דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


9 דברים שחשוב לדעת על איחוד תיקים 

מאת    [ 14/04/2011 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 3679 פעמים ]

תשעת הדברים אותם חייב בהוצל"פ חייב לדעת בנושא איחוד תיקים טרם יגיש את הבקשה

1. חייב בהוצאה לפועל אשר כנגדו ישנם מספר תיקים בהוצאה לפועל, יכול להגיש בקשה מסודרת לאחד אותם במסגרת תיק יחיד.  תיק זה יקרא מעתה תיק האיחוד.  הבקשה לאיחוד התיקים חייבת לכלול, בין היתר: שאלון מלא,  תצהיר, כתב ויתור  על סודיות,  צילום של רישיון הרכב אם יש כזה לחייב. צילום של טופס הארנונה כאשר הוא טופס מעודכן  לתקופה שלשישה חודשים אחרונים. הסכם שכירות בתוקף או לחילופין, במידה והדירה קנויה, נסח טאבו של הנכס. צילום חשבונות אחרונים של מים, חשמל, טלפון וכל זאת לשישה החודשים האחרונים. בנוסף יש לספק את צילום חשבונות הבנק הקשורים לחייב. פירוט בצילומים של חיוב כרטיסי אשראי. צילום תלושי המשכורת בשלושת החודשים הקודמים למתן הבקשה וכן  נתונים לגבי הוצאות להם הוא מחויב מכורח המציאות.  במידה ולחייב ישנה/ו בת/בן זוג, יהיה עליו להביא את כל המסמכים לעיל עבורם גם כן.  רצוי לקבל את הייעוץ המשפטי המתאים מעו"ד הוצאה לפועל מיומן בטרם הגשת הבקשה.  עוה"ד יוכל לסייע רבות בעריכת תצהיר פרטים חשובים באופן מקצועי כך שסיכויי קבלתה יהיו גבוהים יותר.  דעו כי ההחלטה היא בסופו של עניין החלטת הרשם והיא עשויה להיות בעלת השפעה רבה על חיי החייב לשנים הבאות.   

2.  הגשת בקשה, כלשעצמה אינה מפסיקה או משהה את ההליכים כנגדך. זאת, כל עוד רשם ההוצל"פ טרם קיבל את בקשת האיחוד ונתן צו איחוד.

3. מיד לאחר הגשת בקשת איחוד תיקים, רשם ההוצל"פ, יטיל עליך, החייב, צו עיכוב יציאה מישראל. 

4.  במעמד הגשת הבקשה עליך החייב מוטלת החובה לשלם סכום של 3% לכל הפחות מתוך סך החובות בתיקי ההוצאה לפועל. מדובר על חובות כפי שמופיעים במחשבי ההוצאה לפועל. המשמעות היא שאם מתקיים הליך בהוצאה לפועל לבירור טענתך כנגד חובות בתיק זה או אחר, לא תהיה לזה השפעה של ממש עד למתן החלטה בפועל. 

5.  מזמן הגשת בקשת איחוד תיקים ועד להחלטה בבקשה, עליך החייב מוטלת החובה לשלם, כול חודש, סך נוסף של שלושה אחוזים מסך החוב, אלא אם רשם ההוצל"פ מבקש אחרת.  דהיינו, זהו הכלל הבסיסי אולם במקום שישנם נימוקים תומכים, אפשר להגיש בקשה לתשלום מופחת או לבקש דחייה של מועד תחילת התשלום.  ההחלטה הינה לפי שיקול דעתו של רשם ההוצל"פ.

6. בבקשה פרט ככל שניתן על נכסיך במשך חמשת השנים האחרונות אשר קדמו להגשת איחוד התיקים וכן על כל חובותיך כולל אלו שאתה מתנגד להכרזה שלהם ככאלו, אלו אשר בגינם אולי מתנהל הליך משפטי שטרם הוכרע במועד הגשת הבקשה.  

7.  חקירת יכולת, לברור יכולתך הכלכלית תתנהל בטרם תתקבל ההחלטה על ידי הרשם.  מומלץ להתייעץ בעניין  עם עו"ד הוצאה לפועל  לפני  הדיון.

8.  רשם ההוצל"פ עשוי לדחות את הבקשה לאיחוד אם זה סבור, לדוגמה, כי מסרת בבקשתך או בחקירה של יכולות ההחזר, פרטים חסרים או כוזבים.  אם לא סיפקת את כל המידע על הנכסים או פירוט מקיף של חובות אחרים או למשל במידה ולאחר שהגשת את בקשת האיחוד נפתח נגדך תיק נוסף ולא הודעת על כך בכתב לתיק ההוצל"פ שבו הוגשה הבקשה

 

9. במידה ורשם ההוצאה לפועל החליט לספק לך צו איחוד הוא בהחלט יכול להתנות אותו בתנאים שונים כגון ערבון, זמן תשלומים ועוד- כל אלו כתנאי לאישור איחוד התיקים.    


כל האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, יתכן חסר וחלקי. אין להסתמך עליו.  בכל מקרה יש לפנות לייעוץ משפטי ספציפי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב