דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות שיפוטית - מהי? 

מאת    [ 14/04/2011 ]

מילים במאמר: 624   [ נצפה 2213 פעמים ]

>>  מהי רשלנות שיפוטית

  • רשלנות שיפוטית עוסקת למעשה בנפגעי בתי המשפט או אחד או יותר מבעלי התפקידים מהרשימה המפורטת בדף הבית. בתמצית, מדובר באזרחים שמצאו את עצמם מנהלים תיק בבית המשפט, בפני שופט רשלן, ( כתובע, נתבע, נאשם, מבקש, משיב, עותר, קובל, זוכה וכיו"ב ) והפכו למעשה לקרבן של השופט ושל המערכת כולה עקב רשלנותם ואזלת ידם. הם זכאים לפיצוי. בדברי ההסבר שלהלן יתייחסו הדברים ל"בית המשפט" או ל"שופט" אך הכוונה היא שהם מתייחסים גם ל רשלנות עובד ציבור שהתרשל ולרשימה המופיעה ב- "את מי ניתן לתבוע".
  • במקום שאמור היה להעניק להם שרותי משפט הוגנים, צודקים, על פי עקרונות וכללי יושר, צדק ומשפט, מצאו עצמם אזרחים אלו בתוך גיהינום וסיוט של עיוות דין מתמשך, שגרם וגורם להם לנזקים של ממש, וזאת כתוצאה מהתנהגותו הרשלנית, או הזדונית של השופט שישב לדין בעניינם. ( או של עובד הציבור ).
  • רשלנות שופט עוסקת באותם מקרים שבהם נמרח והתמשך משפטם של אזרחים באופן בלתי סביר, גם באשמת השופט, וכשנתקבל לבסוף פסק הדין לא ניתן היה לממש אותו.
  • רשלנות שיפוטית עוסקת באותם מקרים של אנשים חולים, זקנים, נכים, שנזקקו לקבל הכרעה משפטית מהירה, חלקם עם תוחלת חיים קצרה, וכשניתן לבסוף פסק הדין בעניינם כבר לא יכלו ליהנות ממנו, עקב החמרה במצבם. ציבור זה זכאי לפיצוי.
  • רשלנות שיפוטית עוסקת באותם מקרים שבהם ניצלו אזרחים שונים, כולל אנשי עסקים, את העובדה שההליכים נמשכים שנים ארוכות, השיגו בכך יתרון כלכלי של ממש, כאשר בית המשפט, השופט שישב בדין, או עובד הציבור תרם עקב רשלנותו להימשכות ההליך מעל לסביר, ובאופן בלתי תקין.
  • רשלנות שיפוטית עוסקת באותם מקרים של זוגות שניהלו תיקים בבית המשפט לענייני משפחה, בנושאים של משמורת על ילדיהם הקטינים, ושאר עניינים, ועד שניתן פסק הדין הוא כבר היה לא רלבנטי כי הילדים הקטינים הפכו להיות בגירים.
  • רשלנות שיפוטית עוסקת בכל אותם מקרים של אזרחים שסבלו מעינויי דין מצד שופטים רשלניים, לרבות בתחום הפלילי. נאשמים שעד שזוכו, או עד שהורשעו, "יצאה נשמתם" עקב עינוי הדין הנובע מהתמשכות ההליך, כך שההליך הרשלני הפך להיות העונש בעצמו.
  • רשלנות משפטית עוסקת באופן ניהול המשפט על ידי השופט, מידת הכנתו והכרותו את התיק, למידתו והכרתו את המצב המשפטי החל על המקרה שלפניו, והאם פעל על פי סדרי הדין ודיני הראיות .
  • רשלנות שיפוטית עוסקת בהגינותו ויושרו של השופט, בתום ליבו, באיזו מידה נהג ביושר, בחריצות, בשקידה, בדבקות ואדיקות, כאשר אינטרס עשיית הצדק, ואינטרס זה בלבד היו השיקולים הבלבדיים לניהול המשפט ומתן החלטות וצווי הביניים, וכמובן פסק הדין .
  • רשלנות שיפוטית עוסקת בפגיעה מודעת מצד שופט, בזדון, לעתים בהתנשאות או העדפה מודעת, לא עניינית, של אחד הצדדים .
  • רשלנות שיפוטית עוסקת באבדן של חומרים שנמסרו לשופט כראיה במהלך המשפט או פגיעה וגרימת נזק לחומרים אלו .
  • רשלנות בית משפט עוסקת בפגיעה מצד שופט בזכויות יסוד של הצדדים המתדיינים בפניו, לרבות בכך שלא אפשר להם להתבטא בבית המשפט, מקום בו היה חייב לאפשר זאת, או לחלופין השתקת הצדדים על ידי "איום" בהטלת הוצאות כבדות, עריכת פרוטוקול הדיון באופן שאיננו משקף את מהלך העניינים בבית המשפט, או נקיטת עמדה בסכסוך שלפניו, מראש, בטרם הוכרע העניין, נקיטת עמדה ברורה שנועלת את השופט ומקשה עליו להישאר פתוח לשמיעת המשפט כולו .
  • רשלנות שיפוטית עוסקת בשופט שהטיל עונש מגוחך, באופן בלתי סביר באופן קיצוני ( דוגמת העונש שהוטל על נהג שפגע בילדה, ועקב כך הפכה לצמח- נהג זה קיבל קנס של 1,000 ש"ח. או אב שאנס את בנותיו הקטינות במשך שנים רבות וקיבל עונש של עבודות שירות ).
  • רשלנות שיפוטית עוסקת ברשלנותם של היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו אנשי הפרקליטות או תובעים, במשפטים אזרחיים או פליליים, שערכו הסכמי טיעון או הסדרים מגוחכים, בלתי סבירים באופן קיצוני ( דוגמת עסקת הטיעון בעניינו של הנשיא קצב ), בשם המדינה, תוך פגיעה בה ובעיקרון שלטון החוק במדינה, עליו הם ממונים.

כותב המאמר הוא עו"ד אורי גנור ganoradv.co.il

 

כותב המאמר, עו"ד אורי גנור, מטפל בהגשת תביעות נגד שופטים, באופן בלבדי, ולמיטב ידיעתו, כעו"ד יחיד בארץ העוסק בתחום רגיש זה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב