אני מזמינה אותך להיכנס עכשיו לאתר שלי, http://www.bizacademy.co.il, להירשם לקבלת הניוזלטר שלי "דוקטור תוכן", ולקבל מידי שבוע מידע מעשיר ומועיל, שיוביל אותך צעד-צעד להצלחה והישגים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב