דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוסים על דיאטה- לא מה שחשבנו 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2467 פעמים ]

1.       וויתור על ארוחת הבוקר – זוהי הארוחה אשר שוברת את צום הלילה ומעלה את רמת הסוכר בדם. אי לכך, מסייעת לשמירה על רמת סוכר נורמאלית במהל היום כולו וכך תורמת לתחושת השובע.

2.       אכילת פירות ללא הגבלה- פירות עשירים בסוכר וצריכה לא מבוקרת תגרום לעלייה במשקל. אכן פירות עדיפים על פני ממתקים אחרים היות ועשירים בויטמינים ובמינרלים, אך יש לבקר על צריכתם. תרומתם הגדולה ביותר היא לפני פעילות גופנית.

3.       אסור לאכול אחרי השעה שבע בערב - יש להקפיד על פיזור הארוחות על פני היום כולו ובקרה על סך הקלוריות, ומומלץ לא ללכת לישון בתחושת רעב. יתרה על זאת, חשוב לאכול לאחר אימון, גם אם האימון מסתיים בשעה מאוחרת.

4.       טחינה, אבוקדו, שמן זית וכו' ניתן לאכול חופשי - לשומנים "טובים" אמנם סגולות בריאותיות רבות, אך כמות הקלוריות בהם זהה לכמות הקלוריות בכל השמנים האחרים, על כן, יש לצרוך במידה.

5.       עדיף לא לאכול - צמצום קיצוני בכמויות המזון מכניס את הגוף לפעילות חיסכון בהוצאת האנרגיה הבסיסית, וברגע שנחזור לצרוך כמות מזון נורמאליות, תהיה עלייה במשקל וכך תושג התוצאה ההפוכה בדיוק. חשוב להקפיד על צריכת מזון מאוזנת.

6.       יש להעדיף לחם קלוי לעומר לחם רגיל - בתהליך הקלייה מתאמים נוזלי הלחם בלבד – מים. והיות ובמים אין קלוריות, סך הקלוריות נשמרות ולחם קלוי בעל ערך קלורי זהה ללחם טרי.

7.       רצוי לאכול  דגני בוקר וחטיפי אנרגיה -אמנם דגני הבוקר וחטיפי האנרגיה עדיפים מפרוסת עוגה אך יש לזכור כי הם מכילים כמות גבוהה של סוכר ושל שומן ואכילה יומיומית עלולה לגרום לעלייה במשקל.

8.       מרגרינה עדיפה מחמאה - בתהליך הכנת המרגרינה מתבצעת הקשיה של השומן הנוזלי והדבר גורם ליצירת שומן "טראנס". חמאה אמנם מכילה שומן רווי , שרצוי להפחית בצריכתו, אך אינה מכילה שומן "טראנס" ,המסוכן לבריאות.

9.       תפוח ירוק מכיל פחות קלוריות ותפוח אדום - ללא קשר למתיקות או חמצמצות, לצבע אדום או ירוק, תפוח ממוצע מכיל כ- 60 קלוריות.

10.    יש להימנע מפחמימות - פחמימות הינן חלק חשוב מהצריכה היומית, לתרומה לתחושת השובע לאורך זמן ולבניית מאגרי אנרגיה לפני פעילות גופנית. עם זאת, חשוב להבדיל בין פחמימות מורכבות, בעלות שחרור איטי של הסוכר לדם לאחר הארוחה, ולהעדיפן על פני פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה, הגורמות לשחרור מהיר של הסוכר לדם לאחר הארוחה.

 

 

 

ניר כהן
מאמן מקצועי לבני נוער לקראת גיוס
יזם ומאמן ראשי Excellent Training
אתר הבית: xtrain .co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב