דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדר שרתים - תכנון והקמה 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 3063 פעמים ]

חדר שרתים הוא מרכז העצבים והטכנולוגיה של כל חברה שמפעילה ציוד טכנולוגי או תשתיות מחשוב ואינטרנט בהיקפים גדולים. כשהפעילות הטכנולוגית מצומצמת, ניתן להחזיק אתרים ותשתיות מחשוב באתר מרוחק ולהשתמש בשירותי חברות אחזקה עם חוות שרתים מובנות, אך ככל שהפעילות רחבה ומורכבת יותר גדל הצורך בבניית חדר שרתים בתוך אתר החברה. חדר שרתים יעודי הופך את עבודת התקשורת בארגון ליעילה ואמינה יותר הן בממד התוכן וכמובן שבהיבט הטכנולוגי וזוהי גם הדרך הטובה ביותר לשמור על אבטחת המידע שמיוצר בחברה.

הכנה מבנית של חדר קיים לחדר שרתים
להקמת חדר שרתים לא נדרשים שינויים קיצוניים במיוחד – ניתן לתכנן אותו כמעט בכל חדר או משרד שיוסב לחדר שרתים , אך נדרשים מספר שינויים מבניים. השינויים המבניים והשינויים של תשתיות  מחשוב במרחב החברה נוגעים קודם כל לתנאי בסיסיים שצריכים להיות בחדר על מנת להפוך לחדר שרתים תקין:

העבודה על רצפת חדר שרתים – נוגעת בעיקר ליציבות מערך השרתים, להארקה חשמלית תקינה ולהגנה על השרתים מפני מזיקים. לשם כך נדרשת הקמת רצפת פלדה בפילוס מושלם ומערך של התקני מתכת שיעגן את השרתים לרצפה בצורת כוורת, כיסוי ביריעת PVC המחוברת להארקה של המבנה והדברה מפני מזיקים שונים. את הקירות והתקרה של חדר שרתים יש לבנות (או להוסיף להם) בחומרים מבודדים מפני רעש וחום, למשל צמר סלעים ואת הפתחים השונים יש לאטום ולהגן על החלונות באמצעים שונים מפני פיצוץ הזגוגית שיכולה לפגוע בציוד הרגיש בחדר השרתים. בנוסף ישנה חשיבות רבה בשימוש בחומרים חסיני אש ככל האפשר, גם כן כדי להגן על החדר מפגיעה פוטנציאלית.

דרישות תשתית לחדר שרתים
ישנן מספר מערכות חשובות התומכות בפעילות השרתים בחדר שרתים. הראשונה היא כמובן מערכת החשמל שמספקת את מקור המתח החשמלי לארון תקשורת, לתשתיות המחשוב ולשרתים. בחדר שרתים סטנדרטי, מקובל לחשב צורך של כ-300 וואט לשרת אך הדבר תלוי בהתקנים הנוספים הנלווים לכל שרת ולצרכי החשמל הייחודיים שלהם. לכל המערך החשמלי מצורפת מערכת אל פסק – מעין גיבוי שמבטיח אספקת חשמל גם במקרה של קריסה במערכת החשמלית הראשית.

מערכת מיזוג לחדר שרתים היא אמצעי קריטי שמונע התחממות יתר של המערכות השונות בחדר. תפקידה לשמור באופן קבוע על רמת טמפרטורה אידיאלית של בין 21 ל – 23 מעלות בחדר. בצמוד למיזוג יותקנו גם סנסורי לחות שאמונים על שמירה על לחות אופטימאלית בחדר שרתים (בין 30 ל 80 אחוזים). לאלה מצטרפת כמובן מערכת כיבוי אש הכוללת אמצעים ממוחשבים לצד אמצעי גיבוי ידניים ואזעקה או חיווי המודיע לבקרת המבנה כולו על תקלה או שריפה שפרצה בחדר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב