דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גור כלבים חדש - כיצד לחנך את הגור לעשיית צרכים וטיפים לאילוף ראשוני 

מאת    [ 14/04/2011 ]

מילים במאמר: 859   [ נצפה 6594 פעמים ]

לפני כל ניסיון חינוך או אילוף של גור כלבים יש לוודא כי הוא בריא, בשל כך מומלץ שכל גור חדש בבית ייבדק ע"י וטרינר מכיוון שלא מומלץ לחשוף את הגור לכלבים אחרים ומכיוון שקיים סיכון בהדבקות במחלות במהלך ביקור במרפאה וטרינרית, מומלץ להזמין וטרינר עד הבית לבדיקה הראשונית.

 חינוך לצרכים:

מאחר והמלצת הוטרינרים היא לא לאפשר לגור צעיר לצאת מן הבית לפחות שבוע אחרי החיסון השני, השלב הראשון של חינוך לצרכים מתחיל בשהותו של הגור בבית. 

כיצד נחנך את גור הכלבים לעשיית צרכים מחוץ לבית?

בשלב הראשון צריך להגביל את הגור הצעיר לשטח מוגבל בבית.  בחלק אחד של השטח יהיו המזון והמים ואזור לשינה, ובצד השני יפוזרו עיתונים עליהם יעשה הגור את הצרכים.

יש להעביר את הגור אל האזור המכוסה בעיתונים אחרי כל ארוחה. לאחר שהגור עושה את הצרכים על העיתונים יש לשבח אותו ואפילו כדאי לתת פרס (כגון חטיף כלבים טעים). במידה והגור "מפספס" ועושה צרכים על הרצפה, יש לנזוף בו בקול "לא!" ואז להעבירו אל האזור המכוסה העיתונים. אין להכות את הגור! הדבר יגרום לו לפחד מכם ולא יעזור לאילופו. 

חשוב להבין שעד גיל שלושה חודשים, גור כלבים אינו יכול להתאפק בצורה אפקטיבית. בשל כך יש להיות סבלנים עימו ולא להתעצבן או לצעוק כאשר הוא עושה צרכים בבית.  

לאחר שהגור כבר יכול לצאת לטיולים מחוץ לבית, יש לשבח אותו בכל פעם שהוא עושה את צרכיו מחוץ לבית (ניתן גם לתת לו פרס). מומלץ להוציא את הגור הצעיר מספר רב של פעמים ביום בכדי למנוע "פספוסים" בבית ולהאיץ את קצב החינוך לצרכים. מומלץ לנסות לתזמן את הטיולים לאחר האכילה. במידה ואפשר כדאי לטייל עם הגור חמש עד שש פעמים, הדבר מאוד יעזור בחינוכו לעשיית צרכים מחוץ לבית.

באם הגעתם לביתכם וראיתם שהגור עשה את צרכיו בזמן שלא הייתם בבית, אין לנזוף בו וכמובן שאין להכותו! הגור אינו יכול לקשר בין הנזיפה לעובדה שעשה את צרכיו בבית. נזיפות בו רק יפחידו או יבלבלו אותו. 

במקרים בהם אתם חוששים כי הגור "יהרוס" את הבית או יעשה את צרכיו בכל מקום, ניתן להשאירו בכלוב אילוף כאשר הוא אינו בהשגחה. מאחר ורוב הכלבים לא יעשו את צרכיהם באזור בו הם ישנים, הדבר לעיתים מאפשר האצה אילופו של הגור למתן צרכים מחוץ לבית. חשוב שלא להתייחס לכלוב הטיסה כפתרון של קבע ולהשתמש בו לזמן מוגבל.

 

אילוף בסיסי של הגור הצעיר:

חשוב  להציב גבולות לגור הכלבים כבר בימיו הראשונים בבית. הדבר ימנע השתרשות הרגלים רעים אשר יהיה קשה מאוד לשנות בהמשך.

אין להרשות לגור הכלבים התנהגויות שלא יהיו מקובלות מאוחר יותר (הרגלים כגון עליה על מיטות,  לעיסת בגדים או נעליים, נשיכות וכו').

הצבת גבולות נעשית על ידי עידוד התנהגויות חיוביות של הגור והתעלמות או נזיפה אחרי התנהגות שלילית.

אם הגור נושך במהלך משחק יש לנזוף בו בקול, לא!, ולהפסיק מיידית את המשחק. אם לאחר שננזף הגור מפסיק לנשוך יש לשבח אותו, לאחר מכן יש לתת לו משחק או צעצוע לעיסה. בצורה זו מציבים לגור גבול ברור של מה אסור לו ובמקביל נותנים לו אפשרות משחק מותרת.

 מאוד לא מומלץ לתת לגור הכלבים נעליים או בגדים ישנים כצעצועים. הגור אינו מסוגל להבדיל בין בגד ישן וחדש ומבחינתו לאחר שהתרגל לשחק עם הביגוד, כל נעל או בגד מהווים משחק פוטנציאלי.

 אם אתם לא מעוניינים שהגור יקפוץ עליכם (דבר הנכון בייחוד לגבי כלבים מגזע גדול), יש להתעלם ממנו בכל פעם שהוא קופץ עליכם ולשחק איתו שובר רק אחרי שהוא נרגע. דרך נוספת היא  לנזוף בו בתקיפות, לא! בכל פעם שהוא קופץ וללכת ממנו. אחרי שהקפיצות מפסיקות והגור נרגע אפשר לשוב ולשחק איתו.

 

טיולים עם גור כלבים:

חשוב לזכור שמטרת הטיול עם הכלב היא לא רק לשם עשיית צרכים; הטיול עוזר בבניית קשר בין הגור הצעיר לבינכם. הטיול מחוץ לבית מאפשר לגור לחוות ולראות את העולם ובנוסף מאפשר לו ליהנות ממראות וריחות חדשים ולפרוק אנרגיה. אם הטיול יסתיים לאחר שהגור עשה את צרכיו הוא ילמד להתאפק כדי להאריך את הטיול ככל האפשר. בשל כך, מומלץ לאפשר לגור להמשיך את הטיול גם אחרי מתן הצרכים.

 

משחקים:

כפי שידוע, גורי כלבים צעירים נוטים לכרסם למעשה כל דבר אשר נכנס אלי פיהם, זאת בשל סקרנותם וכן בשל צמיחת שיניים. מומלץ לקנות משחקים המותאמים לגורים צעירים בכדי לתת לגור אפשרות מותרת לכרסום (מאשר הריהוט או הבגדים שלכם).

המלצה נוספת היא לקנות לגור הצעיר צעצועי לעיסה או כאלו שאפשר להכניס לתוכם אוכל. הדבר יגרום לגור לעבוד בכדי להוציא את המזון מן פריט המשחק ובכך יאפשר לו להוציא אנרגיה, בנוסף הדבר יספק לו תעסוקה כאשר אתם לא נמצאים בבית.

כפי שהוסבר במאמר זה,  מאוד לא מומלץ להשתמש בבגדים או נעלים ישנות כפרטי משחק. לגור (וכן לכלב בוגר) אין יכולת להבין מהו פריט ישן לעומת חדש ולכן בעתיד הוא יהרוס הבגדים או הנעליים שלכם. 

חשוב: בכל מקרה בו הגור אינו מרגיש טוב, מפסיק לשחק, תיאבונו יורד או כל חשד אחר למחלה, יש לפנות לוטרינר (עדיף במקרים אלו להשתמש בשירות "וטרינר ביקורי בית" בכדי לא לחשוף אותו למחלות מכלבים אחרים הנמצאים במרפאה וטרינרית). במקרים חמורים (לדוגמא אם הגור הצעיר מקיא או משלשל בצורה חמורה) ניתן לפנות אל בית חולים וטרינרי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב