דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת גבינות, היום כל אחד יכול 

מאת    [ 12/04/2011 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 6102 פעמים ]

מוצרי חלב וגבינות תופסים מקום של כבוד בתזונה היומיומית של רובנו. מחקרים שנערכו הצביעו על כך כי רצוי לאכול מדי יום שלושה מוצרי חלב וכך לספק לגוף רכיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון סידן, ויטמין D, אבץ ועוד. בשל הצריכה ההולכת וגוברת של גבינות במהלך חיינו אנשים רבים החלו להכין גבינות בביתם, וכמו מבשלות הבירה הביתיות גם טרנד זה הולך ותופס עוד אנשים. בחיפוש פשוט ניתן למצוא בעלי מקצוע שמעבירים סדנאות וקורסים להכנה ביתית של גבינות החל מגבינת רכות כגון לאבנה ועד גבינות קשות כגון פרמזן.

לאחרונה ככל שהמודעות הבריאותית גוברת, הכנת מוצרים טבעיים בבית הולכת ותופסת תאוצה, כמו כן כשאתם מכינים בעצמכם גבינה אתם קובעים באיזה טעם וסגנון היא תהייה, האם חמוצה כמו לאבנה או רכה כמו קוטג', האם נשלב טעמים מיוחדים כמו פסטו וצנוברים, הכל פתוח בפניכם, כל מה שאתם צריכים זה לתת לדמיון וליצירתיות לזרום. ואיך אפשר בלי הגאווה הפנימית שהכנתם בעצמכם גבינות טעימות לחיך. תהליך היצירה שבו מחלב נוזלי יוצרים מוצרי חלב מוצקים כגון גבינה לבנה, קוטג', לאבנה ועוד הוא מקסים, מאתגר ומעניין. מי שמתחיל נתפס ונשאב לכל הקסם וההנאה שבדבר.

להכנה בסיסית של גבינה בבית כל מה שנדרש הוא חלב וגבן העשוי מחומץ, לבן, יוגורט ומיץ לימון. מדובר במוצרים שנמצאים בכל מכולת שכונתית. לניקוז הנוזלים מומלץ לקחת את סלסלת הניקוז הקיימת באריזות של גבינה מלוחה או גבינה בולגרית. לאלה מכם שרוצים להשתדרג ועוברים לשלב הבא מומלץ לרכוש בקבוק אנזים וקלציום כלוריד המיועדים להכנת הגבן. אל תפחדו מהשמות המפוצצים כיום ניתן להשיג הכל בקלות ובזול  דרך האינטרנט ויש חנויות ליצירת גבינות שמספקים זאת לצרכן הפרטי.

ההליך הראשוני של הכנת מוצרי חלב הינו הקרשת חלבוני החלב, לצורך הפרדת המוצקים מהנוזלים. כאשר איכות הגבינה תושפע כמובן מסוג החלב ואיכותו. הקרשת החלב מושגת באמצעות שימוש במחמצת חלב כגון לבן או יוגורט ואנזים הנקרא אנזים הגבנה.ישנם כאלה שמעדיפים לעשות שימוש במיץ לימון או חומץ במקום מחמצת החלב. כאשר עושים שימוש בחלב פרות רוב החלב הופך לגבן ואז צריך להפריד בין הגבן למי הגבינה, לצורך זה חותכים את הגבן כאשר גודל הגבן יקבע את סוג הגבינה, למשל אם רוצים להכין לאבנה או קוטג' עושים שימוש בגושי גבן גדולים ולצורך הכנת גבינה קשה משתמשים בגושי גבן קטנים. לאחר שהגבן הופרד הוא מונח במתקן דחיסה או מיכל. לצורך הכנת גבינות רכות כגון קוטג' או גבינה לבנה לא נדרש הליך הכנה ארוך והגבינה לא עוברת הליך התיישנות. הכנת הגבינה מהירה ואורכת מקסימום שלושה ימי ייצור. בגבינות אלו נמצא אחוזים גבוהים של נוזלים וניתן למרוח אותן בקלות על פרוסת לחם. באפשרותכם להוסיף לגבינה מיני תוספות כמון זיתים, פסטו, חצילים ועוד.

 

 

אריק לוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב