דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר באנימציה 

מאת    [ 14/04/2011 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2142 פעמים ]

ישראל, שהפכה בשנים האחרונות למובילה בנושא ההייטק והמיחשוב, כמו גם לשם דבר בעשייה הקולנועית המתפתחת שלה, ממשיכה לצבור תאוצה גם בתחום הלימודים. תואר באנימציה הוא מושג חדש בארצנו, שכן בניגוד לענפים אחרים בתחום התעשייה האומנותית, האנימציה נכנסה לחיינו רק בעשור האחרון. הזמינות הטכנולוגית שהלכה והתגבשה אפשרה גם לישראל, מדינה קטנה אך עתירת כישרונות ואמביציה, לפתוח את שעריה לתחום עד כדי צורך בבוגרי תואר באנימציה, ממנו יצמחו הטובים והמוכשרים ביותר.

קיימות מספר מכללות, בתי ספר וסדנאות שונות המתמחות בתקשורת ומולטימדיה ומציעות למתעניין לימודי אנימציה במתכונות שונות, בדרך כלל במסגרת תואר בעיצוב גרפי. חלקן מתמקדות בפן הטכני והביצועי, ומשכללות את היכרותו ושליטתו של הסטודנט במערכות הממוחשבות כמו פרמייר, פלאש, פוטושופ או אינדיזיין, עד לדרגת מקצוענות. אחרות מוסיפות לכך מימד אומנותי, ובאפשרויות שמעניק זה עבור המשתמשים בו לפיתוח המיומנויות היצירתיות שלהם. תפיסת המפתח בתחום המבוסס כולו על הטכנולוגיה היא התחדשות מתמדת. בכל שנה נפתחים עבור עובדי תעשייה זו עוד חברות שמציעות תוכנות משופרות וחדשות יותר. קצב הלמידה נשאר אינטנסיבי לאורך כל הדרך, ולכן כדאי לבחור במקום המצויד בחדרי העבודה הטובים והחדישים ביותר ואף שסגל המרצים יהיה מיומן בהם ויציג בפניכם את כלל הפונקציות של המערכות השונות.

חלק מן המקומות מציעים לסטודנט לבחור בין לימודי בוקר או ערב. לעיתים ניתן לשלב בין השניים לנוחיות הסטודנטים. בעוד שאחדים בוחרים להכיר את התחום במסגרת לימודי תעודה, מעדיפים אחרים לרכוש לעצמם מימד נוסף של הכשרה וללמוד במסלול לקבלת תואר באנימציה. בכמה מהם ניתן גם ללמוד במסגרת ממושכת המזכה את הסטודנט בתעודת תואר באנימציה מסוג אקדמי, ואף לשלבו בתעודת הוראה. במהלכם של לימודי אנימציה אלו, הנמשכים בדרך כלל בין שנתיים לארבע שנים, יכירו הסטודנטים את התחום על שלל אופניו: תלת מימד, רישום, הבעה חזותית, קולנוע, אנימציה קלאסית, מדיה חדשה, טלוויזיה, תקשורת חזותית, הנפשה דיגיטאלית, פרסום ומותגים, קולנוע, וידאו, הנדסת קול סאונד, צילום, לימודי עיצוב גרפי, עריכה ועוד. אלו נלמדים על ידי סגל המרצים הקבוע ועל ידי מרצים אורחים שמתמחים בתחום כזה או אחר ועוסקים בו באופן יומיומי. בשנה הראשונה הנטייה היא להתחיל מן היסודות הקלאסיים והבסיסיים של לימודי אנימציה ולהמשיך לעבר טכניקות מתקדמות יותר בשנים המתקדמות של התואר.

 

במהלכן של שנות הלימוד במסלול תואר באנימציה עובדים התלמידים על תיק עבודות מסודר שיציג את הידע והכישרון שברשותם למעסיקים עתידיים. לעיתים מתחילים המובחרים שבהם לעבוד בתעשייה כבר בשנתם השנייה או השלישית ללימודים. היות והשוק המקומי מתפתח אך עדיין אינו מאוד גדול, חלק מן המקומות אף מבטיחים עבור הבוגרים במסלול תואר באנימציה, עזרה והדרכה במציאת עבודה בתחום לאחר סיום הלימודים. משרדי פרסום וחברות אינטראקטיב, חברות הסלולר, תחום הי- טק, פוסט פרודוקשן, רשתות הטלוויזיה המובילות וחברות אנימציה קולנועיות הם רק חלק מן המקומות בהם זוכים המחזיקים בתעודת תואר באנימציה, להשתלב בהמשך דרכם. בשנת הלימודים האחרונה נוהגים בתי הספר להציג את מכלול הידע והניסיון שרכשו תלמידיהם במעמד מיוחד של הפקת גמר. אם בחלוקה לקבוצות או כיחידים, עוסקים הסטודנטים ביצירה מורכבת, לרוב סרטון באורך קצר. כיאה לתחום המבין כיום את חשיבותו של המדיום האינטרנטי, רבים ממוסדות הלימוד מאפשרים לבוגרים ממחזורים שונים להציג את עבודותיהם באתר תחת כרטיס אישי. כך, מלבד החזקתו הרשמית של תואר באנימציה, תוכלו בסיום הלימודים להפנות את מעסיקכם לאתר ולהציג בפניו את היצירות המובילות שלכם ואת פרויקט הגמר. הצגה של עבודות על רקע בית הספר יוצרת תדמית טובה בראיונות עבודה ובידה לפתוח עבורכם דלתות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב