איך דעת ההורים על יכולתו של הילד משפיע על הישגיו הלימודיים
הורים רבים כבר "יודעים" מהכתות הנמוכות למה ילדם מסוגל ולמה לא, במה הוא טוב, ואיפה קשה לו להצליח.
תגובת ההורים לציונים שהילד מקבל הינה גורם מכריע וחשוב להישגיו. יש נבואות שמגשימות את עצמן וכך זה בדרך כלל עם ילדים, במיוחד בתחום הלמידה. הורים רבים מגיעים אלי שכבר בכתה ג' יש להם דעה נחרצת על יכולותיו של ילדיהם.
לעולם לא להסיק מסקנות נמהרות על היכולת של הילד, ישנם כיתות שונות, תקופות שונות, נושאים ותחומים שונים הנלמדים במשך 12 שנים. וברוב המקרים ישתנו יכולותיו וציוני הילד מעת לעת בתנאי שההורים לא יחליטו כבר בתחילה מה הוא יכול, מה הוא לא יכול, ובמה יצליח, ובמה לא יצליח.
אני כל הזמן שומעת את המשפט החוזר והשגור בפיהם של הורים לדוגמא: מור לא רוצה ללמוד כי היא רואה את אחיה הגדול כמה שהוא לא לומד והיא פשוט מחקה את ההתנהגות שלו. או לחילופין, אחותו כל כך טובה בלקרוא את הטקסט ויודעת בדיוק במה מדובר, הוא ממש מתקשה בזה, ולא יודע איך בכלל קוראים טקסטים אבל טוב מאוד במתמטיקה.
יש קשר ישיר בין משפטים כאלה להצלחתו של הילד בקריאת הטקסט. גם אם הילד יחשוב שהוא כן קורא טקסטים טוב, יהיה לו מאוד קשה ליישם את זה ולהצליח בקריאת טקסט.
לסיכום חובה להיות עם גישה מאפשרת ופתוחה לשינויים אותם הילד עובר, לא תמיד מה שנראה כחתום וסגור בהיותו בגיל הכתות הנמוכות אכן יהיה אמתי לגבי הישגיו של הילד בעתיד
נסו להימנע ככל האפשר מתגובות, אמירות, ודעות לעתיד.
לילך ציפורי-קל להצליח יותר-מורה פרטית לבניית כישורי חיים לגישה מיידית לקבלת המדריך שלי בחינם:איך תיצור מוטיבציה בהכנת שיעורי בית אצל ילדך .www.lilachteach.mypages.co.il