דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעת אכילה - זהירות מטיפול פסיכיאטרי ! 

מאת    [ 16/04/2011 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2769 פעמים ]

אם הפרעת אכילה מטרידה אותך או אדם היקר לך, ייתכן כי הטיפול המוצע הינו טיפול פסיכיאטרי. עליך לקרוא מאמר זה על מנת להבין מהן הסכנות הטמונות בטיפול פסיכיאטרי בהפרעות אכילה, מהן זכויותיך בנידון, ומהן מקצת מהאלטרנטיבות הקיימות. אבחון הפרעת אכילה

ראשית יש לוודא שאכן קיימת הפרעת אכילה המצריכה טיפול. פסיכיאטרים וחברות התרופות פועלים ללא הרף על מנת להגדיל את מעגל המטופלים שלהם, והם יחפשו "הפרעות" אצל כל אדם. כיום אין כמעט אדם שלא ניתן להדביק לו הפרעה פסיכיאטרית כלשהי, כדוגמת הפרעת חרדה חברתיתהפרעת קשב וריכוז ועוד ועוד. מכיוון שהאבחונים הפסיכיאטריים הינם סובייקטיביים, ולא ניתן לגבות אותם בבדיקות רפואיות גופניות אובייקטיביות, זהו תחום פרוץ הנתון לפרשנויות ולדעות אישיות. לכן עליך לחשוב בעצמך ולגבש דעה אישית בעניין.

אופי הטיפול הפסיכיאטרי בהפרעות אכילה

יש להבין שטיפול פסיכיאטרי משמעו, כמעט תמיד, טיפול תרופתי. נדיר ביותר ללכת לפסיכיאטר ולצאת ממנו ללא מרשם לתרופה פסיכיאטרית. מכיוון שלהפרעות הפסיכיאטריות אין מקור גופני מובהק (בניגוד למחלות רפואיות), התרופות הפסיכיאטריות אינן מנסות ואינן יכולות לרפא בעיה גופנית. תרופות פסיכיאטריות הן למעשה סמים כימיים המתערבים בדרך לא ברורה בפעילות מערכת העצבים והמוח. הן משנות מחשבה ורגשות בצורה מלאכותית. עבור הפרעת אכילה, התרופות הניתנות הן בד"כ מקבוצת נוגדי הדיכאון. לתרופות אלו, כמו לכל התרופות הפסיכיאטריות, תופעות לוואי חמורות ביותר, הכוללות אלימות, מחשבות אובדניות, התאבדות ועוד. מנהל התרופות האמריקני, ה- FDA, פרסם אזהרות רשמיותבנוגע לתרופות נגד דיכאון.

זכויותיך

חוק זכויות החולה מעניק למטופל את הזכות לסרב לקבלת טיפול רפואי בו איננו מעוניין. לא ניתן לכפות על אדם לקבל טיפול רפואי נגד רצונו, מלבד במקרה של אשפוז פסיכיאטרי כפוי. אשפוז כפוי יכול לקרות רק במקרה ואדם אובחן כסובל ממחלה נפשית, שכתוצאה ממנה הוא מסוכן לעצמו או לאחרים. כאשר לאדם יש הפרעת אכילה, יש לנקוט זהירות לפני שמתייגים אותו מסוכן לעצמו משום שאז בדרך כלל מאשפזים אותו בכפיה. בזמן האישפוז הכפוי החוק מתיר לתת טיפולי הלם חשמלי ללא הסכמת המטופל, לתת מינונים גבוהים ביותר של תרופות, לקשור למיטה לשעות ארוכות ועוד.

אלטרנטיבות לטיפול

דבר ראשון, יש לבצע בדיקות רפואיות מקיפות ביותר - מחקרים רבים הוכיחו כי בעיות גופניות שלא אובחנו ולא טופלו עשויות לגרום לאדם להרגיש שיש לו בעיה נפשית. חוסר תיאבון או אובססיה לא לאכול עלולה להופיע כתוצאה ממחלה או ממחסור גופני כזה או אחר. מתן טיפול גופני נכון עשוי להטיב עם המטופל באופן משמעותי. בנוסף, ישנם רופאים ומטפלים רבים המשתמשים בשיטות מגוונות על מנת לרפא או להקל על מצוקות גופניות ונפשיות, בדרכים טבעיות וללא שימוש בתרופות פסיכיאטריות. ניתן גם לרכוש מוצרים שונים שמטרתם להקל על לחצים נפשיים, לסייע בריכוז וכדומה.

דווח על פגיעה

באם נפגעת מטיפול פסיכיאטרי, אנא דווח לעמותת מגן לזכויות אנוש על מנת שנוכל להגיש תלונה, תביעה, או לחשוף את הפגיעה באמצעי התקשורת.

 

עמותת מגן לזכויות אנוש חוקרת וחושפת הפרות זכויות אדם בידי פסיכיאטרים. היכנסו לאתר שלנו למידע על פסיכיאטריה, ריטלין, טיפולים פסיכיאטריים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב