דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטליה - לא תמצאו פסטה טעימה יותר 

מאת    [ 12/04/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3532 פעמים ]

 

איטליה – לא תמצאו פסטה טעימה יותר

המאכלים של המטבח האיטלקי מורכבים ממנות משובחות אשר אין משתווה להן בכל העולם. אחת המנות הידועות בכל העולם ומשתייכות למטבח האיטלקי היא פסטה. בישול פסטה היא אמנות ומי מכם שביקר או יבקר בעתיד באיטליה, יודע כי באיטליה יודעים לבשל פסטה אל דנטה, בדיוק במידה הנכונה. ישנם לא מעט סוגים של פסטות כגון פסטה פנה, פסטה פוזילי, מקרוני, ניוקי ועוד רבים אחרים שאת רובן תוכלו למצוא במסעדות באיטליה.

המטבח האיטלקי - רקע

המטבח האיטלקי במשך השנים התפתח והתקדם והטעמים רק השתבחו עם השנים. הבישול האיטלקי בזמנו הושפע מעמים שונים שחיו באיטליה כגון הרומאים, הנורמנים, הערבי והיווני והשילוב הוא שיצר את המתכונים והטעמים הייחודיים אשר אין שווה להם בעולם כולו. המטבח האיטלקי לרוב מושפע מעונות השנה כך שהמנות שיכינו יהיו כאלה שמתאימים בהרכב המתכון שלהם למה שצומח באותה עונה. המאכלים האיטלקיים משתנים בהתאם למחוז בו אתם נמצאים, כך שאם אתם נמצאים בדרום איטליה, סביר להניח שתתקלו במנות יותר חריפות ואם אתם נמצאים בצפון, המנות שתקבלו יהיו בעלי אחוז שומן גבוה יותר

סוגי פסטה

בישול פסטה מתבצע באותו אופן בכל סוגי הפסטה וישנם לא מעט סוגים של פסטה. פסטה פוזילי – פסטה בצורת ספירלה אשר משמעות השם שלה היא "רובה צלפים". פסטה רוטיני - דומה בצורתה לפוזילי אך עבה וארוכה יותר ומשמעות שמה היא "מפותל". פסטה פרפאלה – פסטה בצורת פרפרים אשר כנראה הומצאה בצפון איטליה. פסטה קונקיליה – פסטה בצורת קונכייה ומשמעות שמה הוא "צדפה". פסטה רוטלה – פסטה שדומה בצורתה לגלגל, קטנה מאוד בקוטר שלה ומשמעות שמה היא "גלגל". פסטה קנלוני – פסטה בצורת גלילים חלולים יחסית גדולים המיועדים למילוי בשרי, חלבי או צמחוני ומשמעות שמה היא "צינורות גדולים". ספגטי – אטריות העשויות מקמח לבן או קמח מלא, משמעות השם היא "חוטים קטנים" ופסטה קפליני – פסטה הדומה בצורתה לספגטי אך קטנה יותר. היוצא דופן באופן הכנתה היא פסטה ניוקי – את הניוקי מכינים ממחית תפוחי אדמה, קמח לבן, מחית בטטות, קמח דורום ויש כאלה המוסיפים גם גבינה.משמעות השם ניוקי הוא "גוש".

סוגי רטבים

המטבח האיטלקי מכיל רטבים רבים המיועדים לפסטה. פסטה ברוטב בולונז – רוטב בשרי, מכיל חתיכות של בשר בקר טחון אותם מבשלים ברוטב עגבניות ומוסיפים שום, בצל, גזר ותבלינים בהתאם לטעם. פסטה ברוטב פסטו – משמעות השם היא "לכתוש", ואופן הכנת רוטב הפסטו שונה בהתאם למחוז בו נמצאים. לרוב הרוטב יכיל בתוכו עלי בזיליקום, שמן זית, שום וגבינת פרמזן. ניתן למצוא רוטב פסטו אשר מורכב מעלי פטרוזיליה ואגוזים טחונים בלבד. פסטה ברוטב אלפרדו – שמו ניתן לו על שם ממציאו השף אלפרדו די ללו. רוטב זה הוא רוטב חלבי אשר מורכב מחמאה, שמנת ושום. כיום מסעדות רבות נוהגות להכין רוטב אלפרדו ולהוסיף עשבי תיבול ופטריות טריות חתוכות.

חגי בר-שבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב