דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם קיימים ניגודי אינטרסים במלאכתו של הנוטריון? 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 2148 פעמים ]

הסיפור הבא עשוי ללמד על האתגרים העומדים בפני נוטריון בעת מלאכת האישור של תרגום מסמכים או תרגום לאנגלית של תעודות. לפני מספר שנים פנה אל נוטריון אדם שעבור כתב התביעה שהוא הגיש נגד גרושתו ייערך תרגום לאנגלית וכן אישור נוטריוני למסמך. לאחר סיום מלאכת תרגום לאנגלית, המסמך הוגש אל הנוטריון לבדיקה - הוא ביצע מספר תיקונים, והוציא אישור נוטריוני על המסמך.

משום שהתביעה נגד גרושתו של הלקוח הייתה ארוכה, שכרו של הנוטריון היה משמעותי בסיום מלאכת תרגום מסמכים ואישורם. ואולם, למרבה ההפתעה, כעבור כחודש פנתה גרושתו של התובע וביקשה לערוך אישור נוטריוני של תרגום המסמכים לכתב ההגנה שלה. הנוטריון התלבט, והיסס - האם הוא יכול לערוך תרגום מסמכים וכן אישור נוטריוני של תרגום לאנגלית גם עבור הגרושה? האין מדובר כאן  בניגוד עניינים?

התובע לא העלה על דעתו שגרושתו תפנה אל אותו נוטריון על מנת שזה ייצג אותה. על פי החוק ותקנות האתיקה המקצועית אשר חלות על עורכי הדין, על עורך דין וכן נוטריון בפרט חלות חובות של נאמנות מוחלטת, וכן בלעדיות ללקוח בלבד. ואולם, המצב הנידון כאן לגבי ביצוע של עבודות נוטריוניות הוא שונה - הסיבה לכך היא שכאשר נוטריון מאשר את מהימנות תרגום מסמכים, הוא אינו מייצג את מי שפנה אליו ושילם לו שכר טרחה עבור העבודה. התשלום לנוטריון לא הופך את איש המקצוע לבעל בלעדיות מוחלטת ללקוח.

ע"פ תקנות האתיקה המקצועית של התחום, לנוטריון אסור להיות מושפע מהעבודה שלקוח מסוים הוא זה ששילם לו שכר טרחה - הוא מחויב אך ורק לעבודה המונחת לפניו, ולא לשכר ששולם לו. כלומר, הנוטריון צריך לאשר את המסמך ללא כל קשר לשאלה מיהו הלקוח, ומי שלם לו את שכר הטרחה. לכן, במידה והתרגום הוא מהימן ונכון, הנוטריון צריך לאשר שהתרגום נכון.

ניתן להשוות בין נוטריון לכל פסק דין - אישור נוטריוני מהווה מעין "פסק דין נוטריוני", ובדיוק כפי ששופט אינו חייב דבר למי ששילם את אגרת בית המשפט, כך גם נוטריון איננו כבול לשום מגבלה מלבד העבודה שהוא צריך לאשר. לכן, הנוטריון יכול היה לקבל אליו גם את גרושתו של התובע - מאחר שאין עליו כל חובה מלבד החובה "לפסוק".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב