דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב המטבח בטעם אישי 

מאת    [ 14/04/2011 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3841 פעמים ]

 

פינות האוכל משקיפות על המטבח-זה נשמע מובן מאליו אך בעוד שכיום אנשים רבים טורחים ומוצאים שולחנות אוכל מעץ מלא כפרי בעיבוד גס, כדי להשיג מראה חם ובעל אופי מסוים-הרי כשמגיעים לתכנון המטבח פולשת חרדה ללב, ומילים כמו פירזול, ארון פינתי ,מסילות הידראוליות, מהדהדות בנו וגורמות לנו להזמין ארונות מטבח מתוחכמים אך סטנדרטיים מאוד! אפשר לומר שדמיוננו היצירתי נגמר במקום שמתחילה הטכנולוגיה! וכך נוצר מראה לא-הרמוני של פינת אוכל מעניינת וייחודית ומטבח שיגרתי במקצת- מה נעשה לו למטבחנו על מנת שיהיה יפה ומעוצב כיתר ביתנו?

יש מספר דרכים בהן ניתן להפוך מטבח לפינה מעוצבת - אפשרות אחת היא לבחור בצבע ייחודי לדלתות, אך יש עוד מספר דרכים מקוריות להגיע למטבח מעוצב! אפשרות מצוינת אחת היא- בעת תכנון ארונות המטבח כדאי להשאיר מקום מסוים שבו ניתן לשלב שידת מטבח עתיקה. שידות אלו הן בדרך כלל שילוב של שני חלקים-חלק תחתון סגור בדלתות עץ ובחלק העליון משולבות זכוכיות המאפשרות תצוגה של כלים אותם נרצה להראות. בדרך כלל יש גם מגירות בשידות העתיקות והחלק התחתון רחב מהעליון, כך שנוצר משטח נוח לשימוש. שידה אחת כזו תביא עימה אופי ייחודי ומראה כפרי שרק שידה עתיקה יכולה לתת.

מהיכן מגיעות השידות העתיקות? כמובן ממקומות רבים בעולם-אך ניתן לומר שכיום מוצאים שפע של שידות מטבח עתיקות במגוון יפה ורחב דווקא באסיה. הסיבה לכך היא שהקולוניאליזם השאיר סימניו גם בבניית רהיטים באסיה-בעיקר בהודו, וכך ניתן למצוא רהיטים שמראם אירופי בעיצובו אך עשוי מעצים אקזוטיים וייחודיים לאזור כטיק ובוקיצה.כמו כן מתווספים לעיצוב הקולוניאלי הנקי אלמנטים מיוחדים של גילופים אם בצמצום ואם בשפע-ציורים סמליים וכאלו של פרחים, עלים וחיות מזל וגם צבעוניות הייחודית לאסיה-כחולים וירוקים מהודו ואדומים,חומים ועד זהב ושחור מסין וטיבט.

כך שאם מגיעים לחנות שבה מבחר של שידות עתיקות מאסיה-ניתן למעשה לבחור סגנון עיצוב המתאים באופן מדויק לעיצוב הספציפי של המטבח ולצבעיו הייחודיים של ביתנו וליצור שילוב שיהיה נכון והרמוני ונשיג את שרצינו-מטבח המשלב נוחות מודרנית ומראה כפרי וחם. כמובן שבשידות אלו יש שפע של מקום איחסון לכלים וכן הלאה-כך שהפרקטיות לא נפגעת.

אפשר להגדיל ולעשות-בחנויות המתמחות ביבוא מאסיה ניתן לקבל כיום דלתות לארונות מטבח בהזמנה מיוחדת ואפילו שידות מטבח שלמות-פריטים אלו עשויים מעצי טיק ששימשו בעבר למטרות אחרות - בעיקר לבניה, ולמרות שמדובר בעשייה עכשווית ולא עתיקה-מקפידים האומנים העושים במלאכה על סטנדרטים של פעם-עבודת יד בעץ מלא, פרטים שמוסיפים עושר ועומק לעיצוב ואפילו יכולים להוסיף גילופים בעבודת יד בכל רמה הנדרשת  וכמובן צביעות וגימורים מגוונים. אפשרות זו, שעושה שימוש בעץ שנכרת כבר לפני עשרות ומאות שנים היא  גם מניחה את דעתנו מהבחינה האקולוגית. כמובן תכנון כזה נעשה בעזרת אנשי מכירות מקצועיים ולפי כל המידות הסטנדרטיות של עומק וגובה וסוגי מקומות איחסון הנחוצים למטבח מודרני!

כך שלמעשה ניתן כיום ליהנות משני העולמות ולעצב את מטבחנו בדיוק לפי המראה שנרצה ולהשקיע בו יצירתיות ואפילו קצת דמיון חופשי - ויש לשער באופטימיות שגם האוכל שיתבשל במטבחנו זה יהיה מגוון ויצירתי ויושפע מהסביבה המרתקת!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב