דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה סינית - כאבי גב תחתון 

מאת    [ 16/04/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2848 פעמים ]

עדי בן ה-42 היה ספורטאי אתלטי וגמיש במשך רוב חייו, הוא שיחק בקבוצת כדורסל בילדותו והמשיך לעשות זאת כתחביב בשלבים מאוחרים יותר. עדי נהג לרוץ, ולהתעמל, לרכב על אופניים וללכת ברגל להנאתו. בשנים האחרונות הלכה ופחתה כמות הפעילות הגופנית בה עסק ואת מקומה החליפו לחצים בעבודה, מתח ועייפות ורביצה לילית מול מסך הטלוויזיה. השינויים הגופניים לא אחרו להגיע ועדי העלה חיש מהר במשקלו ובהיקפיו.

עדי היה אדיש למדי למצבו ההולך ומדרדר עד אשר החל לסבול מכאבים בלתי סבירים בגב העליון ובגב התחתון. לכאבים כרוניים אלו עדי לא יכול היה להישאר אדיש, כאבים דמויי דקירה ושרירים תפוסים בגב ובצוואר, הפריעו לו בפעולות יום יומיות פשוטות והקשו עליו את ההירדמות בלילה. 

עדי פנה לרופא המשפחה שהפנה אותו לאורתופד במסגרת קופת החולים, אחרי בדיקות ובירורים שונים נרשמו לעדי תרופות שונות ומשחות לשיכוך כאב שתועלתם הורגשה רק לפרקי זמן קצובים. עדי החליף כדורים ומשחות ואפילו זכה לזריקה מקומית שהשפעתה פגה אחרי שלושה שבועות, הוא הבין שטיפול בשיכוך כאבים אינו פתרון אלא הקלה בלבד. בנוסף החל עדי לסבול מכאבי בטן ושילשולים, כאשר הוסבר לו על ידי רופא המשפחה כי יתכן והדבר נובע מהשימוש המוגבר במשככי הכאב, אך אל לו לדאוג מאחר וזו תופעת לוואי מוכרת בקרב אנשים אשר נוטלים כדורים אלו באופן קבוע. רופא המשפחה צייד את עדי בכדור נוסף אשר מיועד למנוע את תופעות הלוואי הללו במערכת העיכול.

מאמר שהתפרסם בעיתון מקומי,צד את עיניו של עדי. המאמר סיפר אודות מחקר שנערך בבריטניה על ידי חוקרים מאוניברסיטת יורק.

החוקרים בדקו 241 מטופלים סך הכל. כשני שליש מן המטופלים הופנו לטיפול דיקור סיני (אקופונקטורה).

והשליש הנוסף הופנה לטיפולים אחרים, קונבנציונאליים יותר,הכוללים עיסוי, ותרופות. כל המטופלים סבלו מכאבי גב כרוניים למעלה מחצי שנה.

המטופלים קיבלו שאלון מפורט ובו נתנו דירוג לרמת הכאב והתחושה לפני הטיפול במהלכו וכעבור שנתיים. מסקנתם של החוקרים הייתה ברורה, המטופלים שהופנו לטיפולי אקופונקטורה - דיקור סיני בעזרת מחטים, דווחו על רמת כאב נמוכה בהרבה לאחר שנתיים.

בשלבים מוקדמים יותר הדיקור הואיל במידה מוגבלת, אך ככל שחלפו החודשים והאפקט הטיפולי הצטבר, חשו המטופלים הקלה הדרגתית. תוצאותיו של טיפול בדיקור סיני, על פי המחקר היו טובות יותר בהשוואה לכל שיטה טיפולית אחרת שנבדקה. המחקר אשר פורסם בכתב העת BMJ היוקרתי והכה גלים בעיתונות הרפואית, גרמו לעדי לפנות לטיפול בדיקור סיני. הוא בחר מטפלת העוסקת שנים בתחום של רפואה סינית לאחר שבדק במקומות שונים וכשהיה משוכנע כי הגיע לאדם הנכון החל לעבור טיפול בדיקור. עדי עבר תשאול מקיף ואבחנה מבדלת אשר גרמו לו לחוש כי המטפלת לא מתייחסת לכאבי הגב שלו בצורה גנרית, אלא מתאימה לו פרוטוקול טיפולי שמתאים לאורחות חייו וללוח הזמנים שלו. 

הדיקור החל לתת אותותיו כבר בחודש הראשון, הוא חש הקלה ברמת הכאב ולא נזקק בכל לילה למשככי כאבים בכדי להירדם. 

הדיקור הסיני אשר הותאם לו, נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת. עדי שהתלונן בפגישה הראשונה גם על רמת מתח גבוהה ועל הפרעות עיכול טורדניות בנוסף, חש במהלך ולאחר כל טיפול רגוע יותר ונינוח.

כשנה לאחר הטיפול, כאבי הגב הכרוניים שכחו כמעט לחלוטין, עדי חזר לעשות פעילות גופנית מתונה אשר חזקה את שרירי הגב, הוא הצליח להשיל מספר קילוגרמים עודפים ללא מאמץ מיוחד והרגיש כי עלה על מסלול חיובי באשר לבריאותו.


מומחה ברפואה פנימית, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מנהל "מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת" שהוקם ב-1986. מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת המשלב בין רפואה קונבנציונלית ושיטות שונות של רפואה משלימה במטרה להביא להבראה מלאה של המטופל תוך הענקת טיפול יסודי, מעמיק ויחס אישי.ב-2009 הקים ד"ר דיין בשיתוף עם דניאלה שפי, מרפאה טבעית עם 20 שנות ניסיון ומומחית לקנדידה, את מרכז קנדידה סנטר ישראל – המרכז הישראלי הראשון מוסמך לטיפול בקנדידה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב